بهترین زمان سفر به ایسلند؛ کشور وایکینگ‌ها

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
بهترین زمان سفر به ایسلند؛ کشور وایکینگ‌ها

بهترین زمان سفر به ایسلند، کشوری سردسیر، پوشیده شده با برف و دارای چشم‌اندارهای بدیع و بی‌نظیر چه زمانی از سال است؟ برای داشتن اطلاعات بیشتر در این مقاله همراه ما باشید.

ایسلند پر از زیبایی‌های طبیعی، فرصت‌های ماجراجویی بی‌پایان و محلی‌های خونگرم، آماده و مشتاق خوش آمدگویی به مهمانان و بازدیدکنندگان است. ایسلند به سرعت در حال تبدیل شدن به مقصدی محبوب برای افرادی است که به دنبال تجربه منحصربه‌فرد و متفاوت هستند.

سفر جاده‌ای در اطراف کشور را تجربه و با اتومبیل‌های مخصوص حرکت در برف در کوه‌ها توقف کنید، مکانی برای چادر زدن پیدا کرده و محو تماشای نورهای شمالی و شفق قطبی شوید یا به آتش‌بازی به همراه بومیان ملحق شوید. زمانی که از ایسلند بازدید می‌کنید، در تمام این رویدادها شرکت کنید. بهترین زمان سفر به ایسلند چه زمانی از سال است؟

ایسلند

بهترین زمان سفر به ایسلند بر اساس آب و هوا

ایسلند

علی‌رغم عرض جغرافیایی و موقعیت ایسلند درست در جنوب مدار قطب شمالی، این کشور خارق‌العاده دارای دمای نسبتا معتدل (به علت وجود جریان گرم آتلانتیک شمالی که در آن وجود دارد) است. تابستان‌ها معمولا معتدل و توام با باد و در زمستان سردتر است. از دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۱۲ اسفند)، میانگین حداکثر دما حدودا ۲٫۲ درجه سانتی‌گراد، و دمای میانگین در تابستان از ماه ژوئن تا انتهای آگوست (۱۱ خرداد تا ۱۰ شهریور) بین ۱۲٫۲ و ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد است.

دما در طول شب بیشتر از ۱۰ درجه نسبت به روز افت نمی‌کند. مهم است بدانید هر زمانی که به ایسلند سفر می‌کنید، باید آمادگی روبه‌رویی با مه، باد، کمی باران و آب و هوای متغیر را داشته باشید.

بهترین زمان سفر به ایسلند

ایسلند

بهترین زمان سفر و فصل داغ گردشگران از اواسط ژوئن تا آگوست در ماه‎های تابستان است. دلیل آن، هوای گرم‌تر و قابل تحمل‌تر برای افراد است، اما این موضوع به این معنا است که هزینه‌های مکان‌های اقامتی و پروازها به ایسلند به طرز محسوسی، گران‌تر می‌شود. در طول ماه‌های پاییز، بهار و زمستان، افت هزینه در هزینه هتل، پروازها و اجاره کردن ماشین وجود خواهد داشت.

ریکیاویک

ریکیاویک

اگر تصمیم به سفر در ماه‌های غیر از فصل داغ به خصوص از اکتبر تا نیمه می (۹ مهر تا پایان اردیبهشت) را دارید، ممکن است با بسیاری از تورها و سفرهای ماجراجویانه تعطیل شده تا فصل داغ بعدی، روبه‌رو شوید. اگر در این زمان در ایسلند بودید، به پایتخت بروید، ریکیاویک، تا از نورهای در شب و فعالیت‌هایی چون اسپا (چشمه آب گرم)، ماشین‌های برف‌رو و اسب‌سواری لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به ایسلند برای تماشی شفق قطبی

ایسلند

اگرچه شانس نقش مهمی برای دیدن شفق قطبی افسانه‌ای بازی می‌کند، ولی ثابت شده است که ماه سپتامبر تا اواسط آپریل (۸ شهریور تا انتهای فروردین) بهترین فرصت‌های شما برای این تجربه خارق‌العاده هستند. در این ماه‌ها، شب‌ها کاملا تاریک هستند، که مهم‌ترین فاکتور برای دیدن نورهای شمالی به شمار می‌آید. برخی می‌گویند فرصت دیدن شفق قطبی در ماه‌های نوامبر تا فوریه (۱۰ آبان تا اسفند) به دلیل شب‌های تاریک‌تر و زمان طولانی‌تر شب‌ها، بیشتر از بقیه زمان‌ها است.

اگر می‌خواهید بهترین فرصت برای دیدن آن‌ها را داشته باشید، اطمینان حاصل کنید مدت زمان بیشتری در ایسلند (ترجیحا در زمان‌هایی که بارانی و برفی نیست) حضور داشته باشید. البته در این ماه‌های توصیه شده، آب و هوا بارانی و برفی است. هر زمان از سال که آنجا بودید، از صبر کردن برای دیدن شفق قطبی ناامید نشوید و مطمئن باشید دیدن آن، ارزش صبر کردن را دارد.

بهترین زمان سفر به ایسلند بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال کمپینگ در جزایر وست‌من

ایسلند

این کمپ که در اولین دوشنبه آگوست اتفاق می‌افتد، یکی از بزرگ‌ترین کمپینگ‌های گروهی در طول سال است. جمعیت کمپ‌کنندگان تا حدود ۱۶ هزار نفر می‌رسد که در طول کمپ مشغول خوردن غذاهای سنتی محلی و لذت بردن از تعطیلات خود در کنار یکدیگر می‌شوند. در طول این کمپ‌ها همیشه گروه‌های موسیقی در حال نواختن موسیقی هستند و کمپ‌کنندگان با افراد محلی روابط دوستانه‌ای برقرار می‌کنند و حتی داخل چادرهای سفید آن‌ها دور هم جمع می‌شوند.

فستیوال موسیقی رادیویی ایسلند

ایسلند

بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی که در آن گروه‌های موسیقی نوظهور و قدیمی اجراهایی فوق‌العاده دارند، در تاریخ ۴ الی ۸ نوامبر (۱۳ تا ۱۷ آبان)، برگزار می‌شود. محل برگزاری این رویداد در پایتخت، شهر ریکیاویک است. این فستیوال پر از سرگرمی، هیجانات و موسیقی عالی، بازدید شما از ایسلند را خاطره‌انگیز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ایسلند: آب و هوا و اقلیم

ایسلند

نمودار تغییرات ماهانه دما و ریزش باران در ریکیاویک

بدیهی است که شما برای اقلیم ایسلند از این کشور، بازدید نمی‌کنید؛ اگرچه، آب و هوای سرد، غیرقابل تحمل نیست. تغییرات دما در تابستان، بین ۱۰ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد به همراه باران و  باد است. همچنین تغییرات ناگهانی در آب و هوا در این فصل بسیار شایع است.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۰٫۶-۸٫۶
فوریه۰٫۶۷٫۴
مارچ۰٫۶۷٫۶
آپریل۲٫۸۵٫۶
می۶٫۱۴٫۳
ژوئن۸٫۹۴٫۶
جولای۱۱٫۱۵٫۱
آگوست۱۰٫۶۶٫۱
سپتامبر۷٫۲۷٫۱
اکتبر۴٫۴۸٫۹
نوامبر۱٫۷۸٫۴
دسامبر۰۸٫۴

میانگین ماهیانه دما و بارش در ریکیاویک

زمستان کاملا سرد است، با دمایی حدودا ۱۵- درجه سانتی‌گراد. در حقیقت، این آب و هوای سرد برای پدیده‌های فوق‌العاده‌ای چون تابش خورشید در نیمه شب‌های تابستانی (در ژوئن، شمال کشور در طول شب، تاریکی نمی‌بیند) و مشاهده شفق قطبی در طول زمستان در شمال در آب و هوای تمیز و بدون آلودگی، ساخته شده است.

در هر حال، بهترین زمان سفر به ایسلند (اگر قصد لذت بردن از فعالیت‌های توریستی این کشور قبل از تمام شدن آن‌ها را دارید) بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر (۱۱ خرداد تا مهر) است.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۰٫۸ سانتی‌گراد- ۸٫۶ سانتی‌متر۰٫۹ سانتی‌گراد- ۸٫۵ سانتی‌متر۱٫۱ سانتی‌گراد- ۸٫۵ سانتی‌متر۱٫۲ سانتی‌گراد- ۸٫۴ سانتی‌متر
فوریه۰٫۳ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر۰ سانتی‌گراد- ۶٫۸ سانتی‌متر۰٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۵ سانتی‌متر۰٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۲ سانتی‌متر
مارچ۰٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر۰٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۵ سانتی‌متر۰٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۵ سانتی‌متر۰٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۴ سانتی‌متر
آپریل۲٫۳ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۰٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر
می۵٫۳ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر۴٫۵ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۳٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر۲٫۸ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر
ژوئن۸٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۷٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۵ سانتی‌متر۶٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۶٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
جولای۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۰ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۹٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۸٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر
آگوست۱۰٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۱۰٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۱۰٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۱۰٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر
سپتامبر۶٫۴ سانتی‌گراد- ۶٫۹ سانتی‌متر۵٫۵ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر۴٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۳٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر
اکتبر۳٫۷ سانتی‌گراد- ۸٫۵ سانتی‌متر۳ سانتی‌گراد- ۸ سانتی‌متر۲٫۳ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر۱٫۶ سانتی‌گراد- ۷٫۱ سانتی‌متر
نوامبر۱ سانتی‌گراد- ۸٫۳ سانتی‌متر۰٫۴ سانتی‌گراد- ۸٫۲ سانتی‌متر۰٫۳ سانتی‌گراد- ۸ سانتی‌متر۱ سانتی‌گراد- ۷٫۹ سانتی‌متر
دسامبر۰٫۴ سانتی‌گراد- ۸٫۴ سانتی‌متر۰٫۹ سانتی‌گراد- ۸٫۴ سانتی‌متر۱٫۳ سانتی‌گراد- ۸٫۴ سانتی‌متر۱٫۷ سانتی‌گراد- ۸٫۴ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در ریکیاویک

در ایسلند چه کنیم؟

نقشه کشور ایسلند

این جزیره در انتهای دنیا در محور قطب شمالی مملو از جاذبه‌های طبیعی دست‌نخورده و چشم‌اندازهای بکر و زیبا است، یک طبیعت وحشی که نمی‌توانید از کنار آن بگذرید.

ریکیاویک

ریکیاویک

ریکیاویک، شمالی‌ترین پایتخت دنیا، شهری مدرن با مکان‌هایی جذاب است؛ حاشیه‌های قدیمی با خانه‌های چوبی، موزه ملی، کلیسای هالگریسکیرکیا ساخته شده در سال ۱۹۷۴ که از آن می‌توانید شهر را زیر پای خود ببینید، و نمایش آتشفشان، منصوب به فوران‌های آتشفشانی، که در آن شگفتی‌های ایسلند را کشف خواهید کرد.

گولفس

گولفس

گولفس یکی از شهرهای محبوب توریستی است. این شهر به خاطر آبشارهای زیبایش مشهور است. کمی دورتر، شهر گیزیر (Geysir) به چشمه‌های آب گرم و آتشفشان‌های خارق‌العاده‌اش در چشم‌اندازی مهتابی می‌بالد.

میوتن

مایوتن

از دیگر مناطق زیبا در ایسلند می توان به مایوتن (Myvatn) به همراه دریاچه زیبایش با تعداد زیادی از پرنده‌ها، اشاره کرد.

هلگافل

هلگافل

هلگافل (Helgafell) با تپه‌های جادویی‌اش که قدرت آن‌ها در تمام افسانه‌های ایسلندی نمود پیدا می‌کند.

گریمسی

گریمسی

گریمسی (Grimsey)، یک جزیره کوچک با صخره های با شیب تند، کرلینگاسکارد (Kerlingarskard) یا گذرگاه جادوگر که منشا اصلی شایعه هیولای دریایی است، همچنین دریاچه آسکجا (Askja) به همراه چشمه آب‌گرم  آن، یا پارک ملی جوکلسارگیوفر (Jökulsargljufur)، یک طبیعت زیبا به همراه آبشارهای زیبا، گلوگاه‌های کم‌عمق، چشم‌اندازها و غارهای فوق‌العاده، همه و همه از جذابیت‌های مهم ایسلند هستند.

کرلینگاسکارد

کرلینگاسکارد

پارک ملی جوکلسارگیوفر

پارک ملی جوکلسارگیوفر

در ریکیاویک چه کنیم؟ مکان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و توصیه‌ها

ریکیاویک، پایتخت ایسلند و شمالی‌ترین شهر جهان، ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد. مکان اصلی شهر واقع شده در مدار قطب شمالی، در قرن نهم تاسیس شد. امروزه، مرکز اقتصادی و فرهنگی کشور، دارای اقلیم قطبی اقیانوسی است. در اوایل تابستان، شب وجود ندارد و در زمستان تنها ۴ ساعت روز است. شهر دارای دو فرودگاه و بندرگاه است. شما می‌توانید از موزه‌های بسیاری دیدن کنید از جمله، موزه ملی که تاریخ ایسلند را دنبال می‌کند، گالری ملی و آثار در آن که توسط نقاشان ایسلندی کشیده شده است، موزه آربیجاسافن (Arbaejarsafn) در فضای باز که میزبان اشیای بومیان از قرن نوزدهم بوده است.

ایسلند

کلیسای ریکیاویک

تعدادی از بناهای تاریخی جالب، ارزش دیدن را دارند، مانند کلیسای ریکیاویک، یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های شهر، یا پرلان، ساختمانی تاریخی ساخته شده بر فراز تپه اوسکجولیو (Oskjuhlio).

پرلان

پرلان

دیدن مکان‌هایی چون باغ‌های گیاه‌شناسی، دریاچه، کتابخانه ملی، جایگاه پارلمان ایسلند و کلیسای باسیلیکا را از دست ندهید.

برای مکان‌های اقامتی، شما می‌توانید از هتل‌ها یا مهمان‌خانه‌ها با قیمت‌هایی مناسب به همراه امکانات متنوع برای جوانان و جمعیت پویا، استفاده کنید. از غذاهای سنتی ایسلند می‌توان از کوسه یا سر گوسفند پخته شده نام برد که به هیچ وجه نباید آن‌ها را از دست بدهید.

ایسلند

نکات اساسی در ایسلند

  • اروپا از طریق هواپیمایی ایسلند ایر به این کشور متصل می‌شود.
  • برای شهروندان اروپایی به ویزا احتیاجی نیست.
  • پول رایج در کشور ایسلند، کرونای ایسلند است.
  • هزینه لازم برای سفر به ایسلند، بسیار گران است: حدود ۳۵۰ هزار تومان برای یک اتاق دو نفره و حدود ۱۰۰ هزار تومان برای هر وعده. همچنین، ورودی موزه‌ها بسیار گران هستند، پس پول کافی در حساب خود داشته باشید.
  • مشکل سلامتی خاصی در ایسلند وجود ندارد؛ ساکنین آنجا رکورد طول عمر را در اروپا دارند. سیستم کنترل سلامتی به همراه دکترهای بسیار، موثر است. اگرچه باید مراقب یک پشه کوچک به نام پشه سیاه باشید؛ این پشه در طول تابستان بسیار رایج است و نیش بسیار اذیت‌کننده و ناراحت‌کننده‌ای دارد.
  • برای سفر در کشور، سیستم حمل و نقل موثر شامل اتوبوس‌ها و کشتی‌ها است، مگر این که بخواهید از تاکسی استفاده کنید. در زمستان، فقط می‌توان از ??????? استفاده کرد، زیرا جاده‌ها با برف و یخ کاملا بسته است.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به ریکیاویک برویم؟

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۱-۳۱۷-۹۲۰
فوریه۱-۴۱۴-۱۱۱۷
مارچ۰۵۱۴-۱۳۱۸
آپریل۲۷۱۳-۱۶۱۸
می۵۱۱۷-۲۰۱۶
ژوئن۸۱۳۰۲۲۱۵
جولای۱۰۱۵۱۲۲۱۵
آگوست۹۱۵۰۲۲۱۶
سپتامبر۷۱۲۴-۱۹۱۹
اکتبر۴۸۱۰-۱۷۲۱
نوامبر۱۵۱۲-۱۱۱۸
دسامبر۱-۳۱۷-۱۲۲۰

حداقل و حداکثر دما در ریکیاویک

هزینه روزانه توریستی در ریکیاویک

هزینه یک روز اقامت در رم حدودا ۱,۲۰۰۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده نهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به اینکه در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به ریکیاویک سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در ریکیاویک انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه