توسعه صنعت گردشگری مستلزم ایجاد شبکه تخصصی در تلویزیون

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۸
توسعه صنعت گردشگری مستلزم ایجاد شبکه تخصصی در تلویزیون

گسترش صنعت گردشگری نیازمند «ایجاد شبکه‌های تخصصی در تلویزیون» برای نمایش ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌ دستی است.

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۳ آذر با اشاره به لزوم استفاده از تمامی امکانات موجود در کشور برای توسعه صنعت گردشگری اعلام کرد:

رسانه‌های مکتوب نظیر روزنامه‌ها و رسانه ملی ابزارهایی مناسب برای رونق این صنعت هستند. چرا که با بهره‌گیری از تبلیغات و معرفی مقاصد گردشگری باعث جذب گردشگر می‌شوند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث‌ فرهنگی، با اشاره به نقش صدا و سیما به عنوان ابزاری برای توسعه صنعت گردشگری، بر ضرورت ایجاد شبکه تلویزیونی تخصصی برای به تصویر کشیدن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این حوزه تأکید کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه‌ای که پیش از این با مدیران صدا و سیما برگزار شد، بیان کرد:

گسترش صنعت گردشگری نیازمند ایجاد شبکه‌های تخصصی در تلویزیون است. چرا که این اقدام سبب جذب گردشگران داخلی می‌شود.

هم‌چنین با استفاده از شبکه‌های برون مرزی می‌توان گردشگران خارجی را با جاذبه‌های این حوزه آشنا کند.

او با انتقاد از عملکرد صدا وسیما در خصوص توسعه صنعت گردشگری افزود:

صدا و سیما می‌تواند با ایجاد شبکه‌های تخصصی به منظور تولید برنامه‌های مناسب نظیر مستند در خصوص معرفی مکان‌هایی که جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مناسبی دارند و شناخته شده نیستند و پخش این برنامه‌ها به عنوان ابزاری مناسب درخصوص رونق گردشگری، اقدام کند؛ در حالی که صدا وسیما اقدامات کافی در این زمینه انجام نداده است.

سلحشوری با بیان این که توسعه گردشگری نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب است، تصریح کرد:

سفر مردم به شهرهای شناخته شده نظیر مشهد، اصفهان، تبریز و شهرهای شمالی ایران به دو علت صورت می‌گیرد؛ یا وجود شرایط و امکانات مناسب و کافی این شهرها یا به علت شناخته شده بودن آن‌ها.

درحالی که سفر به نقاطی که از نظر دور مانده‌اند، به دلیل نبود این امکانات به ندرت انجام می‌شود. در نتیجه این شهرها نیازمند ارتقاء زیر ساخت‌های لازم هستند.

او با اشاره به صنعت توریسم در سطح جهان افزود:

در کشورهای دیگر با پر و بال دادن به آثار بسیار ساده خود، سعی در جذب گردشگر و ایجاد اوقات فراغت برای مردم و هم‌چنین درآمدزایی می‌کنند. در حالی که در ایران از فرصت‌های ارزشمند گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌ دستی استفاده نمی‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مزایای رونق گردشگری بیان کرد:

به ازای هر گردشگر ۱۰ فرصت شغلی مرتبط ایجاد می‌شود و این موضوع برای کشور ما که دچار بحران بیکاری است؛ راه‌حل مناسبی برای این مشکل به شمار می‌رود.

هم‌چنین با رونق گردشگری می‌توان هویت ملی کشور را به گردشگران داخلی و خارجی نشان داد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه