بهترین رستوران های میشلن هتل ها را بشناسید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
بهترین رستوران های میشلن هتل ها را بشناسید

یکی از ویژگی‌های مهم هتل‌های معروف جهان نظیر گراند هتل استکهلم، پلازا آتنی پاریس، کوپرنیکاس کراکوف، هتل و اسپای پولی شانگهای و غیره، رستوران‌های میشلن آن‌ها است.

گاهی اوقات چشیدن برخی غذاها ارزش سفر را دارد، چرا که یک رستوران ستاره‌دار میشلن می‌تواند تجربه یک شام دلپذیر و فراموش‌نشدنی را برای شما رقم بزند. در واقع بر اساس نظر منتقدان حرفه‌ای که به سراسر دنیا سفر می‌کنند و بهترین وعده‌های غذایی را می‌چشند، این جایزه اهدا می‌شود. مطمئنا وقتی غذایی را میل کنید که از با کیفیت‌ترین مواد اولیه تهیه شده، لذت اقامت‌تان در یک هتل معرکه دو چندان خواهد شد. به هر حال اگر قصد اقامت در این هتل‌ها را دارید، به هیچ وجه غذای درجه یک رستوران‌های آن را از دست ندهید. در ادامه تعدادی از رستوران‌های میشلن را به شما معرفی می‌کنیم.

۱هتل پلازا آتنی پاریس، فرانسه

رستوران میشلن

هتل باشکوه پلازا آتنی (Hôtel Plaza Athénée) را به عنوان یکی از بهترین هتل‌های پاریس می‌شناسند، هر چند رستوران آن نیز به همین اندازه معروف است. در لیست ۵۰ رستوران برتر دنیا، این رستوران جایگاه سیزدهم را به خود اختصاص داده است. این رستوران پاریسی در سال ۲۰۱۴ به طور کامل بازسازی شد. در فضای داخلی شیک و لوکس غذاخوری شاهد غرفه‌های استیلی منحنی و لوستری با کریستال‌های سواروسکی خواهید بود.

منوی جدید به طور انحصاری بر روی مواد سالم، آلی و سازگار با طبیعت مانند ماهی، سبزیجات و غلات تمرکز دارد. لذت غذا خوردن در این رستوران قطعا تجربه‌ای است که فقط یک بار در طول عمر برایتان اتفاق می‌افتد. وعده ناهار از ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و یک شام دو نفره بیشتر از ۴ میلیون تومان خواهد شد.

۲هتل کوپرنیکاس کراکوف، لهستان

رستوران میشلن

هتل کوپرنیکاس (Copernicus) کراکوف یک اقامتگاه لوکس، مدرن و شیک با حس و حال قدیمی است. به محض این که وارد این هتل شوید، با سقف‌های چوبی قرون وسطایی و نماهایی از سنگ مرمر مواجه می‌شوید، در ضمن می‌توانید چشم‌اندازی وسیع نسبت به خیابان کانونیکسا (Kanonicza) داشته باشید که خیابان اصلی در منطقه قدیمی کراکوف محسوب می‌شود.

رستوران میشلن

رستوران این هتل با سبک رنسانسی خود بر روی غذاهای سلطنتی لهستان تمرکز دارد و موفق به کسب جایزه میشلن شده است. منوی غذاها در واقع غذاهای کلاسیک سنتی همراه با خلاقیت و نوآوری است، نظیر کوفته با مارمالاد سیب، سوپ خامه با خاویار و دسرهای خلاقانه‌ای مانند بستنی ریحان با توت فرنگی که اشتهای هر گردشگری را تحریک می‌کند. در طول ماه‌های گرم تابستان، مهمانان می‌توانند در تراس این مکان عالی به تماشای مناظر قصر Wawel بنشینند و یک نوشیدنی خوشمزه میل کنند.

۳پارک حیات، واشنگتن دی سی

رستوران میشلن

اگر به دنبال اقامتگاهی لاکچری هستید، پارک حیات واشنگتن دی سی (Park Hyatt Washington D.C) انتخاب معرکه‌ای خواهد بود. این هتل در نزدیکی کاخ سفید و چند ساختمان مهم  قرار دارد و دکوراسیون آن نشان‌دهنده تاریخ و فرهنگ آمریکا است. هر چند نباید رستوران میشلن «بلو داک تاورن» (Blue Duck Tavern) را فراموش کنیم.

این رستوران شیک روی غذاهای مدرن و ساده آمریکایی تمرکز دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتما از استیک سرخ شده اردک میل کنید و یک اسلایس از پای سیب را از دست ندهید که شهرت زیادی دارد، حتی باراک اوباما چندین بار فقط به خاطر این پای به این رستوران سر زده است. این رستوران برخلاف سایر رستوران‌های میشلن برای صبحانه و میان وعده صبح نیز باز است.

۴هتل و اسپای پولی شانگهای، چین

رستوران میشلن

در میان هیاهو و جنب و جوش مرکز شانگهای، هتل و اسپای پولی (PuLi)، مامنی آرامش‌بخش و اولین استراحتگاه شهری شانگهای به شمار می‌رود. رستوران یک ستاره میشلن «فنیکس» (PHÉNIX) وزنه‌ای ارزشمند برای این هتل بزرگ است. سرآشپز مایکل ویلسون، استاد متخصصی است که توانسته طعم و حسی جدید به غذاهای مدرن فرانسوی بدهد.

رستوران میشلن

 چیدمان غذاهای این سرآشپز نظیر ترکیب گوشت سرد گوساله، سوسیس اسپانیایی، سوسیس فرانسوی و اردک کلاسیک پخته شده همگی زیبا و چشم‌نواز هستند. در این محل آرام و راحت می‌توانید فقط به صندلی خود تکیه داده و با یک لیوان نوشیدنی، حس و حال خوبی پیدا کنید.

۵هتل و رستوران ABaC بارسلونا، اسپانیا

رستوران میشلن

هتل و رستوران ABaC بارسلونا، محل کنسولگری سابق ایالات متحده و بنای معماری حافظت‌شده است که بر فراز تپه‌های «تیبیدابو» (Tibidabo) قرار دارد. این رستوران در محلی آرام و به دور از مناطق توریستی شلوغ شهر واقع شده که آن را به محلی آرامش‌بخش در مرکز شهر تبدیل کرده است. سرآشپز جوان و برنده جایزه میشلن این رستوران، اولین ستاره خود را وقتی فقط ۲۴ سال داشت، دریافت کرد. آشپزی او  متشکل از غذاهای الهام گرفته از کاتالان با چاشنی مدرنیته است.

رستوران میشلن

از پیش‌غذاهای لذیذ گرفته تا مارماهی کبابی روی نان چینی و سالمون و تخم قزل‌آلا همگی از تزیینات معرکه‌ای برخوردار هستند. البته باید بدانید که غذا خوردن در این رستوران یک پروسه زمانبر است که شاید تا ۳ ساعت هم طول بکشد.

۶هتل کومو هالکین لندن، انگلستان

رستوران میشلن

هتل لاکچری «کومو هالکین» (COMO The Halkin) لندن در مرکز منطقه اعیان‌نشین بلگراویا واقع شده و فاصله چندانی با کاخ باکینگهام و هاید پارک ندارد. هر یک ۵ طبقه این هتل لاکچری با تم‌های مختلف تزیین‌ شده و دکوراسیون‌ها و رنگ‌ها نشان‌دهنده آب، هوا، آسمان، خاک و آتش هستند.

رستوران یک ستاره میشلن « Arzak Instruction» این هتل از رستوران ۳ ستاره آزارک در سن سباستین اسپانیا الهام گرفته است. منوی این رستوران با غذاهای باسک دائما در حال تغییر است و مواد اولیه آن به صورت محلی و تازه هستند. سرآشپز اینجا به آشپزی مولکولی علاقه دارد و غذاهای ساده را به غذاهای خلاقانه تبدیل می‌کند. در ضمن می‌توانید یک بعد از ظهر اسپانیایی را با چای و ژامبون ایبریکو، اسنک شیرین و نوشیدنی بگذرانید.

۷هتل ییتمن پورتو، پرتغال

رستوران میشلن

ییتمن (Yeatman) تنها هتل پنج ستاره پورتو است که در بالای تپه‌ای قرار گرفته و به رودخانه دورو (Douro) مشرف است. این هتل از یک اسپای لوکس و سونا، استخر سر پوشیده معرکه و رستوران میشلن تشکیل شده است و هر یک از اتاق‌های آن تم دارند. رستوران ییتمن تنها رستوران میشلن شهر است که ارتباط عمیقی با میراث غذایی کشور پرتغال دارد.

رستوران میشلن

از آنجا که این رستوران به غذاهای دریایی تازه اهمیت زیادی می‌دهد، مهمانان می‌توانند با دست باز از انواع ماهی‌ها نظیر خرچنگ و ماهی خال‌خالی و ... انتخاب کنند که با یک نوشیدنی عالی واقعا دلچسب خواهد بود.

۸بلموند هتل چیپریانی ونیز، ایتالیا

رستوران میشلن

افراد سرشناس و بازیگران معروف از طرفداران «بلموند هتل چیپریانی» (Belmond Hotel Cipriani) هستند. برای رسیدن به این هتل باید با تاکسی آبی مخصوص هتل از کانال ونیز عبور کرده و به این اقامتگاه لاکچری برسید.

رستوران میشلن این هتل به واقع با ثروت و شهرت مهمانانش همخوانی دارد. سقف گنبدی طلایی رنگ با یک لوستر باشکوه تزیین شده است. تمامی غذاها از بهترین مواد اولیه باکیفیت تهیه می‌شوند. منوی غذا شامل غذاهای معروف و کلاسیک ایتالیایی است، نظیر پاستا، گوشت، غذاهای دریایی ونیزی و حلزون که واقعا نباید از دست بدهید.

۹هتل مایکل سنگاپور

رستوران میشلن

هتل مایکل (Michael) در میان اقامتگاه‌های ورلد سنتوزا (World Sentosa) سنگاپور قرار گرفته که اثر یکی از بزرگ‌ترین معماران معاصر آمریکایی، مایکل گریوز (Michael Graves) است. رستوران میشلن « L’Atelier de Joël Robuchon» غذاهای کلاسیک فرانسوی را سرو می‌کند. این رستوران با الهام از رستوران‌های سوشی ژاپنی دارای دکوراسیونی با رنگ قرمز روشن است و فضای پرجنب و جوش کافه‌های اسپانیا را زنده می‌کند. علاوه بر آشپزخانه باز و گریل تپانیاکی، ۳۲ صندلی دارد که تجربه‌ای منحصربه‌فرد را به شما هدیه می‌دهد. مشتریان واقعا شیفته غذاها شده و دوست دارند در طول غذا خوردن با سرآشپز نیز صحبت کنند.

۱۰گراند هتل استکهلم، سوئد

رستوران میشلن

در نگاه اول شاید فکر کنید که وجود یک رستوران غیررسمی میشلن در گراند هتل پنج ستاره استکهلم بعید باشد، اما این عین واقعیت است. در این رستوران مدرن و راحت می‌توانید شاهکار آشپزی کسی را میل کنید که ۴ بار برنده جایزه سرآشپز سوئدی شده و یکی از معروف‌ترین سرآشپزهای اروپا به حساب می‌آید. برای داشتن یک سبک اسکاندیناوی ساده، منوهایی به رنگ قهوه‌ای روی میزها قرار گرفته و غذاها در ظروفی با سایز متوسط سرو می‌شود.

منوی غذا بر اساس مواد اولیه محلی و فصلی دائما در حال تغییر است. اما رول‌های خمیری بخارپز در همه فصول یافت می‌شود که واقعا باید امتحان کنید. بهتر است به صورت اینترنتی جا رزرو کنید، هر چند اگر شانس با شما یار باشد، می‌توانید یک جای خالی پیدا کنید و از یک وعده غذای لذیذ و گران لذت ببرید و در عین حال فعالیت‌های آشپزخانه را نیز تماشا کنید.

۱۱هتل فاسانو سائو پائولو، برزیل

رستوران میشلن

از زمانی که «ویتوریو فاسانو» (Vittorio Fasano) در سال ۱۹۰۲ به مرکز سائو پائولو مهاجرت کرد، نام فاسانو با لاکچری همراه بوده است. بخشی از امپراطوری این خاندان به حوزه هتل و رستوران اختصاص دارد. هتل لوکس و مجلل «فاسانو سائو پائولو» نیز یکی از آن‌ها است.

رستوران این هتل یکی از بهترین رستوران‌های ایتالیایی در برزیل و یکی از رستوران‌های ایتالیایی در آمریکای جنوبی به شمار می‌رود. مهارت غذاهای ایتالیایی این محل را می‌توان از روی منوی بلند والای آن دید که غذاهای اصیل میلان، اومبریا، کاپری و غذاهای دریایی را پوشش می‌دهد. نوشیدنی‌های فوق‌العاده این رستوران را نیز از یاد نبرید.

مطالب مرتبط:

منبع momondo

دیدگاه