چه تفریحاتی در برلین رایگان هستند؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
چه تفریحاتی در برلین رایگان هستند؟

اگر قصد دارید با بودجه‌ای کم به برلین سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم با خواندن این مقاله با تفریحات رایگان و هیجان‌انگیز این شهر آشنا شوید و سفر ارزانی را تجربه کنید.

قدمت شهر برلین، پایتخت آلمان به قرن سیزدهم برمی‌گردد و با جاذبه‌های متعدد تاریخی، فرهنگی و هنری توانسته هر سال، پذیرای گردشگران زیادی باشد. در این بین تفریحات و جاذبه‌هایی وجود دارد که بدون صرف هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید. در ادامه تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. کنسرت

تفریحات رایگان برلین

«فیلارمونیک برلین» (Berlin Philharmonic) در منطقه Kulturforum شهر واقع شده و معماری آن به تنهایی ارزش دیدن دارد. هانس شارون در اوایل دهه ۱۹۶۰، سبک فضایی سازه و ساختار پنج ضلعی آن را طراحی کرد که اکنون محل برگزاری بهترین ارکسترهای جهان است. با این حال قیمت بلیط‌ کنسرت مناسب است و حتی گاهی اوقات می‌توانید با ۲۴ هزار تومان بلیط بخرید. روزهای سه‌شنبه را از دست ندهید که ساعت ۱ شب، درب‌های سالن به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه باز می‌شود و ورودی آن رایگان است.

تفریحات رایگان برلین

اگر به موسیقی جاز علاقه دارید، دست خالی برنمی‌گردید؛ زیرا هر چهارشنبه نوازندگان محلی در این محل جمع شده و جاز می‌نوازند. فضای پر هیاهو و موسیقی عالی را در برلین تجربه کنید.

۲. گردش در شهر

تفریحات رایگان برلین

در صورتی که وقت چندانی ندارید، می‌توانید با تورهای گردشگری از جاذبه‌های فوق‌العاده شهر دیدن کنید؛ اما متاسفانه بسیاری از این تورها گران تمام می‌شود و مقرون به صرفه نیستند. با این حال با «آلترنتیو برلین تورز» (Alternative Berlin Tours) می‌توانید به رایگان در شهر گشتی بزنید. از مزارع روستایی گرفته تا هنرهای معاصر و جنب و جوش شهر را در یک تور ۳ ساعته خواهید دید. نیازی به رزرو جا نیست و فقط انتظار رفتار محرمانه از شما دارند.

۳. یادبود دیوار برلین

تفریحات رایگان برلین

ایستگاه‌هایی که در دوران تقسیم برلین از مرز عبور می‌کردند، منسوخ شدند و کاربرد خود را از دست دادند. با این که سه خط قطار از برلین غربی به بخش‌هایی از برلین شرقی حرکت می‌کرد، ولی قطارها هیچ‌گاه در ایستگاه‌های معروف به «ایستگاه‌های روح» توقف نداشتند. «Nordbahnhof» یکی از ایستگاه‌ها بود و الان میزبان نمایشگاه عکس شده تا یاد این ایستگاه‌های متروکه را زنده نگه دارد. مضمون عکس‌ها، داستان‌هایی جالب از امنیت مرز و نقشه‌های فرار را روایت می‌کند که تماشای آن‌ها، ۳۰ دقیقه وقت می‌برد و کاملا رایگان است. در ادامه از یادبود دیوار (Wall Memorial) نیز دیدن کنید که پنجره‌ای به دوران تقسیم برلین به روی شما باز می‌کند و شامل مجموعه‌ای مفصل از اطلاعات و بازسازی‌های مربوط به نوار مرزی، یک برج مراقبت و کلیسای ریکانسیلیشن (Reconciliation) است.

۴. گالری ها

تفریحات رایگان برلین

اگر علاقه‌مند هستید، می‌توانید در رزوهای خاصی از گالری‌های بزرگ برلین بازدید کنید، زیرا ورودی مکان‌هایی نظیر آکادمی آرتز (Academy of Arts)، موزه بروهان (Bröhan) و Deutsche Bank KunstHalle در روزهای خاص خودشان رایگان است.

۵. منطقه متروکه شهر

تفریحات رایگان برلین

هیچ چیزی به اندازه کنکاش در منطقه فراموش‌شده شهر که به تاریخ پیوسته‌ است، دلپذیر نیست؛ البته شاید همه آن‌ها رایگان نباشند! قدمت نمایشگاه روباز و متروکه اسپری ‌پارک (Spreepark) به سال ۱۹۶۹ برمی‌گردد که با فیلم سینمایی هانا (Hanna) در سال ۲۰۱۱ معروف شد. در گذشته امکان گردش در این پارک بود؛ ولی در حال حاضر به روی عموم بسته است. با این حال پیاده‌روی در اطراف پارک حس و حال خوبی به شما خواهد داد و در عین حال می‌توانید یواشکی نگاهی به سازه‌های متروکه مانند فریس ویل (Ferris wheel) بیندازید.

تفریحات رایگان برلین

تماشای تپه دست‌ساز معروف به کوه شیطان (Devil’s Mountain) با ارتفاع ۸۰ متر را از دست ندهید که شامل دانشگاه فنی ارتش نازی نیز می‌شود. آمریکایی‌ها در دهه ۱۹۵۰، یک پست شنود در این محل مستقر کردند که هنوز هم بقایای آن با ۵ رادار بزرگ گنبدی آن وجود دارد.

۶. قصرهای پوتسدام

تفریحات رایگان برلین

اگر می‌خواهید یک روز را به دور از هیاهوی شهر بگذرانید، به پوتسدام بروید. این شهر مرزی با قطار فقط یک ساعت با برلین فاصله دارد. پادشاهان پروس و امپراطور آلمان در گذشته در این شهر زندگی می‌کردند و پارک سانسوسی به عنوان بزرگ‌ترین جاذبه پوتسدام به شمار می‌رود که از میان آن قصرهای باشکوه سر برآورده‌اند.

علاوه بر این ساختمان‌های فوق‌العاده زیبا، ابتدا و انتهای مسیر دریاچه ۶۶ (Lakes Trail۶۶) را در این منطقه خواهید دید که کلیه دریاچه‌های اطراف برلین را به هم متصل می‌کند. با حرکت در این مسیر می‌توانید از روستاهای زیبا، جنگل انبوه، سواحل پوشیده از چمن، بوته‌زارهای باتلاقی و چشمه‌های جوشان آب دیدن کنید. هر بخش از این مسیر حدود ۶ الی ۷ ساعت طول می‌کشد.

۷. پارک تایلندی

تفریحات رایگان برلین

اتفاق جالبی که در طول تابستان، هر یکشنبه و گاهی اوقات در روزهای شنبه در پارک تایلندی یا همان Preussenpark اتفاق می‌افتد، به زنان تایلندی مربوط می‌شود که زیر چترهای رنگین نشسته‌اند و مشغول خرد کردن نارگیل، فلفل و پاپایا هستند.

تفریحات رایگان برلین

تماشای این صحنه‌ها واقعا هیجان‌انگیز است. در ضمن می‌توانید با خود زیرانداز ببرید و در فضای عالی این پارک، استراحت کرده و از غذاهای خوشمزه آن‌ها لذت ببرید.

۸. پینگ پنگ

تفریحات رایگان برلین

یکی از شاخصه‌های برلین، میزهای پینگ‌پنگ هستند که در همه جا یافت می‌شوند. در اکثر پارک‌ها و فضاهای باز وجود دارند، به طوری که تعداد آن‌ها در سطح شهر حداقل به هزار میز می‌رسد. علاوه بر بازی می‌توانید با دیگران معاشرت کرده و نوشیدنی میل کنید.

مطالب مرتبط:

منبع momondo

دیدگاه