زیباترین صخره ها در کدام کشورها هستند؟

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی جمعه، ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
زیباترین صخره ها در کدام کشورها هستند؟

صخره‌ها نمایش‌دهنده عظمت طبیعت هستند. صخره‌های زیبا با شکل‌های منحصربه‌فرد در سراسر دنیا وجود دارند که به خاطر شکل زیبایی که دارند، همه‌ساله هزاران گردشگر را جذب می‌کنند.

صخره شاید یکی از کوچک‌ترین بخش‌های طبیعت باشد که در ظاهر زیاد به چشم ما نیاید. شاید پیش خود بگوییم صخره یکتکه سنگ است، چه زیبایی می‌تواند داشته باشد! ولی این عضو کوچک طبیعت در زیبایی دست‌کمی از جنگل‌ها و جاذبه‌های توریستی شهرهای بزرگ ندارد. صخره‌هایی در سراسر دنیا وجود دارند که به خاطر شکل جالب و منحصربه‌فردشان خاص هستند و هرسال هزاران گردشگر برای بازدید از این صخره‌ها هزاران کیلومتر سفر می‌کنند. با ما همراه باشید تا زیباترین و خاص‌ترین صخره‌های دنیا را بشناسید:

ناپالی، هاوایی، آمریکا

زیباترین صخره ها

وقتی از صخره‌های ناپالی در هاوایی آمریکا صحبت می‌کنیم، درواقع به صخره‌های منطقه‌ای اشاره می‌کنیم که در فاصله ۲۰ کیلومتری از دریاچه نورث شرت کی قرار دارد. برای رفتن و رسیدن به نوک صخره‌های این منطقه باید مسیر طولانی را طی کنید و آب‌های اطراف صخره یکی از بکرترین مکان‌ها برای قایق‌رانی است.

کینکیو تره، ایتالیا

زیباترین صخره ها

صخره‌های کینکیو تره در ایتالیا ۵ شهر را به هم متصل می‌کند. این صخره‌ها در دریای مدیترانه قرار دارند و در حاشیه آن‌ها روستایی وجود دارند که پر از رنگ و زیبایی است. روستاهایی که بر روی صخره‌ها قرار دارند، عبارت‌اند از کونیگیلا، مانارولا، مونته روسو، ریوموجیرو و ورنازا. این صخره‌ها هم در اتصال شهرها به هم نقش مهمی دارند و هم زیبایی منحصربه‌فردی دارند.

صخره‌های اتریتات، فرانسه

زیباترین صخره ها

صخره‌های اتریتات بیشتر شبیه به نقاشی است تا طبیعت. این صخره‌ها شباهت زیادی به نقاشی‌های کلود مونه دارند. بخشی از صخره‌ها داخل آب قرار دارد و شکلی شبیه به طاق درست کرده است که بسیاری از گردشگران برای دیدن آن از سراسر دنیا به فرانسه می‌آیند.

صخره ترولتانگا، نروژ

زیباترین صخره ها

صخره ترولتانگا  در نروژ حدود ۶۷۰ متر بالاتر از سطح دریاچه رینگه دالسواتنت قرار دارد. منظره صخره بسیار زیبا است و از بالای صخره می‌توان به‌راحتی رودخانه فولگ فانا را مشاهده کرد.

متورا، یونان

زیباترین صخره ها

صخره‌های متورا در یونان یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین صخره‌های دنیا است. در بالای صخره خانه‌هایی ساخته‌شده که متعلق به قرن ۱۴ و ۱۶ است. این بناهای تاریخی در آثار تاریخی یونسکو ثبت شده‌اند و عنوان بنایی برای انسان را به خود گرفته‌اند.

ال تاجو، اسپانیا

زیباترین صخره ها

بهترین و زیباترین زاویه دیدی که می‌توان به کوه سرانیا د روندا در اسپانیا داشت، پل پنته نوو است. این پل در سال ۱۷۹۳ ساخته شد و به‌سرعت به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پل‌های اسپانیا شناخته شد. این پل در دل صخره‌های ال تاجو ساخته شده است و پل زیبایی خود را مدیون صخره‌ها است. برای سکونت در نزدیکی این پل و صخره زیبا می‌توان در هتل پارادور روندا در زیر صخره را انتخاب کرد.

صخره‌های سفید دور، انگلستان

زیباترین صخره ها

صخره‌های سفید، نرم و گچی دور به‌عنوان نمادی برای انگلستان شناخته شده است. صخره‌های سفید دور یکی از زیباترین جاذبه‌های کشور انگلیس است که کمتر صخره‌ای نظیر آن در طبیعت یافت می‌شود.

پری کستولن، نروژ

زیباترین صخره ها

صخره پول پیت در حدود ۶۰۴ متری سطح رودخانه فجورد قرار دارد. این رودخانه در شمالی‌ترین بخش نروژ واقع‌شده است و صخره پول پیت در دل صخره‌های بزرگ پری کستولن قرار دارد که سالانه هزاران گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. بهترین فصل برای صخره‌نوردی آوریل تا اکتبر است. عوامل زیادی برای انتخاب بهترین زمان صخره‌نوردی وجود دارد، ولی مهم‌ترین عامل که آب و هوا است، در این فصل‌ها بهترین شرایط را دارد.

صخره‌های موهر، ایرلند

زیباترین صخره ها

صخره‌های موهر یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی ایرلند است که تا ۷ کیلومتر در طول دارند. راه رفتن در بالای این صخره ممکن است، حتی یک روز هم طول بکشد.

صخره‌های باندا، استرالیا

زیباترین صخره ها

صخره‌های باندا حدود ۸۰ کیلومتر طول دارند و در بسیاری از روستاها با آن‌هم مرز هستند. این صخره‌ها در حدود ۶۵ میلیون سال پیش به وجود آمده‌اند، زمانی که استرالیا از قطب جنوب جدا شد. از ماه ژوئن تا ماه اکتبر بهترین زمان برای گشت‌وگذار در صخره‌های باندا و روستاهای زیبای اطراف آن است.

ساگرس لایت هاوس، پرتغال

زیباترین صخره ها

صخره های ساگرس لایت هاوس در جنوبی‌ترین نقطه اروپا قرار دارند و با اقیانوس اطلس مرز مشترکی دارد.

زمین فرشتگان، یوتا، آمریکا

زیباترین صخره ها

زمین فرشتگان یا آنجلز لند از بخش‌های اصلی پارک ملی زیون در یوتا است. صخره‌های این پارک بسیار بلند است و می‌توان ارتفاع هر کدام از آن‌ها را کیلومترها تخمین زد. صخره‌های زمین فرشتگان با دیگر صخره‌ها تفاوت دارند و درواقع گشت و گذار بدون راهنما در این منطقه بسیار خطرناک است. در روزهای بسیار سرد رفتن به این منطقه محدودیت‌هایی دارد.

صخره‌های سیلیویا، ایرلند

زیباترین صخره ها

صخره‌های سیلیویا از جمله زیباترین صخره‌های دنیا است که در ایرلند قرار دارد و با اقیانوس اطلس هم‌مرز است. این صخره از زیباترین صخره‌های اروپا است که قدم زدن بر فراز آن بسیار لذت‌بخش است.

مطالب مرتبط:

منبع wheretraveler

دیدگاه