راهنمای خرید در سنندج

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
راهنمای خرید در سنندج

سنندج، مرکز استان کردستان، مراکز خرید متعددی دارد؛ از پاساژهای مدرن گرفته تا بازار سنتی سرپوشیده.

سنندج دومین شهر بزرگ کردنشین در ایران است. این شهر، مراکز تجاری متعددی دارد. در سفر به این شهر می‌توانید با سر زدن به این مراکز، لوازم مورد نیاز خود را بخرید و برای دوستان و آشنایتان، سوغات و صنایع دستی تهیه کنید.

بیشتر مراکز تجاری سنندج در حوالی خیابان فردوسی و بازار قدیمی شهر قرار دارند. در ادامه با مهم‌ترین مراکز تجاری سنندج آشنا می‌شویم.

بازار سنندج

آدرس: خیابان فردوسی

سنندج

تقریبا همه‌ی شهرهای ایران، بازار قدیمی دارند. این بازارهای قدیمی با وجود مراکز تجاری جدید و مدرن، هنوز هم رونق فراوانی دارند و یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری شهرها محسوب می‌شوند. یکی از مزایای خرید و گشت‌وگذار در این بازارهای قدیمی این است که علاوه بر خرید، از یکی از دیدنی‌های تاریخی شهر بازدید می‌کنید و با معماری سنتی شهر آشنا می‌شوید.

بازار سنندج

«بازار سنندج» بازاری بزرگ در مرکز شهر است که قدمتی طولانی دارد و تاریخ ساخت آن به زمان سلیمان خان اردلان در سال ۱۰۴۶ هجری قمری باز می‌گردد. نقشه‌ی بازار سنندج به‌شکل مستطیل بزرگ است و برخلاف تمام بازارهای ایرانی که به‌صورت خطی ساخته‌ شده‌اند، این بازار با الهام از پیرامون میدان نقش جهان اصفهان، با شکل مستطیل ساخته شده است. در مرکز این مستطیل، سراهای مختلفی قرار دارد که به خاطر احداث خیابان انقلاب به دو بخش مجزا تقسیم شده است و امروزه بخشی از آن را آصف و بخش دیگر را سنندجی می‌نامند.

خرید در سنندج

سقف راسته‌ی بازار به‌صورت طاق و تویزه و طاق و گنبد ساخته شده است و مصالح عمده بازار از سنگ و خشت و آجر است. با اینکه از بازار سنندج فقط سه دروازه‌ی قدیمی باقی مانده اما هنوز هم با وجود مراکز خرید جدید، این بازار همچنان موقعیت و ارزش خودش رو از لحاظ تجاری حفظ کرده است.  

خرید در سنندج

مرکز تجاری صدف

آدرس: بلوار پاسداران

این پاساژ در بلوار پاسداران قرار دارد و یکی از مراکز خرید امروز شهر است.

مرکز خرید صدف سنندج

مجتمع تجاری کردستان

آدرس: خیابان پاسداران

اگر اهل خرید هستید و به‌دنبال اجناس به روز می‌گردید، برای خرید در سنندج سری به مرکز تجاری کردستان بزنید؛ مرکز خریدی که صفت  بزرگ‌ترین مرکز خرید کردستان را یدک می‌کشد. در این مجتمع می‌توانید انواع لباس‌های مردانه، زنانه، بچه‌گانه، کیف و کفش، زیورآلات و... را خریداری کنید. این مجموعه غیر از فروشگاه، کافی‌شاپ و رستوران هم دارد و در آن‌ها می‌توانید استراحت کنید و چیزی بخورید. رستوران غروب در این مرکز یکی از مشهورترین رستوران‌های سنندج است که غذای ایرانی با کیفیت در محیطی دلپذیر برای مهمانان سرو می‌کند.

پاساژ آشنا

آدرس: خیابان فردوسی

مجتمع تجاری هورام

آدرس: خیابان بهمن ششم

پاساژ مروارید

آدرس: خیابان بهمن ۶

راسته بازار نازک کاران تخته نرد

آدرس: خیابان شهدا، جنب پارک شهدا، راسته بازار نازک کاران تخته نرد

در این راسته، حرفه‌ای ترین هنرمندان صنایع دستی چوبی به فعالیت مشغول‌اند و آثار ارزشمند خود را عرضه می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع tripbama hamgardi

دیدگاه