۱۰ رستوران برتر زوریخ که نباید از دست دهید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
۱۰ رستوران برتر زوریخ که نباید از دست دهید

رستوران‌های متعددی نظیر رستوران لِیل، کرونِن هال، فولکس هاوس، ایروکوا و... در شهر زوریخ سوئیس وجود دارد که میزبان‌ فوق‌العاده‌ای برای گردشگران هستند و خاطراتی فراموش‌نشدنی را برایشان به یادگار می‌گذارند.

زوریخ، این شهر چهار فصل، بالای دریاچه زوریخ قرار دارد. رستوران‌های این شهر با توجه به غذاهای سوئیسی معرکه و به کارگیری تاثیر مدرنیته روی غذاها توانسته شهرت زیادی کسب کنند. اگر به‌دنبال یک فوندوی سنتی هستید یا خوردن غذاهای دریایی تازه را در کنار دریاچه ترجیح می‌دهید، بهترین مقصد را انتخاب کرده‌اید. به همین دلیل قصد داریم ۱۰ رستوران برتر مرکز شهر زوریخ را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

۱لِیل

زوریخ

رستوران «لِیَل» (les Halles) در گذشته کارخانه‌ای بوده که الان تغییر کرده و یکی از رستوران‌های پرجنب‌وجوش در میان رستوران‌های معروف زوریخ به حساب می‌آید. سیستم این رستوران به‌صورت سلف سرویسی است و صدف و سیب‌زمینی سرخ‌کرده، غذای مخصوص آن محسوب می‌شود. فضای آرامش‌بخش و ساده‌ای دارد که لذت غذا خوردن را همراه با موسیقی زنده‌ای که در برخی شب‌های خاص اجرا می‌شود، دو چندان می‌کند. دکوراسیون متنوعی دارد و دوچرخه‌هایی را خواهید دید که از سقف آویزان است. با دیدن این مکان به یاد مغازه‌ای می‌افتید که غذاهای فرانسوی و ایتالیایی را به فروش می‌رساند. این رستوران در میان رستوران‌های با کلاس زوریخ قرار دارد، ولی قیمت‌های آن مناسب‌تر بوده و پاتوق جوانان است.

۲کرونِن هال

زوریخ

«کرونن هال» (Kronenhalle) یک موسسه آشپزی قدیمی است که روی غذاهای منطقه‌ای تمرکز دارد. حتی نویسنده معروف سوئیسی، «دورنمات» (Dürrenmatt) نیز از مشتریان آن بوده است و روی دیوارها هم تابلوهای اصل پیکاسو و میرو را خواهید دید. ارائه غذاهای سوئیسی با کیفیت عالی باعث شده برای سال‌های متمادی طرفداران زیادی داشته باشد.

۳ایتالیا

زوریخ

ایتالیا یک رستوران واقعا ایتالیایی با غذاهای اصیل و سنتی است. منوی کوتاه آن شامل غذاهای خاص و گلچین می‌شود. برخلاف رستوران‌های ایتالیایی، در اینجا خبری از پیتزا نیست و با غذاهای خانگی بی‌نظیر از شما پذیرایی می‌کنند. این رستوران به گوشت و پنیری که از ایتالیا تهیه می‌کند، به خود می‌بالد. در اینجا اهمیت ویژه‌ای به دستورات آشپزی ساده و محلی داده شده که از محصولات فصلی و تازه تهیه می‌شوند، هر چند تعدادی پاستای سنتی نیز سرو می‌شود. اگر به‌دنبال چشیدن غذاهای اصیل ایتالیایی در زوریخ هستید، جای مناسبی را انتخاب کرده‌اید.

۴فولکس هاوس

زوریخ

در رستوران «فولکس هاوس» (Volkshaus) می‌توانید یک تجربه لذیذ غذایی را برای خود رقم بزنید. شهرت این رستوران فقط به ارائه غذاهای سنتی سوئیسی منتهی نمی‌شود، بلکه میزبانی انواع کنسرت‌ها و نمایشگاه‌ها را نیز در برمی‌گیرد. خدمات حرفه‌ای در محیطی خصوصی و با کلاس، یکی از ویژگی‌های این رستوران است. این موسسه قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و با اینکه یک رستوران سوئیسی معمولی تلقی می‌شود، اما به تله گردشگری تبدیل نشده است. رویدادهای متعدد این مکان چند منظوره را از دست ندهید و از غذاهای سوئیسی معروفش لذت ببرید.

۵ایروکوا

زوریخ

رستوران مدرن «ایروکوا» (Iroqouis)، غذاهایی نظیرانواع برگر، «کوئسادیاس» (quesadillas) و میان‌وعده‌های لذیذ صبحانه (در آخر هفته‌) را در فضایی گرم و دلنشین سرو می‌کند. دیوارهای چوبی با رنگ روشن، کف سفید و فضای داخلی ساده، خانه‌های روستایی را در ذهن شما تداعی می‌کند. غذاهای خوشمزه و قیمت مناسب از شاخصه‌های این فضای پرجنب‌وجوش و زنده محسوب می‌شود. در کنار رستوران نیز انواع غذاهای گوشتی سرو می‌شود و کمی آنطرف‌تر نیز می‌توانید شاهد وقایع ورزشی باشید و از برگرهای لذیذ یا ساندویچ‌های متنوع در یک روز آفتابی لذت ببرید.

۶.  فیشرز فریتس

زوریخ

رستوران «فیشرز فریتس» (Fischer’s Fritz) درست روی دریاچه زیبای زوریخ قرار گرفته و برخی از غذاهای دریایی نیز از ماهی‌های همین دریاچه تهیه می‌شود. در این رستوران می‌توانید غذاهای دریایی تازه و خوش‌طعم میل کنید. ترکیب یک رستوران فرانسوی با تاثیرات غذایی شمال آلمان توانسته جذابیت و خلاقیت را به این رستوران هدیه دهد. در یک عصر تابستانی واقعا یک لیوان نوشیدنی با چشم‌اندازی از دریاچه عالی خواهد بود.

۷. مزون مَنِس

زوریخ

در رستوران مدرن و منحصربه‌فرد «مزون منس» (Maison Manesse) می‌توانید ناهاری ساده و خودمانی یا یک وعده شام فوق‌العاده میل کنید. این رستوران، شام‌هایی شش یا هفت وعده‌ای را برای عصرها سرو می‌کند و شعار «باز برای همه چیز» را می‌توان در منوی آن دید. اینجا به‌خوبی توانسته تعادل بین آشپزی ماهرانه و حرفه‌ای را با فضای غذاخوری ساده و بی‌تکلف برقرار کند. به کسانی که عاشق غذاهای غیرعادی و جالب در حال و هوایی چند ملیتی هستند، پیشنهاد می‌کنیم سری به این رستوران بزنند که به تاگی توانسته اولین ستاره میشلن خود را دریافت کند.

۸راکلت اشتوب

زوریخ

در رستوران «راکلت اشتوب» (Raclette Stube)، برخی از بهترین فوندوها و راکلت‌های شهر را پیدا خواهید کرد. این رستوران در کل طول سال باز بوده و بهترین پنیرهای زوریخ را سرو می‌کند. اگر برای اولین بار به سوئیس سفر می‌کنید حتما به اینجا سر بزنید و از پنیر آب شده و یک لیوان نوشیدنی سرد در فضای سنتی سوئیسی لذت ببرید. به‌رغم سادگی غذاها، به‌شدت خوشمزه و لذیذ بوده و سرویس‌دهی نیز عالی است. بهتر است عصرها به این محل بروید و در فضایی آرام‌بخش، خستگی را از تن به در کنید.

۹بِبِک

زوریخ

رستوران «ببک» (Bebek)، غذاهای مدیترانه‌ای را در فضایی شیک و لوکس سرو می‌کند. تأثیرات آشپزی یونانی تا لبنانی و مراکشی را می‌توان در غذاهای این رستوران مشاهده کرد. فضای داخلی نشان‌دهنده حس و حال شرقی است و در عین حال سادگی خود را حفظ کرده است. نوشیدنی‌ها شامل گیاهان معطر تازه، شربت‌های خانگی و میوه‌های فصلی هستند و پیش غذایی عالی برای غذاهای ارگانیک و خوش‌طعم رستوران محسوب می‌شوند. در این رستوران می‌توانید غذاهای مدیترانه‌ای را در محیطی سوئیسی تجربه کنید.

۱۰گارتن هوف

زوریخ

رستوران بزرگ و دلنشین «گارتن هوف» (Gartenhof) هر هفته منوی خود را تغییر می‌دهد و غذاهای سوئیسی و فرانسوی سرو می‌کند. فضای آرامش‌بخش و باغ جلوی رستوران برای یک نوشیدنی در هوای داغ تابستان فوق‌العاده است. گوشت ترد و تازه و سس‌های خوشمزه تهیه شده محصولات فصلی از ویژگی‌های این رستوران به شمار می‌رود. منوی مختصر اما متنوعی دارد که با سرویس‌دهی عالی همراه است.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه