جاذبه هایی که برزیلی ها ترجیح می دهند مخفی بماند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
جاذبه هایی که برزیلی ها ترجیح می دهند مخفی بماند

برزیل سرزمین شگفتی‌ها است و با وجود جاذبه‌هایی نظیر جنگل‌های غوطه‌ور آمازون، ترینیداد، پتروپلیس، ریو بونیتو و... همچون جواهری می‌درخشد.

برزیل به‌واسطه طیف متنوعی از مردم و طبیعت، سرزمین شگفت‌آوری است. علاوه بر سواحل زیبا با شهرت جهانی، مکان‌های فوق‌العاده‌ای نیز در این شهر وجود دارد که وجه دیگری از این منطقه را عیان می‌کنند. در اینجا قصد داریم جاذبه‌های را به شما معرفی کنیم که افراد بومی به‌خوبی از وجود آن‌ها آگاه هستند، ولی ترجیح می‌دهند که غریبه‌ها از آن‌ها چیزی ندانند.

۱جنگل های غوطه ور در آمازون

برزیل

آمازون جزو معروف‌ترین جنگل‌های دنیا به حساب می‌آید که روزبه‌روز تعداد بازدیدکنندگان آن در حال افزایش است. شهر جنگلی «مانائوس» (Manaus) به‌عنوان مرکز ایالت آمازوناس (Amazonas)، یکی از شهرهای اصلی برای رفتن به آمازون محسوب می‌شود. گردشگران می‌توانند از طریق تورهای متعدد این منطقه به دیدن درخت‌های سربه‌فلک‌کشیده بروند یا از محل تلاقی رودخانه‌های «ریو نِگرو» (Rio Negro) و «ریو سُلیمویس» (Rio Solimões) بازدید کنند که هر یک رنگ خاصی خود را دارد. برخی از این تورها به شما امکان برقراری ارتباط با قبیله‌های بومی را می‌دهند.

برزیل

برای اینکه حین گشت‌وگذار در آمازون به محیط زیست آسیب نزنید، پیشنهاد می‌کنیم از پارک ملی «ذخایر توسعه پایدار مامیرائو» (Mamirauá) دیدن کنید. بعضی تورها هم از متخصص‌های زیست‌شناسی و راهنماهای محلی استفاده می‌کند تا با کمک آن‌ها به گشت‌وگذار در جنگل‌های غوطه‌ور بپردازید.

۲ترینیداد

برزیل

منطقه ساحلی ترینیداد درست بیرون شهر پاراتی (Paraty) قرار دارد. آخر هفته‌های این منطقه بسیار شلوغ است، به‌نحوی که سواحل و خیابان‌های مملو از جمعیت می‌شود؛ به همین دلیل افراد بومی ترجیح می‌دهند به‌طور کلی پذیرای گردشگر کمتری باشند. پس چه بهتر که در طول هفته از این منطقه دیدن کنید و از سواحل زیبای «سِپیلهو» (Cepilho)، «رانشوس» (Ranchos)، «مِیو» (Meio) و «کاچاداسو» (Cachadaço) لذت ببرید. پس از تهیه بلیط از شهر پاراتی، حدود ۴۰ دقیقه بعد با خودرو به ترینیداد خواهید رسید. علاوه بر این جنگل‌های فوق‌العاده زیبای آتلانتیک را دست ندهید که چندین محل برای شنا کردن دارد.

۳پتروپلیس

برزیل

مناظر کوهستانی معرکه و آبشارهای فراوان منطقه پتروپلیس باعث شده ساکنان ریودوژانیرو برای دور شدن از هیاهوی شهر به این منطقه پناه ببرند و جانی دوباره بگیرند. در گذشته از این محل به‌عنوان پناهگاه استفاده می‌شده، به‌نحوی که حتی امپراتور پیشین برزیل، «دون پدرو دوم» (Dom Pedro II)، نیز در اینجا قصری بنا کرد. پل‌های قوس‌دار روی کانال‌ها و پارک‌های جذاب، به این منطقه حس و حال اروپایی داده است.

۴. ایلادو ماراژا

برزیل

جزیره «ایلادو ماراژا» (Ilha de Marajó) ابعادی در حدواندازه سوئیس دارد و یکی از جاذبه‌های مخفی برزیل است. این جزیره که در شمال برزیل واقع شده، در واقع بزرگ‌ترین جزیره رودخانه‌ای جهان محسوب می‌شود که در وسط یک رودخانه شکل گرفته است. تنوع زیستی فوق‌العاده چشم‌نواز و بوفالوهایی که در کل جزیره پرسه می‌زنند، نفس شما را بند خواهد آورد.

این بوفالوها بخشی از فرهنگ مردم منطقه است و افراد بومی برای جابه‌جایی و حمل بار و همچنین مسابقات جشنواره از آن‌ها استفاده می‌کنند. این حیوان اساسا در این جامعه جایگزین اسب شده‌ به‌نحوی که حتی پلیس نیز سوار آن می‌شود. تماشای رودخانه‌های جنگلی، سفالگری اهالی و سواحل معرکه نیز از جاذبه‌های این محل به شمار می‌رود.

۵ریو بونیتو

برزیل

«ریو بونیتو» (Rio Bonito) در ۱۰۰ کیلومتری برزیل، شباهت زیادی به شهر ریودوژانیرو دارد. تفرجگاه‌های جنگلی سرسبز با مسیرهای متعدد پیاده‌روی، جانوران و گیاهان متنوع و آبشارهای دیدنی قطعا خاطرات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. افرادی که عاشق ماجراجویی هستند، می‌توانند ورزش هنگ گلایدینگ را در این منطقه امتحان کنند.

۶شاپادا دوز ویدیروس

برزیل

پارک ملی «شاپادا دوز ویدیروس» (Chapada dos Veadeiros) در منطقه «گویاس» (Goiás) قرار گرفته و جذابیت آن فراتر از سواحلی با درخت‌های نخل است. فلات باستانی این پارک جزو دیدنی‌ترین جاذبه‌هایی است که در کنار سایر صخره‌های اطرافش به‌عنوان قدیمی‌ترین صخره‌های دنیا شناخته می‌شوند. در خاک این پارک شاهد سنگ‌های کریستالی خواهید بود که باعث شده برخی افراد برای شفا به این منطقه بیایند.

۷. آلتر دوشو

برزیل

جزیره‌ «آلتر دوشو» (Alter do Chão) در مرکز منطقه جنگلی برزیل و در بستر رودخانه، زیبایی خود را به رخ می‌کشد. این جزیره که به جزیره عشق نیز معروف است، با جاذبه‌هایی نظیر « Lagoa Verde» پذیرای گردشگران است. با یک کشتی تفریحی می‌توانید به سایر سواحل رودخانه‌ای نزدیک نیز بروید و بعد از گشت‌وگذار در آن‌ها، یکی از کافه‌ها را انتخاب کنید، روی صندلی‌هایی که داخل آب قرار دارد بنشینید و از غروب خورشید لذت ببرید.

۸پرزیدنته فیگیردو

برزیل

منطقه «پرزیدنته فیگیردو» (Presidente Figueiredo) با بیش از ۱۰۰ آبشار باعث شده گردشگران زیادی روانه این جواهر مخفی در جنگل آمازون شوند. این منطقه یکی از معدود مکان‌هایی است که می‌توان از مانائوس با خودرو وارد جنگل آمازون شد و امکان پیاده‌روی، کایاک‌سواری، قایق‌سواری، بالار فتن از درخت و صخره‌نوردی داشت. به این ترتیب می‌توان با کمترین هزینه و بدون نیاز به قایق به گشت‌وگذار در آمازون بپردازید و حتی شب را در خانه درختی بگذرانید.

۹اوروبیس

برزیل

«اوروبیس» (Urubiçi) شهر کوچکی در جنوب برزیل است که به قطب گردشگری ماجراجویانه و طبیعت‌گردی منطقه تبدیل شده است. مسیرهایی که از میان دره‌ها و کوه‌ها عبور کرده، آبشاری که گردشگران می‌توانند با زیپ لاین از روی آن عبور کنند و ماجراجویی‌هایی که فقط در اینجا امکان‌پذیر است، باعث فخر و مباهات این شهر شده است. از آنجا که خود شهر جاذبه‌ی خاصی ندارد، شب را در کلبه‌های کوهستانی Il Rifugio اقامت کنید تا هم از مناظر فوق‌العاده لذت ببرید و هم غذای لذیذ رستوران آن را تجربه کنید.

۱۰فرناندو جِنورونها

برزیل

برزیل به سواحل و شهرهای زیبا به خود می‌بالد؛ ولی «فرناندو جِنورونها» (Fernando de Noronha) به‌تنهایی گل سر سبد و یک بهشت واقعی است. برزیلی‌ها علاقه خاصی به این منطقه دارند، چراکه امکان دور شدن از هیاهوی شهر را به آن‌ها می‌دهد. حواس‌تان باشد که وقتی قدم به این جزیره می‌گذارید ارتباط‌تان با دنیای بیرون قطع می‌شود، چون هیچ اینترنتی در اینجا وجود ندارد. شیرجه زدن و اسنورکلینگ (غواصی بدون کپسول) نیز از جاذبه‌های این جزیره است که نباید از دست بدهید.

۱۱پرایا دو روزا

برزیل

برزیل درست همان مکانی است که موج‌سوارها به دنبالش هستند و «پرایا دو روزا»  (Praia do Rosa) در جنوب برزیل یکی از پرطرفداران نقاط برای این ورزش است. این منطقه موج‌های خروشانی دارد که ارتفاع آن‌ها از نیم متر تا سه متر متغیر است و میزبان چندین مسابقه موج‌سواری بوده است. علاوه بر اینکه می‌توانید از سواحل دیدنی و استراحتگاه‌های معرکه آن استفاده کنید، رستوران‌ها و مغازه‌های فوق‌العاده نیز اوقات خوشی را برای شما می‌سازند.

۱۲مونته هورایما

برزیل

«مونته هورایما» (Monte Roraima) یکی دیگر از بهترین جاذبه‌های طبیعی برزیل است که در نزدیکی مرز ونزوئلا و گویان قرار دارد. گفته شده این کوه مسطح باشکوه جزو قدیمی‌ترین سازه‌های زمین‌شناسی زمین است. با اینکه این کوه هرروز شاهد بارندگی است، اما آبشارهایی پدید می‌آورد که فوق‌العاده زیبا و بزرگ هستند.

۱۳. لینسویز مارانییسس

برزیل

ماسه‌های سفيد ابریشمی و باران‌های فصلی منجر به پیدایش یک منطقه آباد بیابانی در ایالت شمالی مارانائوی برزیل به نام «لینسویز مارانییسِس» (Lençóis Maranhenses) شده است. با وجود این همه شن نمی‌توان گفت که اینجا یک بیابان است. به هر حال گشت‌وگذار در این محل و تماشای تالاب‌های سبز-آبی در میان شن‌های روان، اوقات فراموش‌نشدنی را برایتان رقم خواهد زد.

۱۴پانتانال

برزیل

جنگل‌های آمازون قطعا از عجایب طبیعی معروف برزیل هستند، هر چند «پانتانال» (Pantanal) مناظر حیات وحش بسیار بهتر و هیجان‌انگیزتری را پیشکش شما خواهد کرد. اینجا که در شمار بزرگ‌ترین تالاب‌های دنیا است، از همزیستی موفقت‌آمیز کشاورزان و طبیعت‌گردی حکایت دارد. زیستگاه طبیعی لک‌لک‌ها و یوزپلنگ‌ها در این بهشت تالابی نیز از جاذبه‌های آن به شمار می‌رود.

۱۵. کارایوا

برزیل

روستای کوچک ماهیگیری «کارایوا» (Caraíva) درست در محل تلاقی رودخانه با اقیانوس آتلانتیک قرار گرفته و همزیستی انسان و طبیعت را به‌خوبی نشان می‌دهد. در اینجا هیچ خودرویی وجود ندارد، برق خیلی محدود است و جمع‌آوری زباله با تلاش جمعی مردم صورت می‌گیرد. ساکنان این روستا به خانه‌های خود می‌بالند و دوست دارند به بازدیدکنندگان نشان دهند که راهی ساده و پایدار برای برقراری ارتباط با طبیعت وجود دارد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه