قدرت تاثیرگذاران (influencers) شبکه های اجتماعی برای موفقیت فعالان حوزه سفر

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
قدرت تاثیرگذاران (influencers) شبکه های اجتماعی برای موفقیت فعالان حوزه سفر

تاثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی چه نقشی در موفقیت فعالان حوزه سفر دارند؟

تاثیرگذاران (influencers) شبکه‌های اجتماعی اشخاصی به شمار می‌روند که در این شبکه‌ها و رسانه‌ها حکم پیشرو و نقش استاد را ایفا می‌کنند. آن‌ها دنبال‌کنندگان بسیاری در صفحات و پروفایل‌های خود داشته و پست‌های بی‌شماری را در این رسانه‌ها با دیگران به اشتراک می‌گذارند. تفاوت این افراد در مقایسه با اشخاص معمولی در شبکه‌های اجتماعی آن است که به‌محض بارگذاری یک مطلب در صفحه کاربری خود بینندگان زیادی را جذب آن مطلب خواهند کرد. در این مقاله چگونگی تاثیرگذاری این اشخاص را برای معرفی و بازاریابی هرچه بهتر فعالان حوزه سفر و گردشگری بررسی خواهیم کرد.

ایجاد بازاریابی بیشتر

شبکه های اجتماعی و سفر

اکثرا افراد به محتوای آنلاینی که توسط اشخاصی همسطح و همتای خودشان منتشر شده، اعتماد بیشتری دارند؛ بنابراین استفاده از تاثیرگذاران (influencers) شبکه‌های اجتماعی برای معرفی یک تجارت، بهره‌مندی بالاتری را به‌همراه دارد. به‌عنوان مثال یک هتل تازه تاسیس و تقریبا ناشناخته را در شیراز در نظر بگیرید. اگر این افراد درباره خدمات و امکانات و تصاویر هتل مطلبی توصیفی و خودمانی در پروفایل خود درج کنند، آن دسته از کسانی که قصد رزرو هتل در شیراز را داشته و از این توضیحات آگاهی نداشتند، قطعا تا حد خوبی ترغیب به بررسی بیشتر این هتل خواهند شد و این یک امتیاز بالا برای هتلداران به شمار می‌رود. حتی می‌توان گفت در بعضی موارد تایید یکی از تاثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی بسیار با اهمیت تر از افراد مشهور به شمار می‌رود.

دسترسی به انبوهی از افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی بصری

شبکه های اجتماعی

در زمینه سفر و گردشگری، شبکه‌های اجتماعی بصری مانند اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و... توجه بسیار بیشتری را به خود جلب می‌کنند. اگرچه فیسبوک و توییتر نیز اخیرا سعی دارند اشتراک‌گذاری بصری را بسیار پررنگ‌تر از قبل کنند؛ به هر حال فعالیت پررنگ و حضور بسیار در این شبکه‌ها باعث بیشتر دیده شدن و ماندگاری طولانی‌تر در ذهن افراد می‌شود و در نتیجه جذب مشتری بالاتری را به‌همراه دارد؛ بنابراین اگر هرکدام از سایت‌های گردشگری، رزرو بلیط هواپیما یا به‌طور مثال هتل‌های شهرهای پرتوریست همچون کیش به دفعات بالاتری در شبکه‌های اجتماعی رویت شوند، رشد بالاتری نیز در آمار بازدید آن سایت، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در کیش به وجود خواهد آمد.

شبکه های اجتماعی

تاثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی که مخاطبان بالایی دارند دائما در حال ارسال محتویات و تصاویر بوده و هرچه این محتویات جذاب‌تر باشد و داستان مرتبطی را شامل شود، تاثیر بالاتری روی مخاطب خواهد گذاشت؛ در نتیجه به بهبود بازاریابی حوزه مرتبط با محتوا کمک بسیار زیادی خواهد کرد. افراد عادی غالبا ترجیح می‌دهند پیش از اقدام به سفر یک نگاه اجمالی به این پست‌ها کرده و گشتی در شبکه‌های اجتماعی بزنند. بنابراین هرچه جذابیت و فریبنده بودن پست‌های فعالان شبکه‌های اجتماعی بالاتر باشد، در جذب مخاطب و متقاعد کردن او به بازدید و دقت بیشتر در سایت‌ها و کسب و کارهای حیطه گردشگری موفق‌تر خواهند بود.

بنابراین اگر شما نیز کسب و کاری در زمنیه سفر و گردشگری دارید، حتما فعالیت خود را در دنیای مجازی افزایش داده و به‌دنبال همکاری بهتر با فعالان پر مخاطب این حوزه باشید. اگر هتلی در شهری پر مسافر همچون مشهد دارید، اما تاکنون تا حد راضی‌کننده‌ای موفق به جذب مسافران این شهر نشده‌اید قطعا حضور کم‌رنگی در این رسانه‌ها داشتید. به خاطر داشته باشید بخشی زیادی از سیل مسافران بعدی این شهر که در حال بررسی برای رزرو هتل در مشهد هستند، در حال حاضر مشغول گشت‌وگذار در صفحه افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه