ارائه خدمات دفاتر مسافرتی با عقد قرارداد سازمان میراث فرهنگی مقدور است

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی چهار شنبه، ۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۰
 ارائه خدمات دفاتر مسافرتی با عقد قرارداد سازمان میراث فرهنگی مقدور است

اداره‌ کل نظارت و ارزیابی دفاتر خدمات مسافرتی معاونت گردشگری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دفاتر خدمات مسافرتی موظف به عقد قرارداد تایید شده سازمان میراث‌ فرهنگی با مسافران هستند.

به‌ گزارش مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌ رسانی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری در این اطلاعیه آمده است:

بر اساس ابلاغ‌ها و اطلاع‌ رسانی‌های مکرر، همه دفاتر و شرکت‌ها موظف به عقد قرارداد اعلامی از سوی «سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری» هستند. که در آن قراردادها تمام خدمات قابل ارائه به مسافران و گردشگران از جمله تاریخ رفت و برگشت و همچنین ساعت اعزام درج شده است.

لذا دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری موظف به انجام تعهدات خود در قالب قرداد مذکور هستند و در صورتی که هرگونه تغییر غیر ارادی در برنامه سفر به وجود آید؛ دفتر موظف به اطلاع‌رسانی مناسب به مسافران و گردشگران است و اقدام به سفر یا عدم ادامه سفر در اختیار مسافر است.

ضمنا این اداره‌ کل طی چندین مرحله «منشور حقوق مسافر» را به تمام دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که غالب موارد آن در مورد حقوق مکتسبه مسافران و گردشگران است، اعلان و ابلاغ کرده است.

در این خصوص بخشی از اداره‌ کل را برای «دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از دفاتر» اختصاص داده است.

در صورتی که هر گونه تخلفی در این حوزه به اداره‌ کل نظارت دفاتر خدمات مسافرتی ارسال شود؛ طبق قوانین و مقررات رسیدگی خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه