۱۷ جزیره‌ دیدنی در اروپا که مخفی مانده (قسمت دوم)

احسان برات‌نژاد
احسان برات‌نژاد پنجشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
۱۷ جزیره‌ دیدنی در اروپا که مخفی مانده (قسمت دوم)

دنیای دور و بر ما پر از شگفتی‌ها و زیبایی‌ها است. آنقدر زیبا که گاهی اوقات بعضی از آن‌ها را فراموش می‌کنیم. در ادامه لیستی از چندین جزیره‌ی زیبا آورده شده که کمتر دیده یا شنیده‌اید.

قطعا تا به حال اسم جزیره‌های بزرگ و معروف دنیا را شنیده‌اید و شاید هم به آنجا سفر کرده‌اید، اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه دارند به دیدن مکان‌هایی بروند که خیلی کمتر دیده یا حتی شنیده شده،‌ این مقاله حتما برایتان جالب خواهد بود.

جزیره «یاس» (Ios)؛ یونان

جزیره

مسافری به نام «بتانی هوگز» (Bethany Hughs) در مورد‌ این جزیره‌ی زیبای یونانی می‌گوید:

ترانه‌ی عاشقی با جزیره‌ی یاس جان می‌گیرد و دوباره زنده می‌شود.

اگر به دنبال مکانی برای جشن‌های بزرگ هستید‌، این جزیره برای شما مناسب نیست، اما اگر به دنبال کنسرت‌های بی‌کلام، مجسمه‌های زیبا و بزرگ، میوه‌های بی‌نظیر و لذت بی‌پایان با طعم‌های مدرن و سنتی می‌گردید،‌ این جزیره انتخابی‌ است که حتما در تعطیلات خود باید آن را به گزینه‌های خود اضافه کنید.

جزیره «کاوالو» (Cavallo)؛ فرانسه

جزیره

چیزی که در همان ابتدا ممکن است شما را کمی گیج کند‌، این است که هنوز در جزیره‌ی کاوالو لباس‌هایی برتن می‌کنند که طراحی آن به بسیار قدیمی است. یکی از شیک‌ترین جزیره‌های فرانسه است که تمام سعی خود را کرده تا به شما بگوید که زندگی لاکچری بی‌معنا است، اما خیلی بیشتر از آن زندگی لاکچری هزینه کرده‌اند تا منظور خود را بیان کنند. معمولا برای دلایل خاص به این مکان سفر می‌کنند، مثلا «آلیشا کیز» (Alicia Keys) سال‌ها پیش قرار بود که در‌ این مکان ازدواج کند، اما خودش این مطلب را به کسی نگفته و‌ این کار دقیقا بوی کارهای کاوالویی می‌دهد (یعنی در‌این جزیره کارهای پنهانی زیاد انجام می‌شود و افراد نمی‌خواهند در مورد کارهای خود با هم صحبت کنند و دیگران را باخبر سازند).

جزیره‌ «کیا» (kea)؛ یونان

جزیره

در زمان ورود آنقدر کیا خلوت است که فکر می‌کنید وارد منطقه‌ای نظامی شده‌اید.‌ این جزیره به هیچ عنوان شبیه به جزایر پر رفت و آمد، مانند باقی جزایر  نیست. احتمالا دلیل اصلی سفر‌های کم به این مناطق، این است که‌این جزیره تنها یک راه رفت و برگشت دارد و به «پیرائوس» (piraeus) متصل نیست.

این جزیره بیشتر افرادی که آخر هفته به دنبال مسافرت‌های کوتاه می‌گردند یا شهرنشینانی که برای فرار از شلوغی شهر، خانه‌ی دوم خود را در‌این مکان بنا کرده‌اند، فراخوانده و برای همین اگر به دنبال مکان خلوتی هستید،‌ این جزیره انتخاب مناسبی است.

جزیره‌ «کوفونیسیا» (koufonisia)؛ یونان

جزیره

در بین جزایر «سیکلادیک» (cycladic) و «آمورگس» (Amorgos)، کوفونیسیا قرار گرفته است.

کوفونیسیا از دو جزیره‌ی کوچک تشکیل شده است که به یکی کوفونیسیای بالایی و دیگری کوفونیسیای پایینی گفته می‌شوند و‌ این دو از طریق یک کانال آبی به یکدیگر متصل شده‌اند. ساحل شنی‌ این جزیره به قدری زیبا است که گاهی اوقات با دیدن نقاشی‌های آن به هیچ عنوان باور نمی‌کنید که چنین مکانی در واقعیت وجود داشته باشد.

جزیره‌ «مارسترند» (Marstrand)؛ سوئد

جزیره

اکثر بازدیدکنندگان جزیره مارسترند برای قایقرانی، شنا، خوردن غذاهای لذیذ دریایی و گشت و گذار در بندرگاه و دیدن خانه‌های قدیمی چوبی‌ سوئد به این جزیره قدم می‌گذارند.

منظره‌ی زیبای‌ این جزیره به معنای واقعی چشم‌نواز است. البته اگر نظرتان را هیچ کدام از موارد بالا جذب نکرد، می‌توانید کوهنوردی را نیز به جمع تفریحات مارسترند اضافه کنید.

جزیره‌ «پارگوئه رولز» (porquerolles)؛ فرانسه

یکی از چیزهای فوق‌العاده‌ای که در مورد جزیره پارگوئه‌رولز می‌توان گفت، این است که این جزیره با «سینت تروپز» (Saint-Tropez) فاصله‌ی بسیار کمی دارد و رفت آمد به آن فوق‌العاده راحت است.

پیشرفته‌ترین و مهم‌ترین جزیره در بین جزایر اطراف خود است، با‌ این وجود هنوز جزیره شناخته شده نیست و افراد زیادی از این جزیره چیزی نمی‌دانند.

در طول سالیان دراز‌، این جزیره صاحبان متفاوتی داشته است، در سال ۱۹۷۱ حکومت زمان، چهار پنجم از‌ این جزیره خریداری کرد تا مطمئن شود که سالم و بکر باقی خواهد ماند.

امروزه این مکان آسمانی بهترین جا برای پیاده‌روی، شنا، ماجراجویی و خوردن یک عالمه غذاهای دریایی خوشمزه است.

جزیره‌ «سیلت» (sylt)؛ آلمان

جزیره

تلفظ درست نام‌ این جزیره «زولت» (zoolt) است.

این جزیره بزرگ‌ترین و شمالی ترین جزیره در بین جزایر «فریسین» (frisian) آلمان است. مخصوصا به‌صورت جالبی‌ در کنار خط قطار مسیری شنی وجود دارد که به جزیره متصل شده است.

تنها با گذراندن سه ساعت در قطار از‌هامبورگ می‌توانید به‌این جزیره سفر کنید.

سیلت که بهتر است آن را زین پس زولت بنامیم، خلیجی دارد که که در تابستان گرمای دلربایی را برای مردم رقم زده است.

این جزیره دارای ۴۰ کیلومتر ساحل شنی است که در ماه سپتامبر شاهد مسابقات جهانی موج‌سواری در آنجا هستیم و طبق آخرین گزارشات،‌ این قسمت حدود ۳۳ درصد از جزیره را در بر دارد.

این جزیره بیشتر هنرمندان منطقه را به خود جذب کرده است، البته آن‌هایی هم که عاشق طبیعت هستند هم از طرفداران سرسخت‌ این جزیره هستند.

اگر دیدید افرادی در‌ این جزیره هستند که جز دو گروه بالا نیستند، حتما بدانید‌ این افراد کسانی‌اند که بعد از مراجعه به پزشک، نسخه‌ی دکتر برای درمان بیماری‌شان تنفس هوای تازه و پاک بوده است.

جزیره‌ «مونموازیا» (Monemvasia)؛ یونان

جزیره

جزیره مونموازیا دارای قلعه‌های بزرگی است که قدمت برخی از آن‌ها به قرون وسطی بر‌می‌گردد. نام‌ این جزیره از دو کلمه‌ی یونانی mono و emvasi به معنای «تک ورودی» است.

دور تا دور‌ این جزیره را سنگ‌های بلندی به ارتفاع ۱۰۰ متر پوشانده که همان تک ورودی آن را زلزله‌ای عظیم در سال ۳۷۵ قبل از میلاد به‌وجود آورده است.‌ این زمین لرزه قسمتی از‌ این دیوار را خراب کرده است.

قلعه‌های قسمت بالایی جزیره به‌طور کامل از بین رفته و افراد بیشتر در آنجا در حال اکتشاف و یافتن مکان‌های تاریخی هستند. در آن مکان می‌توان کلیساهای بزرگی یافت. در واقع پایین جزیره است که هنوز زنده مانده و به حیات خود آماده می‌دهد.

مجموعه‌ای از ماشین‌سواری و رستوران‌های ناب، هتل‌های بزرگ، قهوه‌خانه و چهار کلیسای قدیمی که بعد از مدت‌ها هنوز مردم به آنجا می‌روند و در آن مکان به عبادت مشغول هستند. البته تا به‌حال حدود ۴۰ کلیسا در‌این مکان شناسایی شده که متاسفانه تنها همین ۴ ساختمان جان سالم به در برده‌اند. یکی از کلیساهایی که از بین رفته، از بزرگ‌ترین کلیساهای قرون وسطی در جنوب یونان بوده است.

و در پایان جزیره‌ «سولتا» (solta)؛ کرواسی

جزیره

بخشی به دلیل سخت گرفتن‌ها و بخشی هم به دلیل دو قسمتی بودن این جزیره، باعث شده که توریست‌ها یا بازدیدکنندگان در مورد مسافرت به‌ این جزیره، بیشتر به سراغ گزینه‌های بعدی خود بروند و جزایر شناخته شده و حتی نزدیک‌تر را به مسافرت به این جزیره ترجیح دهند.

سولتا به معنی «۱۲ مایل تقسیم بر دو» است (۱۲ مایل تقریبا برابر ۲۰ کیلومتر است).

این جزیره که در کشور کرواسی واقع شده است، بعد از گذشت سال‌ها همچنان بکر و دست‌نخورده باقی مانده است و مکانی برای جامعه‌ی ماهیگیران و افرادی است که روی مزارع زیتون خود کار می‌کنند.

قسمت اصلی‌ این جزیره بیشتر توسط افرادی استفاده می‌شود که می‌خواهند تابستان از شهر خود به جایی پناه ببرند و خانه‌های ساحلی‌ این افراد تقریبا بیشتر جزیره را پوشش داده است.

قسمت مهم تاریخی‌ این جزیره هم مکانی بزرگ در مرکز جزیره است که به قرن چهارم میلادی، زمان رومی‌ها باز می‌گردد و یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی‌ این جزیره است.

و جالب‌ اینجا است که همچنان در‌ این جزیره سبک زندگی قدیمی دیده می‌شود و افراد ترجیح داده‌اند که از آن سبکی که از بزرگانشان به ارث برده‌اند، همچنان زنده نگه دارند.

مطالب مرتبط:

منبع تلگراف

دیدگاه