چرا فرودگاه ها موکت دارند؟

سحر مردانه
سحر مردانه پنجشنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
چرا فرودگاه ها موکت دارند؟

مطمئنا زمانی که به فرودگاه رفته‌اید، وجود موکت به عنوان کف‌پوش در برخی مناطق آن، باعث تعجب شما شده است، اما آیا دلیل وجود موکت در فرودگاه‌ها را هم می‌دانید؟

اگر خرید بلیط هواپیما را به‌موقع انجام دهید و در موعد مقرر در زمان مناسب در فرودگاه حضور داشته باشید، قطعا می‌توانید به اطراف خود بیشتر توجه کرده و برخی موارد شما را تعجب‌زده خواهد کرد. برای مثال، زمانی که در فرودگاه هستید، از این که برخی از مکان‌های آن موکت شده است، تعجب می‌کنید.

شما فکر می‌کنید که بیشتر قسمت‌های تشکیل‌دهنده پایانه‌ها باید سخت و قوی طراحی شده باشند تا در برابر رفت و آمد زیاد مسافران و چمدان‌های آن‌ها، مقاومت لازم را داشته باشند و در عین حال حرکت بر روی آن‌ها به‌راحتی و با سرعت انجام شود.

علاوه بر این موارد، تمیز کردن آن نیز از طرف کارکنان فرودگاه آسان باشد. اما باید بدانید که، موکت کردن، یکی از راه‌های نقشه‌کشان فرودگاه است که بتوانند بر روی حال و رفتار شما به عنوان مسافر، تغییر مثبتی ایجاد کنند.

فرودگاه

طبق  MentalFloss، در بسیاری از فرودگاه‌ها، مناطق نزدیک به دوازه‌ها، موکت شده است. این عنصر ساده که در طراحی فرودگاه به کار رفته است، به مسافران کمک می‌کند تا قبل از پرواز و برخاستن هواپیما، احساس آرامش نسبی خوبی به‌دست آورند. حس کردن نرمی فرش زیر پا، آرامش و راحتی را به مسافر انتقال می‌دهد، گویی در اتاق نشیمن خانه‌‌ی خود هستند.

طبق تحقیقات Fast Company، موکت، نور طبیعی و صندلی راحت، از جمله عواملی هستند که به راحتی، آرامش را به مسافرانی که سریعا تحت تاثیر استرس قرار می‌گیرند، باز می‌گرداند.

چرا؟ زیرا سود آرام بودن مسافران، مستقیما به نفع خود فرودگاه است. مسافرانی که هم شاد و هم آرام هستند، تمایل دارند که حدود هفت درصد پول بیشتری را صرف خرید در مغازه‌های اطراف فرودگاه و حدود ۱۰ درصد، پول بیشتری را صرف دریافت خدماتی که رایگان نیستند، بکنند. این آمار بر اساس تحقیقات شرکت DKMA ارائه شده است.

فرودگاه

این موضوع، حتی فراتر از طراحی داخلی هم پیش رفته است. فرودگاه‌ها درصدد این هستند که با روش‌های متنوع دیگری، این آرامش قبل از پرواز را به مسافران انتقال دهند. به همین منظور، با اضافه کردن اسپا، اتاق‌های یوگا یا حتی پت‌تراپی ( حیوان درمانی) در پایانه‌های فرودگاه، می‌خواهند با روش‌های جدید آرامش را به مسافران انتقال دهند.

در کنار تمام مواردی که گفته شد، مسافران ترجیح می‌دهند هنگام خرید در فرودگاه، با افراد کمتری در تعامل باشند. طبق بررسی‌های NCR، حدود ۴۰ درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده، پاسخ داده بودند که هنگام خرید در فرودگاه، ترجیح می‌دهند با افراد و فروشندگان کمتری در ارتباط باشند. به همین دلیل اگر دفعه‌ی بعد که به فرودگاه رفتید، با کیوسک‌های خودکار و بدون سرنشین روبه‌رو شدید، اصلا تعجب نکنید.

اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما هستید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع southernliving

دیدگاه