بهترین هتل های ماسوله ؛ دهکده ای شگفت انگیز در دنیای مه آلود

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی شنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین هتل های ماسوله ؛ دهکده ای شگفت انگیز در دنیای مه آلود

در ماسوله گزینه‌های اقامتی زیادی به‌صورت هتل پیش روی شما نیست. تنها چند هتل وجود دارند که هتل‌های نسبتا مناسبی برای اقامت هستند.

ماسوله، از کوچکترین شهرهای ایران، چون نگینی ارزشمند و تاریخی با قدمتی طولانی در فاصله میان کوه و جنگل‌های سرسبز در شمال ایران، در جنوب‌غربی استان گیلان می‌درخشد. بیشتر شهرت ماسوله به‌خاطر معماری شگفت‌انگیز خانه‌های آن است. خانه‌هایی که پشت‌بام یکی از آن‌ها حیاط خانه دیگری است و همین طور این خانه‌ها به‌صورت زنجیر‌وار به‌سمت آسمان بالا رفته‌اند و منظره‌ای بدیع و مسحور‌کننده را پدید آورده‌اند. در همان بدو ورود به ماسوله، می‌توانید کل این منظره را روبه‌روی‌تان مشاهده کنید. این چشم‌انداز به‌قدری زیبا است که از تماشای آن سیر نخواهید شد

ماسوله

خانه‌های زرد رنگی که در پس زمینه سبز رنگ جنگل و کوه‌های خوش‌رنگ جا خوش کرده و در دنیای مه‌آلود این شهر محاصره شده‌اند، منظره‌ای نظیر مناظر درون تابلوهای‌ نقاشی یا کارت پستال ایجاد کرده‌اند. زمان در ماسوله ایستاده است و همه چیز در آن به‌صورت سنتی و کمی قدیمی است. ماسوله یکی از معدود شهرهای بدون وسیله نقلیه موتوری در دنیا است. کوچه باغ‌های باریک و پله‌پله، تردد هرگونه وسایل نقلیه موتوری را مختل کرده است.

آب و هوای کوهستانی و مه صبحگاهی این شهر، هرکسی را مدهوش خود کرده و خستگی را از تن آدم دنیای مدرن بیرون می‌کند. در این دهکده، صبح زود می‌توانید با آواز خروس از خواب برخیزید و با نان محلی خوشمزه صبحانه‌تان را نوش جان کنید. هرگاه که از در اقامتگاه‌تان بیرون آیید، حس می‌کنید که به صد سال پیش به وسط یک روستای تاریخی سفر کرده‌اید.  

ماسوله

در ماسوله گزینه‌های اقامتی زیادی به‌صورت هتل پیش روی شما نیست. تنها چند هتل وجود دارند که هتل‌های نسبتا مناسبی برای اقامت هستند. در اینجا شما را با چند هتلی که برای اقامت در ماسوله بهشت‌گونه مناسب هستند، آشنا می‌کنیم.

هتل آرام

هتل آرام ماسوله

هتل سه ستاره آرام با وسعتی نزدیک به ۱۲۰۰ متر مربع در دامنه کوه‌های پوشیده از گیاهان و درختان انبوه و سرسبز و در جوار شالیزارهای خوش‌منظر، در فضایی دنج و خیال‌انگیز، با آب و هوایی پاک به دور از شلوغی شهر قرار گرفته است. هتل آرام در بخش سردار جنگل در شهر ماکلوان قرار گرفته و از زیباترین هتل‌های ماسوله و استان گیلان به شمار می‌رود. هتل آرام در ۴ طبقه دارای ۲۰ باب اتاق تمیز و شیک مجهز به امکانات رفاهی و اقامتی مناسب است.

هتل آرام ماسوله

با اقامت در این هتل دسترسی آسانی به تمام جاذبه‌های توریستی جذاب این منطقه دارید. از روستای تاریخی و پلکانی ماسوله گرفته تا قلعه رودخان شگفت‌انگیز و مرموز و دیگر جاذبه‌های دیدنی نظیر شهر جذاب فومن، زیارتگاه امامزاده ابراهیم و اسحاق نزدیک به این هتل قرار دارند. در این هتل صبح‌ها با صدای آواز پرندگان از خواب بیدار می‌شوید و چشم‌انداز زیبایی از شالیزار و کوهستان از پنجره اتاق خود خواهید داشت.

جایگاه هتل به‌گونه‌ای است که شما هیچ‌گاه از تماشای مناظر بی‌بدیل اتاق خود سیر نخواهید شد. رستوران هتل با منظره‌ای چشم‌نواز، واقع در بالاترین طبقه ساختمان با سرو انواع غذاهای خوش‌طعم ایرانی و محلی از امتیازات ویژه هتل آرام محسوب می‌شود. همچنین موقعیت جغرافیایی این هتل باعث محبوبیت آن میان هزاران گردشگر ایرانی و خارجی شده است.

هتل آرام ماسوله

امکانات هتل: ورودی و لابی شیک و زیبا، پارکینگ، کافی شاپ، حفاظت ۲۴ ساعته از محیط و ورودی‌ها، رستوران با سرو انواع غذاهای محلی و ایرانی، روم سرویس و نظافت روزانه

آدرس : گیلان، فومن، کیلومتر ۱۰ جاده فومن-ماسوله، شهر ماکلوان، هتل رستوران آرام، هتل آرام

هتل آپارتمان نوید

هتل آپارتمان نوید ماسوله

هتل آپارتمان سه ستاره نوید در نقطه‌ای زیبا در انتهای طبقه دوم بازار، در دل خانه‌های خوش‌رنگ روستای تاریخی ماسوله با همان سبک معماری و به‌صورت سنتی واقع شده است. این هتل اقامتگاهی با بافت قدیمی است که مجهز به مطلوب‌ترین امکانات رفاهی و اقامتی است.

اتاق‌های هتل آپارتمان نوید از بالکن‌هایی با منظره‌ای روح‌نواز و خارق‌العاده از طبیعت سبز ماسوله برخوردار است. هتل آپارتمان نوید انتخاب مناسبی برای سفری خاطره‌انگیز در دل طبیعت زیبا و کوهستانی ماسوله است. هتل در قلب این شهر پلکانی قرار گرفته است، بنابراین به‌راحتی می‌توانید از شهر دیدنی ماسوله بازدید کرده یا با کمی رانندگی به قلعه رودخان سفر کنید.

هتل آپارتمان نوید ماسوله

امکانات هتل: رستوران، مبلمان، آشپزخانه، تلویزیون، لابی، فضای سبز، مفروش و موکت‌شده

آدرس: ماسوله، مرکز شهر، انتهای طبقه دوم بازارچه، هتل آپارتمان نوید

هتل آریا ماسوله

هتل آریا ماسوله

هتل دو ستاره آریا در ۲۷ کیلومتری فومن و در ۳ کیلومتری شهر تاریخی ماسوله در دل جنگل و در کنار درختان سرسبز و سربه‌فلک‌کشیده در جوار رودخانه خروشان قرار گرفته است. هتل در دو طبقه دارای ۱۵ باب فضای اقامتی با گنجایش ۴۵ نفر و مجهز به امکانات اقامتی و رفاهی مناسب است.

اقامت در این هتل که در یکی از بهترین مناطق گردشگری ایران، در فضایی خیال‌انگیز و آرامش‌بخش قرار گرفته، خاطراتی به‌یادماندنی و رویایی را برای میهمانان آن به ارمغان می‌آورد. از هتل دسترسی آسانی به شهر تاریخی ماسوله، قلعه رودخان و شهر دیدنی فومن خواهید داشت.

هتل آریا ماسوله

امکانات: سرویس صبحانه، منظره رو به جنگل، استخر ماهی، موسیقی محلی، بالکن اختصاصی، کافه سنتی، سوپر مارکت، آلاچیق سنتی و مدرن، پذیرش ۲۴ ساعته، پارکینگ روباز

آدرس: گیلان، ۳ کیلومتری شهرک تاریخی ماسوله، هتل آریا

هتل مهران

هتل مهران ماسوله

هتل تک ستاره مهران در نقطه‌ای خوش آب و هوا در دامنه کوه‌های سرسبز البرز میان خانه‌های زرد رنگ دهکده پلکانی ماسوله قرار گرفته است. این هتل در سال ۱۳۷۹ در سه طبقه بنا شده و دارای ۱۰ باب سوئیت بزرگ با چشم‌انداز زیبا از روستای مه‌آلود و زیبای ماسوله است.

هتل مهران در اسفند ماه ۱۳۹۵ بازسازی شده و مجهز به امکانات رفاهی مناسب‌تر و مطلوب‌تر شده است. با اقامت در این هتل می‌توانید تجربه‌ای نوستالژیک و خاطره‌انگیز را در ذهن‌تان ثبت کنید. رستوران هتل با سرو انواع غذاهای لذیذ محلی و ایرانی از مزیت‌های خوب هتل مهران به شمار می‌رود. همچنین هتل در فاصله نزدیکی به ییلاق زودل‌سر، موزه مردم‌شناسی ماسوله،‌ چشمه آب‌معدنی زمزمه و بقعه عون‌ابن‌علی واقع شده است.

هتل مهران ماسوله

امکانات هتل: رستوران، کافی‌شاپ، تلویزیون کابلی، ماهواره، مینی‌بار رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، نمازخانه

آدرس: گیلان، رشت، فومن، ماسوله، پارکینگ با، به طرف بازار،‌هتل مهران

بیشتر افرادی که به ماسوله سفر می‌کنند، سراغ خانه‌های محلی یا مسافرخانه‌ها می‌روند، چون در این محل‌ها می‌توانند بیشتر با حال و هوای قدیمی روستا عجین شده و تجربه جالب‌تری در سفر خود کسب کنند.

خانه محلی ماسوله

جالب است که بدانید، سازمان جهانگردی ایران بر برخی از این خانه‌های محلی نظارت دارد و بدین‌گونه می‌توانید با خیال راحت شب را در این خانه‌های محلی بگذرانید. اگر علاقه‌مند به کمپینگ هستید، می‌توانید به پارک جنگلی ماسوله رفته در آنجا کمپ خود را برپا کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه