امنیت مکزیک برای گردشگران چگونه است؟

سیامک احدی
سیامک احدی پنجشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۶
امنیت مکزیک برای گردشگران چگونه است؟

مقامات مکزیکی اعلام کردند برخلاف گفته آمریکایی‌ها این کشور برای گردشگران مقصدی امن است.

وزارت امور خارجه آمریکا ماه اوت به شهروندان خود هشدار داد به سبب افزایش خشونت و قتل‌ها در مهم‌ترین مقاصد گردشگری مکزیک چون «کانکون» و «لاس کابوس» از سفر به این کشور اجتناب کنند و این امر موجب آشفته شدن صنعت گردشگری مکزیک شده است.

بر اساس گزارشی که نشریه بلومبرگ منتشر کرده میزان قتل‌ها در شهر ساحلی «کانکون» امسال دو برابر شده و در ماه ژوئن نیز یک کولر حاوی دو سر بریده در نزدیک هتل اصلی شهر کابو پیدا شد.

با این وجود وزیر گردشگری مکزیک اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده این هشدارها و آمار و ارقام بیانگر همه داستان نیستند، به‌ویژه در مورد امنیت مقاصد گردشگری مکزیک که سال گذشته کمک کرد ۳۶ میلیون نفر از این کشور دیدن کنند.

مکزیک

«انریکه دِلا مادرید»، وزیر گردشگری مکزیک ادامه داد:

معتقدم این آمار از جرم و جنایت را نمی‌توان لزوما مربوط به مقاصد گردشگری دانست، چرا که آن‌ها شرایط متفاوتی را توصیف می‌کنند. ما فقط می‌خواهیم این پیام را برسانیم که مقاصد توریستی ما برای بازدید امن هستند.

هشدار ماه اوت وزارت خارجه آمریکا مبنی بر عدم سفر به مکزیک که در واقع نسخه بروز شده توصیه‌نامه صادر شده در دسامبر ۲۰۱۶ بود، شامل ۲۱ ایالت از ۳۱ ایالت مکزیک می‌شد. در حالی که وزیر گردشگری مکزیک چالش‌های امنیتی در مورد جرائم سازمان‌یافته و مواد مخدر را رد نمی‌کند، اما معتقد است هشدار آمریکا برای عدم سفر به تمام مکزیک بیش از حد گسترده است و بازتاب شرایط واقعی در مقاصد گردشگری و توریستی نیست.

اعلام هشدارها از سوی دولت‌ها امر غیرمعمولی نیست و آمریکا از ابتدای سال تاکنون برای چندین کشور چنین هشدارهای صادر کرده است اما شامل شدن مقاصد مهم گردشگری مکزیک در این هشدارها موجب شده صنعت ۲۰ میلیارد دلاری گردشگری مکزیک که پشتیبان مستقیم و غیرمستقیم ۱۰ میلیون شغل است به مخاطره بیافتد.

ورود گردشگران بین‌المللی به مکزیک در ماه سپتامبر با دو درصد کاهش همراه بوده و رزرو ۳۵ هزار اتاق در هتل‌های این کشور نیز لغو شده است. تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند افت شدید گردشگری می‌تواند به کاهش ۰٫۵ درصدی تولید ناخالص ملی این کشور بیانجامد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه