ایرلند شمالی؛ ۱۴ شگفتی طبیعت که نفس شما را بند می‌آورد (قسمت دوم)

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
ایرلند شمالی؛ ۱۴ شگفتی طبیعت که نفس شما را بند می‌آورد (قسمت دوم)

ایرلند شمالی، کشوری زیبا در جزیره ایرلند، با هزاران سال قدمت، میزبان زیبایی‌های کمیاب طبیعی است. برای آشنایی بیشتر با ما همراه شوید.

در قسمت قبلی شما را برخی جاذبه‌های طبیعی کشور ایرلند شمالی واقع در قاره اروپا آشنا کردیم. در ادامه به شما دیگر مناظر زیبا و خارق‌العاده این کشور باستانی را معرفی خواهیم کرد.

۷. قله کاران توهیل (Carrauntoohil)

کاران توهیل

عکس از سارا گالاگر

کاران توهیل، بلندترین قله جزیره ایرلند شمالی است. این قله که در کانتی کری (County Kerry) واقع شده است، با ارتفاع ۱۰۳۸ متر، قله مرکزی کوهستان مکگیلی کادی ریکس (Macgillycuddy’s Reeks) به شمار می‌آید. بالا رفتن از این کوه، بین ۴ تا ۶ ساعت زمان می‌برد. مسیر کوهنوردی از طریق «نردبان شیطان» (کوتاه‌ترین، مستقیم‌ترین و محبوب‌ترین مسیر دسترسی به این قله)، مسیری برای کوهنوردان مشتاق و علاقه‌مند به ارتفاعات است. تجهیزات خاصی برای بالا رفتن از کوه نیاز نیست، اما در حین این ماجراجویی، مراقب خود باشید.

در حاشیه ناهموار و پر پیچ و خم مسیر، دو دریاچه کالی (Calee) و گورا (Gouragh) را خواهید دید. اگر به دنبال هیجان و ماجراجویی بیشتر هستید، قله کاران توهیل بهترین شگفتی طبیعی برای شما در سفر به ایرلند است. ایرلند را از بلندترین نقطه آن، تماشا کنید!

نقشه‌های راهنما را برای پیدا کردن بهترین مسیر کوهنوردی، فراموش نکنید.

۸. رودخانه شانون (Shannon)

رودخانه شانون

عکس از پیتر گرکن

رودخانه شانون، طولانی‌ترین رود کشور ایرلند، از شمال غربی کشور در کانتی کاوان (County Cavan) با طول ۳۰۰ کیلومتر تا جنوب کشور امتداد دارد. این رود، چشم‌اندازهای سنگی غرب را از دشت‌های زیبای شرق، جایی که حیوانات و گیاهان در آن رشد می‌کنند، جدا می‌کند.

شما می‌توانید از کشتی‌های کروز یا قایق‌های کوچک برای توقف در تمام دهکده‌های جذاب و ایرلندی این منطقه، استفاده کنید. این رود برای قایق‌رانی بسیار مناسب است. رود شانون مسیری منحصربه‌فرد برای دیدن چشم‌اندازهایی خارق‌العاده از آب به شمار می‌آید.

در زمان غروب خورشید، منظره محو شدن خورشید در افق، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما خواهد بود. بلیط کشتی‌های کروز رودخانه را تهیه کنید و به دیدن این رود زیبا بروید.

۹. جاده کری (Kerry)

حلقه کری

عکس از جوزف میشیشین

جاده کری، رانندگی در منطقه‌ای با مناظر زیبا در شبه جزیره ایوراگ (Iveragh) در کانتی کری را به شما پیشنهاد می‌دهد. این مسیر از سواحل طبیعی و دست‌نخورده، خرابه‌های باستانی، کوه‌ها، دریاچه‌های زیبا و همچنین چشم‌اندازهای برجسته‌ای از آتلانتیک می‌گذرد.

این جاده شما را به بسیاری از نقاط محبوب توریستی از جمله پارک ملی کیلارنی (Killarney) و منطقه ماهونی (Mahony) می‌برد. این مسیر همچنین از جزایر اسکلیگ (Skellig) با ۶ قرن قدمت، بناهای تاریخی مسیحی و کندوهای زنبور عسل گذر می‌کند.

رانندگی کردن در این مسیر زیبا را در سفر به ایرلند، به هیچ وجه از دست ندهید. جاده کری سفر شما را با یک پایان زیبا تکمیل خواهد کرد.

پس آماده سفر در جاده‌ای شوید که شما را با ۱۰ هزار سال تاریخ ایرلندی آشنا خواهد کرد!

۱۰. خط ساحلی شبه جزیره دینگل  (Dingle Peninsula)

 خط ساحلی دینگل پنینسولا

عکس از دنیل استاکمن

شبه جزیره دینگل، زیباترین ساحل جنوب غربی ایرلند است؛ نقطه‌ای از زمین که در گوشه‌های آتلانتیک، به دام افتاده است. دینگل (نام مستعلر این منطقه)، غربی‌ترین نقطه جزیره را می‌پوشاند. زیبایی آن به علت وجود مونت برندون (Mount Brandon) و مسیرهای دریایی است.

شبه جزیره دینگل با گذر از کلیساهای مسیحی، دهکده‌های فراموش‌شده، دژهای مستحکم (گولیون)، چاه‌ها و گذرها، جایی است که زمین به دریا می‌رسد. شما با گذرگاه‌های ماسه‌ای درخشانی در سایه تپه‌های سرسبز با پس‌زمینه‌ای از موج‌های خروشان در ساحل، روبه‌رو خواهید شد. بازدید از این جاذبه طبیعی ایرلند را از قبل از تمام شدن سفرتان در ایرلند، فر اموش نکنید!

بیشتر بخوانید:

۱۱. کوه‌های مورن (Mourne)

کوه‌های مورن

عکس از برد توریستی ایرلند شمالی

کوه‌های مورن، کوهستانی از جنس گرانیت در کانتی دان (County Down) در بخش جنوب شرقی ایرلند شمالی، قرار دارد. کوه‌های مورن به دو منطقه مجزا تقسیم می‌شوند: مورن بلند در شرق و مورن کوتاه در غرب. در سفرتان، شما جاذبه‌های طبیعی متنوعی را مشاهده خواهید کرد که می‌توان آن‌ها را در چشم‌اندازهایی زیبا یافت.

دیوار مورن و برندی پد (Brandy Pad) دو منطقه مشهور در کوه‌های مورن هستند. شش قله بلند این کوهستان، سلیو دونارد (Slieve Donard)، سلیو کمداگ (Slieve Commedagh)، سلیو بینان (Slieve Binnian)، سلیو برنا (Slieve Bearnagh)، سلیو میلبگ (Slieve Meelbeg) و میلمور (Meelmore) هستند.

چیزهای بسیاری برای دیدن در اینجا وجود دارد. در این کوهستان، کوهنوردی کنید و بدانید هرگز این تجربه را فراموش نخواهید کرد!

۱۲. آبشار تورک (Torc)

آبشار تورک

آبشار تورک، یک جاذبه طبیعی دیگر، در انتهای کوه تورک، در نزدیکی پارک ملی کیلارنی در کانتی کری قرار دارد. این آبشار قطعا ارزش دیدن را دارد و مانند آبشارهای دیگر، بهتر است پس از یک باران سنگین، آن را ببینید (بارش زیاد باران در این منطقه، بسیار معمول است).

آبشار تورک تقریبا ۲۴٫۴ متر ارتفاع دارد. این آبشار یکی از جاذبه‌های محبوب کیلارنی و محلی برای توقف اتوبوس‌های گردشگری است. دسترسی به آبشار بسیار ساده است. با تنها ۵ دقیقه پیاده‌روی از محل پارک ماشین به سمت جنگلی زیبا به این شگفتی زیبای طبیعت خواهید رسید. آماده شوید و به دیدن یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایرلند بروید!

۱۳. گذرگاه دانلو (Dunloe)

دهانه دانلو

عکس از دنیل دودک

گذرگاه دانلو، مسیر باریک کوهستانی در میان کوه‌های مکگیلی کادی ریکس و پرپل (Purple) به همراه جریانی از آب‌های جاری‌شده از یخچال‌های طبیعی، است. این جاده به سمت «دره سیاه» پایین می‌رود که دارای چهار دریاچه کوسان (Coosaun)، سیاه، کوشناوالی (Cushnavally) و آگر (Auger) است.

شما می‌توانید در مسیر رانندگی در جاده کری، گذرگاه دانلو را ببینید. در ایرلند، بسیاری از جاذبه‌های طبیعی در کنار هم واقع شده‌اند که این امر، فرصت بی‌نظیری برای کشف آن ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما قطعا نمی‌توان تمام این شگفتی های‌طبیعی را در یک روز دید. برای یک ماجراجویی هیجان‌انگیز، با این منطقه سفر کنید!

۱۴. غار دوولین (Doolin)

غار دوولین

عکس از رابرت لینزدل

غار دوولین، یک غار آهکی در کانتی کلر ایرلند واقع شده در لبه غربی بورن (مکان سنگی، که قبلا در مورد آن توضیح داده‌ایم) است. این غار، خانه استالاکتیت‌های (فرم‌های مخروطی‌شکل نمک کلسیم که از سقف غار آویزان هستند) بسیار زیبا است. استالاکتیت‌هایی با ارتفاع ۷ متر، از بلندترین نوع آویزان خود در نیم‌کره شمالی در این غار یافت می‌شوند. استالاکتیت‌ها واقعا اعجاب‌انگیز هستند؛ آن‌ها همانند لوسترهایی درخشان از دیوار آویزان مانده‌اند.

محصولاتی چون کوزه‌های سفالی و صنایع دستی با استفاده از خاک رس دوولین، درست می‌شوند که بسیار زیبا هستند. پس شما می‌توانید تکه‌ای از این غار را با خود به خانه ببرید. آماده قدم زدن در غار دوولین شوید. این گنج زیبا توسط یک قطره آب در طول هزاران سال ساخته شده است. شما عاشق این تجربه سفر خواهید شد!

مطالب مرتبط:

منبع ecophiles

دیدگاه