ممنوعیت کشیدن سیگار در فرودگاه برای جذب گردشگر بیشتر

سیامک احدی
سیامک احدی سه شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲
ممنوعیت کشیدن سیگار در فرودگاه برای جذب گردشگر بیشتر

در میان ۵۰ فرودگاه شلوغ دنیا، در ۲۳ فرودگاه قوانین نکشیدن سیگار به منظور جذب گردشگر بیشتر، اعمال می‌شود.

با توجه به گزارش جدیدی که حاکی از آن است که در ۲۳ فرودگاه سیاست سیگار نکشیدن داخل فرودگاه اعمال می‌شود، باید گفت مسافران و کارمندان ۴۶ درصد از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا از قرار گرفتن در معرض دود غیرمستقیم در امان هستند.

به جز این فرودگاه‌ها، ۲۷ فرودگاه شلوغ دنیا هم فقط در مناطق تعیین شده خاص از جمله اتاق‌های سیگار، رستوران‌ها، کافه‌ها، کلوب‌های ایرلاین‌ها یا جاهایی که تهویه هوا وجود دارد اجازه سیگار کشیدن می‌دهند.

اتاق سیگار در فرودگاه

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) است برای نخستین بار به مطالعه‌ی سیاست‌های ضدسیگار در فرودگاه‌های جهان پرداخته است. بیش از ۲٫۷ میلیارد مسافر سالانه از فرودگاه‌هایی که در این مطالعه مشمول شده بودند، عبور می‌کنند.

فرودگاه‌ها تنها در صورتی به عنوان مراکز اعمال سیاست‌های ضدسیگار در نظر گرفته شده‌اند که کاملا سیگار کشیدن را در تمامی مکان‌های داخلی ممنوع اعلام کرده باشند.

این مطالعه که به مطالعه‌ی سیاست فرودگاه‌ها در سال ۲۰۱۷ پرداخت، متوجه شد اختلاف‌های چشمگیری در وضعیت سیاست فرودگاه‌ها بسته به منطقه آن‌ها وجود دارد. به طور مثال، ۷۸ درصد (۱۴ از ۱۸) فرودگاه‌های شلوغ واقع در منطقه آمریکای شمالی سیاست ضدسیگار دارند و این در حالی است که در اروپا این رقم ۴۴ درصد (۴ از ۹) است. در آسیا، ۱۸ درصد (۴ از ۲۲ مورد) شلوغ ترین فرودگاه‌ها سیاست ضدسیگار دارند که هر چهار فرودگاه واقع در چین هستند.

در مطالعه‌ای که قبلا انجام شده بود، CDC اعلام کرده بود که دود غیرمستقیم می‌تواند در فرودگاه‌ها از قسمت‌های تعیین‌شده برای سیگار کشیدن به دیگر قسمت‌های سیگار ممنوع برسد و به این ترتیب مسافران و کارمندانی که سیگار نمی‌کشند، در معرض دود قرار خواهند داشت.

«دکتر برایان کینگ» معاون بخش تحقیق سیگار و سلامت این سازمان، گفته بود:

جدا کردن کسانی که سیگار نمی‌کشند از کسانی که می‌کشند، تمیز کردن هوا و برقرار کردن سیستم‌های تهویه هوا در ساختمان‌ها نمی‌تواند غیرسیگاری‌ها را از قرار گرفتن در معرض دود غیرمستقیم نجات دهد.

تخمین زده می‌شود هر سال در ایالات متحده ۳۴ هزار نفر از بیماری‌های قلبی و ۷۳۰۰ نفر از سرطان سینه جان خود را از دست می‌دهند که دلیل آن مربوط به دود غیرمستقیم است.

مقابله با آسیب دیدن از دود غیرمستقیم سیگار، از سیاست‌های اخیر فرودگاه‌ها برای جلب مشتری بیشتر است.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه