با بهترین رستوران های ریو دو ژانیرو آشنا شوید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
با بهترین رستوران های ریو دو ژانیرو آشنا شوید

شهر ریو دو ژانیرو علاوه بر جاذبه‌های متعدد، رستوران‌های فوق‌العاده‌ای نظیر اِسپیریتو سانتا، سینه بوتِکیم، گولا گولا و ریو سناریوم دارد که اوقات خوشی را برای گردشگران به یادگار می‌گذارد.

هنر آشپزی شهر ریو دو ژانیرو برزیل سرشار از طعم، ادویه و تنوع است و از فرهنگ غنی شهر حکایت دارد. غذاهای محلی به‌شدت تحت‌تاثیر استعمارگران پرتغالی و برده‌های آفریقایی بوده است که در اواخر قرن هفدهم به این شهر آمده بودند. در اینجا قرار است ۱۰ رستوران برتر ریو را به شما معرفی کنیم که به بهترین شکل ممکن، فرهنگ بومی آن را نمایش می‌دهند؛ با ما همراه باشید.

۱. اِسپیریتو سانتا

رستوران های ریو

سر آشپز «ناتاشا فینک» (Natacha Fink) با الهام از اصالت آمازونی خود توانسته غذاهای برزیلی را با چاشنی آمازونی تلفیق کرده و در رستوران «اسپیریتو سانتا» (Espírito Santa) سرو کند. منوی رستوران نشان‌دهنده تنوع طعم و مزه‌ها و توجه به جزییات است. اینجا پیش‌غذای خاصی به نام «تامباکی» (نوعی ماهی معروف آمازون) دارد که در پودر سوخاری آغشته و سرخ‌شده و بعد با گیاهان معطر سرو می‌شود.

رستوران های ریو

قدمت ساختمان این رستوران به قرن ۱۹ برمی‌گردد که درست کنار تراموا و در بیرون خیابان شلوغی مملو از کافه‌ها و گالری‌ها قرار دارد. از آنجا که روی تپه ساخته شده، مناظری فوق‌العاده از سانتا ترزا را پیشکش شما می‌کند.

۲. سینه بوتِکیم

رستوران ریو

رستوران «سینه بوتیکم» (Cine Botequim) در یک مرکز تاریخی، بین کلیسای «کاندلاریا» (Candelária) و «سنت بندیکت» قرار دارد. این رستوران که در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد، به طرفداران سینما اختصاص دارد و فضای داخلی آن با تصاویر فیلم‌ها تزیین شده است، نام غذاها و نوشیدنی‌ها نیز از روی فیلم‌های مشهور برزیلی گرفته شده است. نمایش روزانه فیلم در این محل نیز برقرار است و به دانشجویان و کارگردانان تازه کار امکان نمایش آثار هنری‌شان را می‌دهد.

۳. رستوران گولا گولا

رستوران های ریو

ساختمان بازسازی شده لاگون (Lagoon)، مشتمل بر ۵ رستوران، محل اجرای موسیقی زنده و سینما است که رستوران «گولا گولا» (Gula Gula) نیز در این مجموعه قرار دارد و از  تراس آن می‌توان تالاب «رودریگو د فریتاس» (Rodrigo de Freitas) را مشاهده کرد. در این رستوران می‌توانید غذاهای سالم را در محیطی مدرن و آرام میل کنید و از تنوع سالادها و غذاهای داغ لذت ببرید.

۴. مارکت

رستوران های ریو

رستوران «مارکت» (Market) در تو در توی کوچه‌های باریک و به دور از ازدحام خیابان اصلی قرار گرفته است. غذاهای تازه محلی در یک رستوران کوچک پرجنب‌وجوش قطعا انتخاب خوبی برای صبحانه یا ناهار سالم است. این رستوران به واسطه استفاده از مواد اولیه تازه توانسته با غذاهای جدید و خلاقانه و آب‌میوه‌های طبیعی و تازه از مشتریان خود پذیرایی کند. در کنار غذاهای معمول خود، غذاهای گیاهی متنوعی را در منوی رستوران ارائه کرده که از مواد اولیه غنی از پروتئین نظیر عدس تهیه شده‌اند.

۵. ریو سناریوم

رستوران های ریو

رستوران «ریو سناریوم» (Rio Scenarium) یکی از زیباترین رستوران‌های ریو دو ژانیرو محسوب می‌شود که نقش مهمی در احیای زندگی شبانه منطقه «لپا» (Lapa) ایفا کرده است. این رستوران در گذشته انبار بوده که بعد از بازسازی به‌عنوان کلوپ، رستوران و انبار عتیقه درآمده است. در اینجا نوازندگان محلی به اجرای موسیقی زنده می‌پردازند. دکوراسیون داخلی آن با آثار هنری تزیین شده است و منوی رستوران با الهام از غذاهای پرتغالی تهیه شده‌اند که با یک لیوان نوشیدنی برزیلی دیگر چیزی کم ندارد.

۶. آلبامار

رستوران ریو

قدمت رستوران «آلبامار» (Albamar) به سال ۱۹۳۳ می‌رسد که در یکی از پنج برج بازار شهری قرار دارد. ساختار منحصربه‌فرد فلزی آن که در سال ۱۹۶۲ از بلژیک و انگلستان وارد شده بود، به‌عنوان سایت میراث فرهنگی ثبت شد و در زمان تخریب بازار قدیمی، به آن آسیبی نرسید. در منوی این رستوران شاهد گلچینی معرکه از نوشیدنی‌ها و غذاهای برزیلی خواهید بود که با وجود مناظری فوق‌العاده از پل «ریو نیترویی» (Rio-Niterói)، قایق‌های ماهیگیری و جزیره تاریخی (Ilha Fiscal)، شبی به‌یادماندنی را خواهید داشت.

۷. پالافیتا کیچ

رستوران ریو

رستوران «پالافیتا کیچ» (Palaphita Kitch) در سواحل زیبای لگا رودریگو فریتاس (Lagoa Rodrigo de Freitas) واقع شده است. این تفرجگاه در جنگل آمازون با صندلی‌هایی در فضای باز و مبلمان ساده میزبانی مشتریان را بر عهده دارد. متریال آن را اکالیپتوس و آلاچیق‌هایی از کاهگل و نی تشکیل می‌دهند.

منوی این رستوران شامل غذاهای دریایی، پیش‌غذا و بشقاب‌های میوه است که بخش اعظمی از مواد اولیه از جنگل تهیه می‌شود. «کارپاچیوس» (Carpaccios) یکی از غذاهای عجیب این رستوران به شمار می‌رود که از گوشت تمساح زرد، شترمرغ، گوشت نمک سود شده، گراز وحشی، غذای دریایی، پنیر موتزارلا و گوجه فرنگی خشک‌شده تهیه شده است که با انواع نان‌ داغ سرو می‌شود.

۸. آپرازیول

رستوران ریو

رستوران «آپرازیول» (Aprazivel) در عمارتی بالای یک تپه در محله سانتا ترزا قرار گرفته که به لطف وجود یک باغ و صندلی‌های پاسیو، لذت تماشای مناظر زیبای مرکز شهر دو چندان می‌شود. در منوی این رستوران می‌توان انواع غذاهای برزیلی را پیدا کرد که مواد اولیه آن‌ها از منطقه Nordeste تهیه می‌شود. برای پیش‌غذا حتما سوپ کدو حلوایی با خامه و میگو را تست کنید. ماهی کبابی در سس پرتقال که با برنج نارگیل و موز پخته شده سرو می‌شود، به‌عنوان غذای مخصوص آپرازیول به حساب می‌آید.

سرآشپز «آنا کاستیلیو» (Ana Castilho) که مالک این رستوران نیز است، در سال ۱۹۹۶ این محل را افتتاح کرد؛ ولی بعد از گذشت ۱۵ سال همچنان رستورانی دلپذیر برای صرف یک شام برزیلی است. پنجشنبه‌های این رستوران را از دست ندهید، چراکه موسیقی زنده برزیلی در آن اجرا می‌شود.

۹. میام میام

رستوران ریو

رستوران «میام میام» (Miam Miam) در محله باکلاس «بوتافوگو» (Botafogo) قرار دارد و ساختمان آن در واقع یک سازه مستعمراتی بازسازی شده است. مالکان برزیلی-فرانسوی با منویی منحصربه‌فرد در خدمت مشتریان هستند و غذاهای فرانسوی را با آشپزی برزیلی ترکیب کرده‌اند، نظیر فوتوچینی و قارچ، سیر کبابی و لیموترش. اجزای دکوراسیون این رستوران به دهه‌های ۵۰، ۶۰ و ۷۰ میلادی تعلق دارد.

۱۰. رفِئیتوریو ارگانیکو

رستوران «رفئیتوریو ارگانیکو» (Refeitório Orgânico) به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌های گیاهی ریو محسوب می‌شود. غذاهای آن ترکیبی از غذاهای برزیلی و بین‌المللی است که همگی ارگانیک و گیاهی هستند. هر چند این موضوع مانعی برای شهرت زیاد آن نشده و اغلب اوقات مردم محلی تمام صندلی‌ها را پر می‌کنند.

 

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه