قطر ایرویز قراردادش را با شرکت چشم پزشکی اوربیس تجدید می‌کند

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی سه شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۳
قطر ایرویز قراردادش را با شرکت چشم پزشکی اوربیس تجدید می‌کند

قطر ایرویز، حمایت مالی خود را از اوربیس برای سه سال دیگر تمدید کرد. این رویداد همزمان با سفر رسمی کنتس وسکس به قطر بود.

قطر ایرویز حمایت مالی خود از شرکت اوربیس یو.کی (Orbis UK) را به عنوان شریک هواپیمایی رسمی برای سه سال دیگر تمدید کرد. این شرکت هواپیمایی از سال ۲۰۱۲ تاکنون، حامی اوربیس و برنامه‌های پیشگیری از نابینایی‌اش بوده است.

اوربیس یک سازمان خیریه‌ی جهانی است که هدف مبارزه با نابینایی قابل پیشگیری از طریق دسترسی به امکانات باکیفیت مراقبت از چشم را دنبال می‌کند. اوربیس همراه با شرکایش، به تیم‌های چشم‌پزشکی آموزش می‌دهد، خدمات مراقبت از چشم را تقویت می‌کند و به دنبال راه‌حل‌های ماندگار برای گروه‌های نیازمند می‌‌گردد.

قطر ایرویز

بیمارستان چشم پرنده‌ی اوربیس (Flying Eye Hospital) در صدر تلاش‌های این شرکت برای تغییر زندگی افراد قرار دارد. تنها بیمارستان چشم پرنده‌ی جهان دارای یک اتاق عمل مدرن است که به یک کلاس درس وصل است. در جلوی کلاس یک نمایشگر سه بعدی وجود دارد، که به دانشجویان این امکان را می‌دهد که تصویری دقیق و واقعی از عمل جراحی داشته باشند. این هواپیما همچنین دارای اتاق‌های پیش و پس از عمل است تا بیماران در آن بهبود پیدا کنند.

اکبر الباکر، مدیر عامل اجرایی گروه هواپیمایی قطر می‌گوید:

قطر ایرویز قویا به کمک به جامعه‌ی جهانی و ایجاد تغییر باور دارد. به عنوان ایرلاینی که جوامع و مردم سراسر جهان را به هم متصل می‌کند، ما از این که برای سه سال دیگر شریک هوایی رسمی اوبریس باشیم و از آن حمایت کنیم، خرسندیم. این طرح اهمیت بسیاری برای جوامع جهانی‌ای دارد که از این تجهیزات پزشکی هوایی مدرن استفاده می‌کنند و از مراقبت‌های چشم‌پزشکی‌اش بهره می‌گیرند.

دکتر رابرت والترز، نماینده‌ی اوربیس یو.کی. نیز می‌گوید:

ما از قطر ایرویز به‌خاطر اعتماد، دوستی و حمایتش از سال ۲۰۱۲ تا به حال ممنونیم. ما با کمک هم موفق شده‌ایم سه بار بیمارستان چشم پرنده را به دوحه ببریم و دیدارهای سلطنتی را تسهیل کنیم و این باعث شده بتوانیم حمایت‌های لازم را برای راه‌اندازی قطر کرییتینگ ویژن (Qatar Creating Vision) به دست آوریم. تنها از طریق همکاریست که ما مفتخر شدیم میلیون‌ها تست بینایی برای کودکان انجام دهیم و هزاران نفر را برای پیدا کردن افراد کم‌بینا در جوامع، تربیت کنیم.

تجدید حمایت مالی در این هفته با دیدار شاهزاده سوفی، کنتس وسکس (Wessex) از برنامه‌ی قطر کرییتینگ ویژن از داکا و چیتاگونگ در بنگلادش همزمان شد. در آنجا وی بیمارانی را که پانسمانشان را باز می‌کردند، مشاهده و با داوطلبان و کادر پزشکی صحبت کرد.

این دیدار سلطنتی در دوحه و با ملاقات بین کنتس وسکس و آقای الباکر به پایان رسید. هدف این ملاقات بزرگداشت دستاوردهای قطر کرییتینگ ویژن بود که شامل ۲٫۴ میلیون تست بینایی از کودکان و ۲۷٫۰۰۰ جلسه‌ی آموزشی برای پزشکان، معلمان و کارگران با هدف خدمت‌رسانی به افراد مبتلا به نابینایی قابل پیشگیری است.

قطر ایرویز

در سال ۲۰۱۳، شاهزاده سوفی، کنتس وسکس به عنوان سفیر آژانس بین‌المللی پیشگیری از نابینایی (IAPB) همراه با بیمارستان چشم هوایی اوربیس از دوحه دیدار کرد تا درباره‌ی اثر وحشتناک کمبود مراقبت‌های چشم‌پزشکی بر مردم جهان صحبت کند. در اکتبر سال ۲۰۱۵، صندوق توسعه‌ی قطر و اوربیس، طرحی به نام قطر کرییتینگ ویژن را به راه انداختند که به قطری‌ها کمک می‌کند با نابینایی‌های قابل پیشگیری مبارزه کنند.

اوایل سال جاری، این هواپیما به دوحه بازگشت تا اعضای اصلی جامعه‌ی چشم‌پزشکی قطر را همراه خود بیاورد و آن‌ها اطلاعات‌شان را درباره‌ی روش‌ها و رویکردهای ترجیحی مراقبت از چشم با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

قطر ایرویز، ناوگان ملی دولت قطر، یکی از روبه‌رشدترین و جوان‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان است. با گذشت ۲۰ سال از آغاز به کار این شرکت، قطر ایرویز حالا ناوگان مدرنی متشکل از ۲۰۰ هواپیما دارد که به مقاصد مختلف تجاری و تفریحی در شش قاره‌ی جهان پرواز می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه