سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) برندگان و فینالیست‌های جوایز مسابقه ۲۰۱۸ را اعلام می‌کند

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) برندگان و فینالیست‌های جوایز مسابقه ۲۰۱۸ را اعلام می‌کند

۱۴امین مراسم جوایز UNWTO در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ با میزبانی فیتور، نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری در شهر مادرید کشور اسپانیا، برگزار خواهد شد.

سازمان جهانی گردشگری، برنده‌های جایزه اودیسه (Ulysses) و جایزه اخلاق UNWTO را به همراه ۱۴ فینالیست ۱۴امین مراسم UNWTO Awards (مراسم سازمان گردشگری جهان که جوایزی به نوآوران در صنعت گردشگری اهدا می‌کنند) اعلام می‌کند. این مراسم در ژانویه ۲۰۱۸ (دی ماه ۱۳۹۶) در شهر مادرید همزمان با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری (FITUR) برگزار می‌شود.

جوایز این مراسم در جهت قدردانی از نفرات و سازمان‌هایی اهدا می‌شود که دستاوردهای نوآورانه‌ای در راستای پیشرفت گردشگری داشته‌اند؛ به نوعی که از محیط زیست و فرهنگ بومی نیز حفاظت کند. برندگان این جوایز بر اساس قوانین سازمان گردشگری جهانی مبتنی بر رعایت اخلاقیات گردشگری و همچنین با هدف به حداقل رساندن آسیب‌های گردشگری بر محیط، تعیین می‌شوند.

۱۴امین مراسم جوایز UNWTO با همراهی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری (FITUR) در مادرید اسپانیا برگزار خواهد شد. قبل از اهدای جوایز، فینالیست‌ها پروژه‌های خود را برای حاضرین ارائه خواهند داد.

UNWTO

در ادامه پروژه‌ها و افرادی که به آن‌ها در سال‌های پیشین، جایزه تعلق گرفته است را به شما معرفی می‌کنیم.

جایزه ادیسه UNWTO در قسمت ایجاد دانش در صنعت گردشگری و انتشار آن به «ولن ال اسمیت» تعلق گرفت. ولن ال اسمیت، پروفسور بازنشسته و استاد محقق در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، در چیکو کالیفرنیا، واقع در آمریکا، برای جایزه برجسته ادیسه UNWTO ۲۰۱۸ نیز نامزد شده است.

پروفسور اسمیت فردی پیشگام در صنعت گردشگری و مردم‌شناسی است. وی در دوران حرفه‌ای خود، پروژه‌های بسیاری را انجام داده و به دستاوردهای گسترده‌ای رسیده است. کتاب او، «میزبانان و مهمانان» (دانشگاه مطبوعات پنسیلوانیا، سال ۱۹۷۷)، که در پی دوره‌هایی که او در سال ۱۹۵۳ در مبحث جغرافیا، برگزار کرد، به نگارش درآمد، منجر به شروع تحقیق در مورد ارتباط بین مهمان و میزبان توسط پژوهشگران شد.

وی در سال ۲۰۰۰ به عنوان زن قرن بیستم شناخته شد و جایزه اتاق خدمات بازرگانی آمریکا را دریافت کرد. پروفسور اسمیت همچنین عضو فعال انجمن‌های متعددی چون انجمن مردم‌شناسی آمریکا، جامعه زنان جغرافیادان، انجمن زنان دانشگاهی آمریکا و انجمن فول‌برایت آمریکا (برنامه تبادل دانشجو و استاد بین آمریکا و کشورهای دیگر به هزینه دولت آمریکا) است.

جایزه اخلاق UNWTO به سازمان اسپانیایی «اروپا موندا واکاسیونس» (Europa Mundo Vacaciones)، تعطیلات جهانی اروپا، تعلق گرفت. هیئت داوران بخش جایزه اخلاق UNWTO، که شامل اعضای کمیته جهانی اخلاق گردشگری هستند، اروپا موندا واکاسیونس را برای بنیاد خلاقانه «اروپا موندا»، به عنوان برنده این جایزه انتخاب کرده‌اند.

اروپا موندا واکاسیونس، متصدی اسپانیایی تورها، به اصول و قوانین مسئولیت‌های محیط زیستی و اجتماعی، بسیار متعهد است. این سازمان به نتایج قابل توجهی در اجرای اصول جهانی اخلاق UNWTO در صنعت گردشگری، رسیده است؛ مخصوصا با مشارکت در انجمن توسعه پایدار صنعت گردشگری.

در سال ۲۰۱۱، این سازمان، بنیادی را با هدف اداره فعالیت‌های اجتماعی و توسعه همکاری در مناطق مختلف و برای بخش‌های خاصی از توده مردم، ایجاد کرد. این سازمان، همچنین صنعت گردشگری را در کشورهای بسیاری در قاره آفریقا، اروپا، آسیا و آمریکای لاتین، ترویج داد.

جایزه اخلاق UNWTO برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ اهدا شد و هم‌اکنون تمامی شرکت‌ها و انجمن‌هایی که به صورت رسمی، تعهدات بخش خصوصی در راستای اصول جهانی اخلاق در صنعت گردشگری را که توسط سازمان UNWTO معرفی شده، پذیرفته‌اند، می‌توانند برای کسب این جایزه، تلاش کنند. واجدین شرایط برای شرکت در بخش جوایز اخلاق، باید از ابتدای پروژه خود، گزارشات مربوطه را به سازمان داده باشند.

۱۴ پروژه فینالیست جایزه UNWTO برای نوآوری در گردشگری

از بین ۱۲۸ پروژه‌ای که از ۵۵ کشور مختلف برای این جایزه تلاش کردند، ۱۴ پروژه به عنوان فینالیست‌های نوآوری در گردشگری انتخاب شدند. برندگان در طی مراسم UNWTO awards اعلام خواهند شد.

لیستی که در زیر آمده است بر اساس حروف الفبای کشورهای شرکت‌کننده چیده شده است.

جوایز UNWTO در بخش نوآوری در خط مشی عمومی و دولت

۱. محله من (MiBarrio): پروژه تحقیقی ارائه شده بازار مالی (Mercado de Hacienda)،  واحد گردشگری وزارت نوسازی (Ente de Turismo del Ministerio de Modernizacion)، نوآوری و فناوری در شهر مستقل بوئنوس آیرس، آرژانتین (Innovacion y Tecnologia del Ciudad Autonoma de Buenos Aires)

۲. برنامه فعال لانگ‌من گروتائز (Longmen Grottoes)، «اینترنت + لانگ‌من»، مدیریت انجمن پارک میراث فرهنگی جهانی لانگ‌من گروتائز، چین

۳. استعداد آموزش گردشگری (TTT)، گردشگری پرتغال (Turismo de Portugal)، پرتغال

جوایز UNWTO در بخش نوآوری سرمایه‌گزاران

۱. نگهداری و محافظت از دشت‌های بزرگ: مراقبت کردن و گسترش دادن طبیعت بومی، محافظت از دشت‌های بزرگ و بنیاد محافظت از دشت‌های بزرگ، بوتسوانا و کنیا.

۲. محافظت و معیشت: جامعه اکوتوریسم در مانگالاجودی (Mangalajodi)، ائتلاف اکوتوریسم مانگالا جودی، هند

۳. جامعه و انعطاف‌پذیری: مواجهه دو دهکده با کاهش جمعیت، دره شوالیه (Valle dei Cavalieri)، ایتالیا

 ۴. نوآوری خلاقانه مبتنی بر سه اصل، باشگاه جزیره بالزین (Balesin)، فیلیپین

جوایز UNWTO در بخش نوآوری سازمان‌های غیردولتی

۱. آموزش و توانمندسازی جوامع محلی برای آینده پایدار گردشگری، بنیاد مهمان‌نوازی سامبا (Sumba Hospitality Foundation)، اندونزی

۲. جوامع در ارتباط: دوستان بومی و بازدیدکنندگان در یک تجربه منحصربه‌فرد و شاد، اندونزی (Triponyu.com)

۳. IT.A.CA: مهاجران و مسافران، فستیوال گردشگری مسئول، انجمن یودا (Associazione YODA)، ایتالیا

۴. تقویت جامعه گردشگری در سیرا گوردا، گروه اکولوژی سیرا گوردا (Grupo Ecologico Sierra Gorda)، مکزیک

جوایز UNWTO در بخش نوآوری در تحقیقات و تکنولوژی

۱. طرح بازرسی از زمین‌های ساخت و ساز و طراحی استاندارد (BPDS)، بازرسی زمین (EarthCheck)، استرالیا

۲. بازدیدکنندگان الکترونیکی (eVisitor): سیستم ملی اطلاع‌رسانی گردشگران کرواسی، هیئت مدیره گردشگری کرواسی (Croatian National Tourism Board)، کرواسی

۳. سیستم هوشمند گردشگری (STS): سگیتور (SEGITTUR)، اسپانیا

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه