افزایش نرخ بیمه در جزایر کاراییب

سودا سلیمی
سودا سلیمی سه شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۹
افزایش نرخ بیمه در جزایر کاراییب

به علت خسارات وارده از طوفان‌های اخیر، نرخ بیمه در هتل‌های جزایر کارائیب افزایش خواهد یافت.

هتل‌داران جزایر کارائیب به علت دو دسته طوفان که در سپتامبر گذشته به منطقه آسیب رساند، باید به فکر افزایش نرخ بیمه‌ی خود از  ۱۰ درصد به ۴۰ درصد باشند.

«اسکات استالمیر»، (Scott Stollmeyer)، مدیر اجرایی بیمه‌ی «باربیدوس»، (Barbados) و کارائیب، طی وبینار در ماه گذشته خطاب به انجمن هتل‌داران و گردشگری توصیه‌هایی کرده است.

او و سایر اعضای هیئت داوران توصیه می‌کنند که الان زمان بررسی این موضوع است که آیا پوشش‌دهی بیمه در برابر حوادث احتمالی در آینده کافی است یا نه و باید بیشترین تلاش را برای کاهش خسارات احتمالی انجام داد.

استالمیر می‌گوید که در هشت سال گذشته، کارائیب از نرخ بیمه‌ی کم استفاده می‌کرده است، ولی به زودی این روند تغییر خواهد کرد. بعد از طوفانی که رخ داد، شرکت‌های بیمه شروع به اطلاع‌رسانی به کارمندان خود در مورد افزایش نرخ‌ها در دوره‌ی بعدی بیمه کردند. او اضافه می‌کند:

این دوران برای شرکت‌های بیمه دوران سختی خواهد بود و چند سال آینده پر از چالش خواهد بود.

نه تنها منطقه‌ای که در اثر طوفان آسیب دید، بلکه این افزایش نرخ همه‌ی منطقه را شامل می‌شود. او ادامه می‌دهد:

شرکت‌های بیمه به کارائیب به صورت کل نگاه می‌کنند و این افزایش شامل حال همه شده و همه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

«استنلی اسمیت»، (Stanley Smith)، حسابدار رسمی و دارای گواهینامه، به هتل‌داران توصیه می‌کند که در هنگام رسیدگی به ادعاهای بیمه، اقدامات پیشگیرانه انجام داده و طرف خود را بگیرند. او ادامه‌ می‌دهد:

اگر قوانین و سیاست‌های بیمه را به خوبی بدانید، در هنگام بروز سانحه می‌توانید استفاده‌ی بیشتری از بیمه بکنید. در ابتدا مطمئن شوید که بیمه‌ی کامل شده‌اید، با بررسی کردن این که بیمه‌ی شما، شامل چه مواردی شده و چه مواردی نمی‌شود. تمام اسناد و مدارک بیمه را به خوبی نگهداری کنید که البته هتل‌داران نسبت به این امر باید بسیار پایبند باشند.

او در ادامه مثال‌هایی در مورد ادعاهایی که می‌توان به شرکت بیمه برای گرفتن مبلغ بیشتر ارائه داد، مطرح می‌کند. بسیاری از هتل‌داران به علت کافی نبودن اطلاعات‌شان در مورد قوانین بیمه، متضرر می‌شوند. او می‌گوید که گام اصلی استفاده از حق بیمه به صورت کامل، ارائه‌ی یک ادعای محکم و بی‌نقص است.

«مانگوس النبک»، (Magnus Alnebeck)، مدیر کل هتل خلیج در جزیره‌ی باهاما به هتل‌داران توصیه می‌کند که:

قبل از وقوع طوفان، باید از همه‌ی موارد عکس تهیه کنند. بعد از وقوع طوفان کارمندان بیمه به محل آمده و از خسارات وارده عکس تهیه می‌کنند و شاید بسیاری از موارد را نادیده بگیرند.

او ادامه می‌دهد:

هر چه زودتر بتوانید این موارد را انجام داده و حق بیمه‌ی خود را بگیرید، خواهید توانست که زودتر به حال عادی برگشته و به زندگی خود ادامه دهید.

او توصیه می‌کند:

هتل‌داران برای رفع خسارات تا پرداخت مبلغ بیمه صبر نکنند، بلکه زودتر به زندگی عادی خود برگردند، ولی در مورد محکم و قوی بودن ادعاها و اسناد خود اطمینان حاصل کنند. همچنین برای مواقعی که امکان وقوع طوفان وجود دارد، حتما شخصی مسئول را برای رسیدگی و اراده‌ی ادعا به شرکت بیمه مدنظر داشته باشند.

 

 

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه