رستوران های زاگرب، کرواسی

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
رستوران های زاگرب، کرواسی

زاگرب، پایتخت کرواسی، به خاطر طبیعت زیبا و آثار معماری دیدنی، محبوب گردشگران است. غذا خوردن در زاگرب، در رستوران‌های دنج خیابان‌های قرون وسطایی، تجربه‌ای است که فراموش نخواهید کرد.

زاگرب در تقاطع اروپای شرقی و غربی قرار دارد؛ شهری که بناهای گوتیک و ساختمان‌های قرون وسطایی بر زیبایی و جذابیت آن افزوده است. چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، یکی دیگر از دلایل جذابیت زاگرب برای گردشگران است. این شهر از نظر رستوران و کافه هم بسیار غنی است. رستوران‌های لوکس و مجلل، کافه‌های دنج و محلی و غذاخوری‌های متعدد، تنوع غذایی در زاگرب را به گردشگران عرضه می‌کنند. برای هر بودجه و ذائقه‌ای، غذای مناسبی در زاگرب پیدا می‌شود. در ادامه با تعدادی از رستوران‌های زاگرب، پایتخت کرواسی که به دلایل مختلف مورد توجه گردشگران قرار دارند، آشنا می‌شویم.

رستوران لاری و پناتی (Lari & Penati)

رستوران لاری و پناتی (Lari & Penati)

این رستوران در مرکز زاگرب قرار دارد و یکی از جدیدترین و لوکس‌ترین رستوران‌های شهر است. این رستوران در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده و فضای داخلی مدرن و یک تراس زیبا رو به خیابان دارد. غذاهایی بسیار باکیفیت در محیطی دوست‌داشتنی و راحت برای مهمانان سرو می‌شود. سرآشپز رستوران از بهترین و تازه‌ترین مواد غذایی موجود در بازار استفاده می‌کند و منوی رستوران را هر روز با توجه به مواد موجود تغییر می‌دهد. سوپ‌ها و ساندویچ‌ها، غذاهای اصلی سبک و دسرها لذیذ، با قیمت‌های معقول و مناسبی در این رستوران عرضه می‌شوند.

رستوران Dubravkin Put

رستوران Dubravkin Put

یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌های غذای دریایی در زاگرب، این رستوران مجلل است که ۱۵ دقیقه پیاده از شهر فاصله دارد و بین جنگل Tuškanac و منطقه‌ی Upper Town واقع شده است. یک تراس وسیع و سرسبز دارد که مکانی مناسب برای زج‌های جوان است که دوست دارند در یک محیط خصوصی‌تر شام بخورند. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای گوشتی و دریایی است و تنوع خوبی دارد. نوشیدنی‌های مختلفی در این رستوران عرضه می‌شود که بسته به ذائقه‌ی خود می‌توانید هر کدام را که دوست داشتید، انتخاب کنید.

رستوران Trilogija

رستوران Trilogija

این رستوران در نزدیکی دروازه‌ی Kamenita vrata قرار دارد و در مکانی دنج دور از ازدحام و شلوغی زاگرب واقع شده است. این رستوران از مهمانان با یک ورودی زیبای قرون وسطایی استقبال می‌کند. غذاهای این رستوران با تازه‌ترین مواد آماده می‌شوند؛ موادی که از بازارچه‌ی Dolac، بازارچه‌ای در نزدیکی رستوران خریداری می‌شوند. هر روز غذاهای جدیدی در این رستوران عرضه می‌شود و معمولا غذاهای منوی رستوران را روی تخته‌ای می‌نویسند و بیرون رستوران قرار می‌دهند. سوپ‌های عالی، ساردین کبابی، ریزوتو و انواع غذاهای دریایی نمونه‌هایی از غذاهای این رستوران هستند. نوشیدنی‌های رستوران هم بسیار متنوع است و اینجا یه عنوان یکی از برترین رستوران‌ها و جاذبه‌های شهر شناخته می‌شود.

رستوران Elixir

رستوران Elixir

این رستوران غذای خام، در گوشه‌ای دنج از مرکز شهر قرار دارد؛ در یک آپارتمان قدیمی که سقفی بلند و چشم‌اندازی از کلیسای جامع زاگرب دارد. قبل از رفتن به این رستوران، حتما باید میز رزرو کنید. غذا خوردن در Elixir تجربه‌ای متفاوت است چرا که غذاهای این رستوران هیچ ماده‌ی نگهدارنده‌ای ندارند و به معنای واقعی کلمه، پخته نمی‌شوند. هیچ ماده‌ی غذایی بیش از ۴۵ درجه حرارت نمی‌بیند تا آنزیم‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌هایش حفظ شود. منوی رستوران شامل گل‌های خوراکی و ترکیبی از عطرها و طعم‌های جدید است که از میان آن‌ها می‌توان به انواع سوشی‌های گیاهی اشاره کرد. صاحبان این رستوران یعنی دراکو و لنا، رفتاری گرم و دوستانه دارند و کارگاه‌های آموزشی هم برگزار می‌کنند.

رستوران Bistro Apetit

رستوران Bistro Apetit

در این رستوران، مجموعه‌ای از بهترین غذاهای کرواسی، فرانسوی و ایتالیایی سرو می‌شود؛ غذاهایی فوق‌العاده که سرآشپز اتریشی و مالک این رستوران یعنی کریستین کابالیه، با هنر خاص خود سرو می‌کند. این رستوران در سال ۲۰۱۲، به عنوان بهترین رستوران زاگرب انتخاب شده است. این رستوران، بی‌تکلف و در عین حال لوکس است، محیطی گرم و صمیمانه دارد و در یک باغ زیبا پنهان شده است. فقط چند قدم با میدان قدیمی شهر فاصله دارد. هر غذایی که از منوی این رستوران انتخاب کنید، مثل یک اثر هنری زیبا، ترکیبی از طعم‌ها و رنگ‌های خلاقانه را به نمایش می‌گذارد. سرویس‌دهی در این رستوران، فوق‌العاده و با گرمی و مهمان‌نوازی همراه است و تجربه‌ی شما از غذا خوردن در زاگرب را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی بدل می‌کند.

ایویکا و ماریکا (Ivica & Marica)

ایویکا و ماریکا (Ivica & Marica)

ایویکا و ماریکا که در واقع همان هانسل و گرتل کرواسی است، نام یک رستوران است که به شکل خانه‌ی جادوگرها تزیین شده و حال و هوای این افسانه‌ی قدیمی را زنده می‌کند. این مجموعه کار خود را در ابتدا به عنوان قنادی شروع کرد و امروزه بخشی از آن هنوز هم به قنادی اختصاص دارد. در این قنادی ردیف‌های رنگارنگ بیسکوییت و شیرینی چشم هر بیننده را خیره می‌کند. کیک‌ها و شیرینی‌های محلی مثل کیک‌های میوه‌ای و باقلوا در این قنادی تهیه می‌شوند که ارزش امتحان کردن دارند. بخش رستوران، بهترین جا برای خوردن غذاهای ارگانیک و سالم است. ماهی تازه، سوپ‌های خانگی، گوشت گاو تازه و محلی و غذاهای سنتی کرواسی، منوی این رستوران را تشکیل می‌دهند.

پیتزافروشی Karijola

پیتزافروشی Karijola

مشهورترین و محبوب‌ترین پیتزافروشی زاگرب، دو شعبه دارد؛ یکی در خیابان Vlaška در مرکز شهر و دیگری در خیابان Kranjčevićeva. برخلاف بسیاری از پیتزافروشی‌های شهر، این پیتزافروشی فقط پیتزا سرو می‌کند و تمرکز آن بر استفاده از مواد غذایی تازه برای طبخ بهترین و باکیفیت‌ترین غذاهای ممکن است. نان پیتزاهای این پیتزافروشی، بسیار ترد و لذیذ است و پیتزاها در تنورهای گلی آماده می‌شوند. همین باعث می‌شود که طعم و عطر خاصی داشته باشند.

رستوران سفره (Sofra)

رستوران سفره (Sofra)

این رستوران یکی از بهترین غذاخوری‌های شهر برای امتحان کردن غذاهای کشور بوسنی است. رستوران سفره، مشتریان را از زاگرب به پایتخت بوسنی می‌برد. در این رستوران می‌توانید غذاهای از جمله کباب سلطانی و دسرهایی مثل باقلوا را امتحان کنید. غذاهایی که برای ما ایرانی‌ها نام آشنایی دارند. بنابراین بدون شک در این رستوران غذایی مناسب ذائقه‌تان پیدا خواهید کرد. همراه با صرف غذا از شنیدن موسیقی زنده لذت ببرید. این رستوران در روزهای آخر هفته بسیار شلوغ می‌شود بنابراین از قبل میز رزرو کنید.

رستوران بالتازار (Baltazar)

رستوران بالتازار (Baltazar)

این رستوران در انتهای یک حیاط زیبا قرار دارد، رستورانی مجلل و سنتی که تجربه‌ای فوق‌العاده از غذا خوردن در زاگرب را برای شما رقم می‌زند. سرویس‌دهی عالی و جو دوستانه‌ی رستوران، از دلایل جذابیت این رستوران است. استیک‌های لذیذ با بهترین و تازه‌ترین گوشت‌ها و غذاهای متنوع سنتی با تازه‌ترین سبزیجات تهیه می‌شوند، بنابراین نتیجه‌ی نهایی، غذاهایی بسیار باکیفیت و لذیذ  است که نظیر آن را نمی‌توانید به راحتی پیدا کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه