سواحل رنگارنگ هاوایی را بشناسید

سحر مردانه
سحر مردانه شنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
سواحل رنگارنگ هاوایی را بشناسید

شاید حتی نتوانید ساحلی را با شن و ماسه‌ی قرمز یا سبز تصور کنید، اما باید بدانید که در جزایر هاوائی، سواحل جذاب و خارق‌العاده‌ با رنگ‌های عجیبی وجود دارد که فقط باید از نزدیک ببیند.

هاوائی، خانه‌ی برخی از زیبا‌ترین و ناب‌ترین سواحل رنگی است. حتی شن و ماسه‌ی موجود در این سواحل نیز، معمولی نیستند. ساحل قرمز، سبز و سیاه، جزئی از جاذبه‌های طبیعی منحصر‌به‌فرد آن است. دلیل طبیعی رنگ‌های عجیب و غریب در شن و ماسه‌ی این منطقه، فوران آتشفشان‌های مجاور آن است که هاوائی را به جزیره‌ای باور نکردنی و عجیب برای سفر تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید کمی رنگ به تصورات زندگی خود اضافه کنید، حتما برای سفر بعدی خود به سواحل هاوائی هم فکر کنید.

شن و ماسه سبز: پاپاکولئا (Papakolea)

هاوائی

چندین سال پیش، یک آتشفشان در هاوائی فوران کرد که مواد آن به دریا ریخت و رنگ سبز آن، ساحل را احاطه کرد. مواد آتشفشانی دارای کانی سبز رنگ اولیوین بودند که بعد‌ها رنگ شن و ماسه‌ی ساحل به این رنگ در آمد. البته این را هم باید بدانید که رفتن به این منطقه با یک رانندگی ساده امکان‌پذیر نیست. در عوض، توصیه می‌شود که یک دنباله‌ی کوچک دو مایلی را دنبال کنید. برای کسانی که بی‌تجربه هستند، سفر به سرزمین‌های نا‌هموار برای اولین بار کمی مشکل است، اما اصلا نگران نباشید. دنباله‌ای که باید طی کنید، بسیار ساده و کوتاه است. از آنجایی که به دور از ترافیک و جمعیت است، پاپاکولئا بسیار زیبا، بکر و توسط سنگ‌های فرسوده‌ی هزار ساله محصور شده است. این تعطیلات در هاوائی برای شما، قطعا گیج‌کننده و منحصر‌به‌فرد است.

شن و ماسه سیاه: پانالو (Punalu’u)

هاوائی

در کرانه‌ی جنوب شرقی ساحل بزرگ، صحنه‌ای متفاوت از دریا و ساحل را خواهید دید. شن و ماسه‌ی این منطقه بر اثر فوران آتشفشان در گذشته به رنگ سیاه درآمده و چشم‌انداز سیاه ساحل و سفیدی آب، صحنه عجیبی را خلق کرده است. هنوز هم می‌توان باقی‌مانده سنگ‌های آتشفشانی را در این شن و ماسه دید. پانالو، همچنین خانه‌ی لاک‌پشت‌های دریایی هم است که در سفر به هاوائی می‌توانید آن‌ها را ببینید. به یاد داشته باشید که هنگام مشاهده این حیوانات، باید فاصله‌ی خود را حفظ کنید؛ زیرا تماس انسان با حیوان می‌تواند برای هر دو مضر باشد. زیبایی خیره‌کننده‌ی این ساحل را نمی‌‌توان با کلمات بیان کرد، زیرا فراتر از سخن است.

شن و ماسه سیاه: پایلوآ (Pa’iloa)

هاوائی

در هانا، قسمت شرقی جزیره مائویی، ساحلی با شن و ماسه‌ی سیاه وجود دارد که به پارک دولتی وایاناپانا (Waianapana State Park)، در نزدیکی آتشفشان Haleakala متصل است. اگرچه این آتشفشان در حال حاضر خاموش است، اما گذشته‌ی آن رنگ این ساحل را تغییر داده است. کسانی که به این منطقه سفر می‌کنند، علاوه بر این که مجذوب رنگ عجیب این ساحل می‌شوند، چشم‌انداز خیره‌کننده‌ی اطراف نیز آن‌ها را جذب می کند. اگر می‌خواهید یک سفر عالی و آفتابی داشته باشید، این ساحل در هاوائی را فراموش نکنید.

پارک دولتی وایاناپانا

هاوائی

مردم هاوائی دارای افسانه های زیادی هستند که به این سرزمین مربوط است. یکی از این افسانه‌ها مربوط به شاهزاده خانم فراری است که از ازدواج خود ناراضی بود. این شاهزاده همراه با خدمتکارش فرار کرده و در غاری در این سرزمین، پنهان می‌شود تا زمانی که همسرش انعکاس او را در آب می‌بیند و او را پیدا می‌کند. وایاناپانا، به معنای آب درخشان است. جدا از شن و ماسه‌ی سیاه این پارک، مناظر آن نیز دیدنی است. زمانی که در مسیر‌های پیاده‌روی قدم می‌زنید، بهترین نمایش از زمین و آب را خواهید دید.

شن و ماسه قرمز: کایهالولو (Kaihalulu)

هاوائی

در امتداد بزرگ‌راه هانا (درست زیر ساحل پایلوآ) ساحلی با شن و ماسه‌ی قرمز را خواهید دید. رنگ قرمز این ساحل از رسوب بالای آهن و خاکستر پدید آمده است. این ساحل در منطقه منزوی قرار دارد، به همین دلیل بسیار مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد. بر‌خلاف ساحل سبز که دنباله‌ای کوچک برای رسیدن داشت، مسیر این ساحل کمی پیچیده‌تر است. کسانی که کم‌تجربه هستند، برای رسیدن به این بهشت زیبا باید کمی مشقت را هم تحمل کنند. اما همین مسیر پیچیده هم از زیبایی‌ها و لذت خاص خودش برخوردار است. با این سفر، شگفتی‌های طبیعی و ارزشمندی را تجربه خواهید کرد.

ساحل شیشه‌ای

هاوائی

در نزدیکی بندر آلن (Port Allen) در انتهای جزیره، هزاران قطعه‌ی شیشه‌ای را در ساحل خواهید دید. بسیاری از بازدید‌کنندگان این ساحل را برای قدم زدن انتخاب می کنند تا از زیبایی طبیعی ساحل شیشه‌ای و مناظر خیره‌کننده‌اش، لذت ببرند. اصلا نگران نباشید، زیرا بسیاری از شیشه‌های این ساحل در اثر برخورد با آب، سطحی صاف و صیقلی پیدا کرده‌اند و برای قدم زدن بسیار مناسب هستند. این ساحل دقیقا برای افراد علاقه‌مند به طبیعت و کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند، ساخته شده است. حتی اگر در این ساحل نتوانید آفتاب بگیرید یا شنا کنید، باید بدانید که طبیعت و زیبایی آن ارزش این سفر را دارد.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع ecophiles

دیدگاه