دیدنی های پنانگ؛ مالزی: مروارید شرق آسیا

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی یکشنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
دیدنی های پنانگ؛ مالزی: مروارید شرق آسیا

محبوبیت پنانگ مدیون سواحل شنی زیبا و بکر، معماری باشکوه و منحصر‌ به‌ فرد، خوراکی‌های جذاب و متنوع، فرهنگ خاص و جالب مردم جزیره و مکان‌های دیدنی فراوان آن است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۶ به‌روزرسانی شده است.

پنانگ از جمله محبوب‌ترین و گردشگرپذیرترین جزیره‌ها در شمال‌غربی مالزی است که لقب «مروارید شرق آسیا» را از آن خود کرده است. محبوبیت این شهر مدیون ساحل‌های شنی زیبا و بکر، معماری باشکوه و منحصربه‌فرد، خوراکی‌های جذاب و متنوع، فرهنگ خاص و جالب مردم جزیره و مکان‌های دیدنی فراوان آن است. جنگل‌های استوایی این جزیره بهشتی یکی از مقاصد پرطرفدار میان ماجراجویان و گردشگران است و ماسه‌های طلایی سواحل آن هر بیننده‌ای را جادو می‌کند. به‌طور کلی پنانگ شهری مدرن است که در بیشتر نقاط آن می‌توانید آسمان‌خراش‌های امروزی را کنار ساختمان‌های سنتی و قدیمی و همین طور مراکز خرید مدرن و شیک را کنار بازارهای سنتی ببینید. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را به این جزیره رویایی ببریم و دیدنی‌های آن را نشان‌تان دهیم.

جرج تاون (George Town)

گردشگری با چتر آفتابگیر در جرج تاون (George Town)

جرج تاون پایتخت و قلب جزیره پنانگ است که همان طور که از نامش پیدا است، زمانی مستعمره انگلیس بوده و در حال حاضر می‌توانید به غیر از مالزیایی‌ها، هندی‌ها و چینی‌های زیادی را در این جزیره پیدا کنید. این جزیره فرهنگ‌ها و ادیان متنوعی را در خود گنجانده و بسیاری از دیدنی‌های تاریخی مهم پنانگ در این منطقه قرار گرفته‌اند. در واقع می‌توان گفت که جرج تاون جایی است که در آن می‌توانید بسیاری از میراث جهانی ثبت شده در یونسکو را در آنجا تماشا کنید.

معبد وات چایا مانگکالارام  (Wat Chaiya Mangkalaram)

معبد وات چایا مانگ کالارام با معماری طلایی (Wat Chaiya Mangkalaram)

معبد وات چایا مانگکالارام، معبدی در پنانگ است که به سبک معماری تایلندی ساخته است. این معبد دارای یک مجسمه طلایی غول پیکر از بودا است که ۳۳ متر طول دارد و از دلایل محبوبیت این معبد به شمار می‌رود. گفته می‌شود که این مجسمه غول پیکر در نوع خود، سومین مجسمه بزرگ جهان است. برای وارد شدن به این معبد باید حتما لباس مناسب بپوشید و کفش و کلاه‌تان را نیز در بیاورید.

ساحل باتو فرینگی (Batu Ferringhi)

قطار گردشگری باتو فرینگی (Batu Ferringhi)

ساحل باتو فرینگی معروف‌ترین ساحل پنانگ است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ساحل می‌توان به هتل‌های فراوانی که در نزدیکی آن قرار گرفته‌اند، اشاره کرد. اگر به‌دنبال تفریحات آبی‌نظیر غواصی، اسکی روی آب، قایق‌سواری و اسب‌سواری هستید، حتما به این ساحل زیبا و دیدنی سر بزنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که آب‌میوه‌های استوایی خوشمزه و خوش رنگی که کافه‌های ساحلی این ناحیه می‌فروشند را نیز امتحان کنید.

تپه پنانگ (Penang Hill)

اسکله چوبی و تفریحی تپه پنانگ (Penang Hill)

تپه پنانگ از توریستی‌ترین نقاط جزیره پنانگ است که به‌دلیل وجود قله‌های سرسبز بسیار مشهور شده است. در بالای این تپه دیدنی ۷۳۵ متری، می‌توانید چشم‌انداز بی‌نظیری از «جرج تاون» و «پل پنانگ» را تماشا کنید. علاوه بر این می‌توانید سوار قطارهای برقی یا تله‌کابین شوید و با سرعت بیشتر به قله این تپه دیدنی بروید و از گرمای جزیره رهایی پیدا کرده و به ناحیه‌ای خوش آب و هوا با نسیمی خنک همراه با مناظر پانوراما خارق‌العاده از جزیره وارد شوید.

نوشیدن چای یا میل کردن یک غذای گیاهی در یکی از کافه‌های بالای تپه، قدم زدن و گشت زدن در بازارچه‌های صنایع‌دستی و حصیر این منطقه نیز بسیار لذت‌بخش است.

پارک ملی تامان نگارا پائولو پنانگ (Taman Negara Pulau)

پارک ملی تامان نگارا پائولو پنانگ (Taman Negara Pulau)

پارک ملی «تامان نگارا پائولو پینانگ» در شمال‌غربی جزیره پنانگ واقع شده است. در این پارک می‌توانید به تماشای طبیعت بکر و زیبای جزیره بنشینید و از ۱۵۰ گونه پرنده و حیوان متنوع از جمله سنجاب‌ها، خرچنگ‌ها، گل‌های ارکیده و درختان نخل دیدن کنید.

مسجد کاپیتان کلینگ (Kapitan Keling Mosque)

گنبد یشمی رنگ مسجد کاپیتان کلینگ(Kapitan Keling Mosque)

کاپیتان کلینگ اولین رهبر انجمن مسلمانان هند بوده است

مسجد کاپیتان کلینگ یکی از جاهای دیدنی پنانگ است. این مسجد موسوم به اولین روحانی این مسجد و رهبر «انجمن مسلمانان هند» به نام «کاپیتان کلینگ» است. ساختمان اصلی این مسجد، بنایی مستطیل شکل است که از یک طبقه با سقفی شیروانی تشکیل شده است. معماری منحصربه‌فرد و خیره‌کننده این مسجد، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

قلعه کورنوالیس (Fort Cornwallis)

پرچم آمریکا در سردر قلعه کرنوالیس(Fort Cornwallis)

قلعه کورنوالیس یادآور حکمرانی بریتانیا در این منطقه است و یکی از شناخته‌شده‌ترین نقاط در پنانگ محسوب می‌شود. قلعه کرنوالیس بزرگ‌ترین قلعه در کل مالزی است که دارای یک باغ، چند ساختمان از قبیل یک کلیسا، یک زندان و چند خانه است. امروزه بخشی از آن نیز تبدیل به آمفی تئاتر، مرکز فروش سوغاتی و صنایع دستی شده است.

موزه پنانگ پراناکان (Penang Peranakan Museum)‏ ‏

خمره های قدیمی و اشیای روستایی در موزه پنانگ پراناکان (Penang Peranakan Museum)‏ ‏

موزه پنانگ پراناکان، عمارتی متعلق به قرن نوزدهم میلادی است که روزگاری خانه یکی از بازرگانان ثروتمند این جزیره بوده است. در حال حاضر این عمارت برای نمایش فرهنگ و سنت پراناکان‌ها استفاده می‌شود. پراناکان‌ها اقوامی چینی هستند که به مالزی مهاجرت کرده‌اند.

خو خنگسی (Khoo Khongsi) ‏ ‏ ‏ ‏‏

شیر سنگی در مقابل خو خنگسی (Khoo Khongsi) ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

خو خنگسی یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های قبیله چینی موسوم به «خو» است که از بازرگانان ثروتمند چینی مقیم این منطقه بوده‌اند. این خانه یادگاری به‌جای مانده از قرن پانزدهم میلادی است که در قدیمی‌ترین قسمت «جرج تاون» واقع شده است.  

باغ گیاه‌شناسی پنانگ (Penang Botanic Garden)

اگر به طبیعت و تماشای گل، گیاه و درختان علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از باغ گیاه‌شناسی دیدنی جزیره پنانگ دیدن کنید. در واقع دوست‌داران طبیعت می‌توانند در راه رسیدن به قله «تپه پنانگ» از قطارهای تندرو یا تله‌کابین استفاده نکنند و در عوض از این باغ گیاه‌شناسی دیدن کنند.

معبد ناتوکوتای چتیار (Nattukottai Chettiar Temple)‏ ‏

ورودی معبد ناتوکوتای چتیار (Nattukottai Chettiar Temple)‏ ‏

معبد ناتوکوتای چتیار بزرگ‌ترین معبد هندوها در جزیره پنانگ است. این معبد شگفت‌انگیز دارای فضایی آرام است و دیواره‌های آن از نقاشی‌های دیدنی و جذاب پوشیده شده است. معبد ناتوکوتای چتیار هر سال میزبان مراسم تایپوسام (Thaipusam‏)‏ است.

مجموعه تفریحی اسکیپ ادونچر لند (Escape Adventure Land)

جانگل جیم در مجموعه تفریحی اسکیپ ادونچر لند (Escape Adventure Land)

اگر در پنانگ به‌دنبال هیجان می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم که به این سرزمین هیجان‌انگیز بروید. در این مجموعه تفریحی مطمئنا هیجان‌انگیزترین لحظات زندگی‌تان را تجربه خواهید کرد. پرت شدن در هوا به ارتفاع ده فوت از سطح زمین، سقوط آزاد از سکوی بیست متری، سُر خوردن درون لوله، آویزان شدن از درختان با طناب و پارک طناب‌های فشرده در هوا از جاذبه‌های تفریحی این مجموعه هستند.

موزه اسباب‌بازی پنانگ

کلکسیون عروسک در موزه اسباب بازی پنانگ

موزه اسباب‌بازی پنانگ به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه اسباب‌بازی در سراسر جهان شناخته می‌شود. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از بیش ۱۰۰ هزار برند معروف بین‌المللی اسباب‌بازی را ببینید.

معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple)

فضای سبز و نمای رنگی ساختمان معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple)

مقاله مرتبط:

معبد کک لوک سی بزرگ‌ترین معبد بودایی در کشور مالزی و یکی از بزرگ‌ترین معابد در جنوب‌شرقی آسیا است. این معبد از کنده‌کاری‌های بی‌نظیر، مجسمه‌های بزرگ و نقاشی‌های دیواری زیبا تشکیل شده است. مسیر پیچ در پیچ رسیدن به این معبد که پر از فروشگاه‌های سوغاتی است و دارای برکه‌ای از لاک پشت‌های تیره رنگ است، میان گردشگران پرطرفدار است. اگر تجربه سفر به مالزی را دارید، آن را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه