حمل و نقل عمومی در رامسر؛ مازندران

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۱
حمل و نقل عمومی در رامسر؛ مازندران

رامسر در انتهای غربی استان مازندران، در دامنه جنگلی و زیبای البرز و سواحل رویایی دریای کاسپین آرمیده است. حمل و نقل عمومی نقش بسزایی در معروفیت جاذبه های رامسر و جابه‌جایی گردشگر به این شهر ایفا می‌کند.

شهر رامسر با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و امکانات اقامتی، پذیرایی و تفریحی و کوتاهترین فاصله بین کوه و دریا با لقب عروس شهرهای ایران، به‌عنوان قطب مهم گردشگری در کشور و حتی جهان مطرح است.

نزدیکی جنگل و دریا در این شهر زیبایی ویژه‌ای به این شهر داده‌ و این امر موجب جذب گردشگران در فصل تابستان و روزهای تعطیل شده است. گردشگران نیز برای سهولت در رفت و آمد بهتر است با سیستم حمل و نقل عمومی این شهر آشنا شوند، پس با ما همراه باشید.

با اتوبوس

ترمینال اتوبوسرانی و سواری رامسر امکان جابه‌جایی مسافران و گردشگران به رامسر را فراهم کرده است. این ترمینال در کمربندی بعد از میدان رمک رامسر واقع شده و برای سفر از تهران به چالوس می‌توانید به ترمینال غرب مراجعه فرمایید، همچنین برای سفر از طریق سواری به رامسر می‌توانید از شرکت مسافربری آزادی سرسبز رامسر (سواری) استفاده کنید. این شرکت در رامسر با داشتن بیش از ۴۰ دستگاه خودرو سمند و پژو در تمامی ساعات شبانه‌روز، آماده سرویس‌دهی به مسافران و گردشگران است. در تهران نیز شرکت مسافربری سواری نسیم نور دریا واقع در ترمینال غرب این امکان را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

آدرس شرکت مسافربری آزادی سرسبز : رامسر، باغ ملی، رو‌به‌روی دانشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا . پیش شماره رامسر : ۰۱۹۲ و تلفن : ۵۲۱۵۲۰۶. شماره تماس برای رزو از تهران به رامسر : ۴۴۶۳۱۰۶۰ -۰۲۱ و ۴۴۶۳۱۰۹۰ -۰۲۱

با هواپیما

رامسر

رامسر یکی از شهرهای توریستی مازندران است و همین انگیزه‌ای شد تا در سال ۱۳۴۳ فرودگاهی برای خدمت به جهانگردان در رامسر ساخته شود. در حال حاضر از فرودگاه برای پروازهای خصوصی و ورزش‌های مانند کایت‌سواری در کنار سواحل دریای خزر استفاده می‌شود.

روزانه دو یا سه پرواز مسافربری با ظرفیت حدود ۶۰–۷۰ نفر به‌صورت رفت برگشت از رامسر به تهران انجام می‌شود. در روزهای دوشنبه و جمعه پرواز رامسر- مشهد - رامسر برقرار است. یک فرودگاه استاندارد در حال ساخت و احداث است که درصورت اتمام، هواپیماهای پهن بدنه مانند بوئینگ هم از آن پرواز خواهند کرددر سال ۲۰۱۶ میلادی ۸۹۰ نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شد و ۴۷ هزار کیلوگرم بار و ۳۳۰ هزار مسافر از طریق آن جابه‌جا شدند.

با قطار

رامسر

رامسر هیچ اتصالی به راه‌ آهن سراسری ایران ندارد و نزدیک‌ترین ایستگاه به آن ایستگاه راه‌آهن قائم شهر است که ۲۳۴ کیلومتر یعنی حدوداً ۳:۴۵ دقیقه با رامسر فاصله دارد.

با ماشین

رامسر از طریق بزرگراه ۲۵ کیلومتری به تنکابن و شرق استان مازندران دسترسی دارد. همچنین از سمت غرب توسط جاده‌ای دو بانده به چابکسر و استان گیلان اتصال دارد. تاکسی‌‌هایی به‌صورت روزانه در مسیر رامسر به تهران، رشت، لاهیجان، چابکسر، رودسر، تنکابن و چالوس در ترددند.

با تاکسی

رامسر

نوسازي ناوگان تاكسيراني شهر رامسر در جریان است. تاكنون ۲۵ دستگاه از تاكسي‌هاي موجود در شهر نوسازي و مشغول به كار شدند. حدود ۱۲ دستگاه ديگر از تاكسي‌هاي رامسر نيز نيازمند نوسازي بوده كه در اسرع وقت انجام مي‌شود و با نوسازی اين ۱۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل شهر رامسر و حومه به‌طور كامل نوسازي مي‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه