بهترین رستوران های بلگراد، صربستان

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
بهترین رستوران های بلگراد، صربستان

بلگراد، پایتخت زیبا و تاریخی صربستان، رستوران‌ها و کافه‌های بی‌نظیری دارد. در رستوان‌های بلگراد، بهترین غذاهای سنتی و بین‌المللی را نوش جان کنید.

بلگراد پایتخت صربستان، یک شهر تاریخی و زیبا است که علاوه بر جاذبه‌های متعدد مثل قلعه‌های قدیمی و آثار تاریخی، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی هم دارد که در آن‌ها می‌توانید بهترین و لذیذترین غذاهای محلی و بین‌المللی را نوش جان کنید. غیر از غذاهای محلی صربستان در رستوران‌های این شهر می‌توانید غذاهایی از کشورهای سراسر دنیا را پیدا کنید، مثلا غذای لبنانی، ایتالیایی، فرانسوی، اسپانیایی و... .

در ادامه با تعدادی از بهترین رستوران‌های بلگراد آشنا می‌شویم.

رستوران Kalemegdanska Terasa

رستوران Kalemegdanska Terasa

این رستوران تاریخچه‌ای طولانی دارد و در مرکز بخش قدیمی شهر بلگراد واقع شده است. اینجا با چشم‌اندازهای بی‌نظیرش، بخشی از قلعه‌ی قدیمی بلگراد است و بهترین غذاهای محلی صربستان و انواع غذاهای بین‌المللی در آن سرو می‌شود. گوش دادن به اجرای زنده‌ی موسیقی، تماشای غروب آفتاب از چشم‌اندازی مشرف به رود دانوب و خوردن یک وعده غذای لذیذ، تجربیات نابی است که در این رستوران برایتان رقم می‌خورد.

رستوران بلا ویستا (Bella Vista)

این رستوران در کنار رود ساوا و زیر پارک و قلعه‌ی Kalemegdan قرار دارد. دیوارهای آجری و فضای داخلی چوبی، فضایی آرام و فوق‌العاده برای غذا خوردن در محیطی دنج را فراهم کرده است. بهترین غذاهای بین‌المللی در این رستوران سرو می‌شود. غذا خوردن در تراسی مشرف به رود، یکی از بهترین تجربیات شما در سفر به بلگراد خواهد بود. روزهای جمعه و شنبه می‌توانید از شنیدن اجرای موسیقی زنده لذت ببرید.

رستوران Comunale

منطقه‌ی Beton Hala، منطقه‌ای در بخش قدیمی شهر بلگراد است که رستوران‌ها و کافه‌های لوکس زیادی دارد. یکی از این رستوران‌ها، Comunale نام دارد. بنیان‌گذار این رستوران، با نیمکت‌ها و میزهای چوبی بزرگ، فضایی شیک و زیبا طراحی کرده است. این رستوران، غذاهای ایتالیایی سرو می‌کند. بهترین پاستاها با عطر و طعم خانگی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید.

رستوران وودنیکا (Vodenica)

رستوران وودنیکا (Vodenica)

این رستوران در منطقه‌ی قدیمی بلگراد قرار دارد و تجربه‌ای لوکس از غذا خوردن در یک شهر زیبا را برایتان رقم می‌زند. این رستوران را به خاطر غذاهای دریایی و ماهی‌های لذیذش می‌شناسند و تنها رستوران شهر است که در آن می‌توانید خاویار سفید را امتحان کنید. غذاهای این رستوران با الهام از آشپزی بالکان تهیه می‌شوند.

رستوران Pire

این رستوران درست در مرکز شهر در خیابانی آرام به نام Cara Lazara واقع شده است. در منوی بین‌المللی این رستوران ۱۳ نوع پوره‌ی سیب زمینی دیده می‌شود. در کنار غذاهای عادی منو، می‌توانید از منوی تیست رستوران که شامل چند غذا است، غذایی را انتخاب کنید. فضای داخلی رستوران با چوب و با رنگ سفید تزیین شده و دکوراسیونی شیک و جذاب دارد.

رستوران هوما (Homa)

اگر می‌خواهید غذاهای غیرمعمول و ترکیبی از آشپزی محلی، آمریکای جنوبی و تایلندی را امتحان کنید، این رستوران دقیقا همان‌جایی است باید به آن سر بزنید. یکی از مشهورترین سرآشپزهای بلگراد، Filip Ćirić، سرآشپز این رستوران است. طراحی فضای این رستوران، ساده و مدرن است و محیطی دوست‌داشتنی و گرم دارد.

رستوران Klub Književnika

رستوران Klub Književnika

این رستوران یکی از مشهورترین رستوران‌های بلگراد و جایی است که Ivo Andrić بعد از دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۶۱، برای اولین بار سخنرانی کرد. از دیگر مهمانان مشهور این رستوران می‌توان ژان پل سارتر، ریچارد برتون، سوفیا لورن و کلینت ایست‌وود را نام برد. این رستوران برای مدت بیش از ۷۰ سال، محلی برای دوستداران فرهنگ و اهالی ادب بوده است. در حالی که از خوردن بهترین غذاهای محلی و بین‌المللی لذت می‌برید، در تاریخچه‌ی غنی این رستوران غرق شوید.

رستوران حنان (Hanan)

این رستوران، یک رستوران لبنانی در قلب بلگراد است که کار خود را به عنوان فروشگاه کیک و شیرینی در سال ۲۰۱۱ آغاز کرده است. به مرور زمان انواع شیرینی‌ها و خوراکی‌های لذیذ خاورمیانه‌ای به این فروشگاه اضافه شده است. در حال حاضر در این رستوران می‌توانید بهترین کباب و شاورما را نوش جان کنید. علاوه بر دسرهای لذیذ که یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت رستوران است، انواع غذاهای خاورمیانه‌ای را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید. حتی قلیان هم در این رستوران وجود دارد.

رستوران ساکورا (Sakura)

ساکورا یک رستوران مدرن تلفیقی آسیایی است. این رستوران غذاهایی متنوع از کشورهای مختلف خاور دور را با تلفیق و ترکیب طعم‌های جدید عرضه می‌کند. اسم این رستوران یک کلمه‌ی ژاپنی به معنای شکوفه‌ی گیلاس است. ورژن مدرن غذاهای سنتی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید. انواع بستنی و دسرهای منو را از دست ندهید.

رستوران Stara Koliba

رستوران Stara Koliba

این رستوران شناور، در همریزگاه رود دانوب و رود ساوا قرار دارد و به خاطر غذاهای سنتی صربستان با تغییراتی مدرن معروف است. غذاهای رستوران در آشپزخانه‌ای اپن تهیه می‌شوند. رستوران از چوب ساخته شده و چشم‌اندازهای زیبایی از رود و منطقه‌ی قدیمی شهر دارد. در منوی این رستوران غذاهای دریایی زیادی پیدا می‌شود و تنوع ماهی‌ها آن بی‌نظیر است. موسیقی زنده‌ی محلی از دلایل جذابیت این رستوران است.

رستوران Đorđe

این رستوران، غذاهای بین‌المللی سرو می‌کند و دستورهای قدیمی را با کمی تغییرات، به غذایی مدرن و لذیذ تبدیل می‌کند. فضای داخلی آن ساده‌ است، وسایل چوبی دارد و دیوار سفیدش با تابلو و عکس تزیین شده است. یکی از جذابیت‌های این رستوران، باغی است که در بام رستوران وجود دارد و در تمام طول سال می‌توانید در آن غذا بخورید. یکی از مشهورترین سرآشپزان منطقه یعنی Jovica Jovičić مسئولیت این رستوران را برعهده دارد.

رستوران Depo 23

این رستوران، طراحی ساده و مینیمال دارد. وسایل آن از چوب و فلز ساخته شده و دیوارهایش با رنگ سیاه و سفید رنگ‌آمیزی شده است. سادگی این رستوران در منوی آن هم دیده می‌شود.

رستوران Tri Šešira

رستوران Tri Šešira

این رستوران یک رستوران مجلل و شیک است و فضایی گرم و جذاب دارد. در خیابان Skadarska در مرکز بخش قدیمی شهر بلگراد قرار دارد. نام این رستوران به معنای «سه کلاه» است و به خاطر غذاهای سنتی صربستانی شهرت دارد. تنوع پنیرهای رستوران را نباید از دست بدهید.

رستوران سوپرمارکت

این رستوران مجموعه‌ای شامل رستوران، فروشگاه، مینی اسپا و بوتیک مد است. در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده و یکی از شیک‌ترین رستوران‌های بلگراد است. غذاهای بین‌المللی در این رستوران سرو می‌شود.

رستوران ویلا ماسکا (Villa Maska)

این رستوران در ویلایی واقع شده که در سل ۱۹۲۶ ساخته شده است و آن را به خاطر فضای داخلی الهام‌ گرفته از خاور دور و وسایل آنتیکش می‌شناسند. دکوراسیون رنگارنگ و دیوارهای آجری، محیطی گرم و آرام ایجاد کرده است. در باغ‌های تابستانی و زمستانی رستوران می‌توانید غذا خوردن در فضای باز را امتحان کنید. منوی رستوران شامل غذاهای سنتی صربستانی و غذاهای ایتالیایی است.

رستوران Zaplet

این رستوران در یکی از مناطق مرکزی بلگراد قرار دارد و با وجود فضای داخلی با طراحی مینیمال به رنگ سیاه و سفید، نورپردازی‌های زیبا و غذاهای باکیفیت، یکی از بهترین رستوران‌های شهر است. منوی رستوران شامل غذاهای سنتی با تغییرات جزیی و غذاهای تلفیقی بین‌المللی است. این رستوران را به خاطر سرو و خدمات عالی و حجم زیاد غذاها می‌شناسند. پاستاهای خانگی، راگوی خرگوش و انواع غذاهای لذیذ را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید.

رستوران Zlatni Bokal

این رستوران در یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر قرار دارد و سابقه‌ای طولانی دارد. البته با وجود پیشرفت‌های سال‌های اخیر، این رستوران هنوز هم حال و هوای قدیمی خود را حفظ کرده است. پانل‌های چوبی و مزین روی دیوار و میزهای که با رومیزی‌های سفید پوشیده شده‌اند، فضایی گرم و راحت در این رستوران ایجاد کرده‌اند. در این رستوران می‌توانید غذاهای سنتی صربستان را امتحان کنید.

رستوران Kovač

این رستوران در سال ۱۹۳۲ افتتاح شده و تاریخچه‌ای طولانی دارد. این رستوران سنتی، طراحی روستایی را با طراحی مدرن ترکیب کرده و محیطی جذاب و گرم برای غذا خوردن ایجاد کرده است. در تابستان می‌توانید در باغ رستوران، زیر سایه‌ی درختان، غذایتان را نوش جان کنید.

رستوران Šaran

رستوران Šaran

تا سال ۲۰۰۴، این رستوران اختصاصا فقط ماهی‌های آب شیرین سرو می‌کرد. در دهه‌ی اخیر، این رستوران منوی خود را گسترش داده است و اکنون انواع غذاهای دریایی در آن به چشم می‌خورد. غذاهای این رستوران حاصل ترکیب دستورهای سنتی و سبک‌های مدرن آشپزی است. این رستوران در منطقه‌ی Zemun در کنار همریزگاه رودهای دانوب و ساوا قرار دارد. از تراس این رستوران می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از رود را ببینید. فضای داخلی رستوران ساده و در عین حال بسیار شیک است. حتما یکی از انواع ماهی‌ها و کیک‌های خانگی آن را امتحان کنید تا از یک وعده غذای لذیذ و باکیفیت در یکی از بهترین رستوران‌های بلگراد لذت ببرید.

رستوران Toro Latin Gastrobar

منوی این رستوران با الهام از غذاهای آمریکای جنوبی تهیه شده و انواع غذاهای لذیذ را در بر می‌گیرد و شامل انواع تاپاس و دسرهای محلی است. غذاهای این رستوران غذاهای سنتی با تغییراتی مدرن است. غذاها با دقت فراوان و با تزییناتی دیدنی، سرو می‌شوند. فضای داخلی این رستوران هم بسیار شیک و مدرن است.

رستوران لو بن اپتی (Le Bon Appetit)

این رستوران در یک خیابان خلوت و دور از مرکز شهر قرار دارد ولی مطمئنا ارزش امتحان کردن دارد. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای کلاسیک تلفیقی و غذاهای ارمنی با عطر و طعم مدیترانه‌ای است. برگرهای لذیذ این رستوران، بال مرغ کبابی، سالادهای سنتی صربستانی و انواع غذاهای لذیذ دیگر را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید. ضمنا منوی صبحانه‌ی این رستوران هم بسیار پرطرفدار است.

کافه رستوران ووله وو (Voulez-vous)

کافه رستوران ووله وو (Voulez-vous)

این کافه رستوران، یکی از محبوب‌ترین‌ها در بلگراد است. منوی رستوران انواع غذا از سراسر دنیا را شامل می‌شود. بنای رستوران، مدرن و شیک است و پنجره‌های بزرگش، نور طبیعی زیبایی به آن اضافه می‌کند. در تراس رستوران می‌توانید تجربه‌ای جذاب از غذا خوردن در فضای باز در شهر بلگراد داشته باشید.

رستوران Two Deer

منطقه‌ی Skadarlija را که دنبال کنید از میان خیابان‌های سنگ فرش شده، گالری‌های هنری و ساختمان‌های رنگارنگ که بگذرید، به این رستوران جذاب می‌رسید. این رستوران در مرکز این منطقه قرار گرفته و غذاهای سنتی صربستانی سرو می‌کند. از میان غذاهای گوشتی، انواع پنیر، ترشی‌های متنوع و انواع سالاد می‌توانید غذای دلخواه خود را سفارش دهید. این رستوران یک تراس هم دارد که مشرف به خیابان شلوغ و پر رفت و آمدی واقع شده است. بنابراین موقع غذا خوردن می‌توانید اهالی شهر را تماشا کنید و زندگی مردم را از نزدیک لمس کنید.

رستوران Dvorište

اگر می‌خواهید از آشپزی سنتی صربستان فاصله بگیرید و غذایی متفاوت از غذاهای پرگوشت محلی بخورید، این رستوران را امتحان کنید که غذاهایش با الهام از آشپزی یونانی تهیه می‌شود. غذای خود را می‌توانید با یک استارتر مدیترانه‌ای شروع کنید و سپس غذای اصلی را یک غذای محلی یونانی انتخاب کنید، مثلا سوولاکی مرغ. این رستوران یک باغ زیبا و دنج هم دارد که در آن می‌توانید غذای خود را در محیطی سرسبز و جذاب نوش جان کنید.

کافه رستوران Blaznavac

کافه رستوران Blaznavac

فضای داخلی این رستوران، رنگارنگ و جذاب است و وسایلی غیرمعمول دارد. از مجسمه‌های سر حیوانات پاپیه ماشه گرفته تا چرخ‌خیاطی‌های قدیمی در دکور این رستوران مورد استفاده قرار گرفته است. اینجا بیشتر یک کافه است، ولی در آن می‌توانید ناهار سبکی نوش جان کنید و از خوردن نوشیدنی‌های متنوع لذت ببرید. دکوراسیون جالب و عجیب این کافه مورد توجه اهالی و گردشگران قرار دارد.

رستوران اسکار (Oskar)

این رستوران در مرکز منطقه‌ی Dorcol، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های بلگراد قرار دارد. این محله به خاطر معماری قدیمی و کلیساهای زیبایش بین گردشگران شهر مشهور است. این رستوران بهترین جا برای استراحت کردن و مشاهده کردن مناظر اطراف و لمس کردن زندگی اهالی شهر است. با خوردن غذاهای سنتی و تماشای شهر، با فرهنگ صربستان بیش از پیش آشنا می‌شوید. نمای بیرونی رستوران شاید زیاد توجه‌تان را جلب نکند و به همین دلیل معمولا نادیده گرفته می‌شود، ولی بدون شک ارزش امتحان کردن دارد و در آن می‌توانید بهترین غذاهای سنتی را نوش جان کنید.

رستوران Campania Trattoria

برای این که غذاهای لذیذ ایتالیایی را در بلگراد امتحان کنید، حتما به این رستوران سر بزنید. انواع پیتزاهای لذیذ را می‌توانید با بهترین کیفیت در این رستوران نوش جان کنید. پرسنل این رستوران، رفتاری بسیار دوستانه دارند و تجربه‌ای عالی از غذا خوردن در یک رستوران ایتالیایی را برای مهمانان رقم می‌زنند.

رستوران Mala Fabrika

این رستوران، فقط چند قدم پیاده از کلیسای سنت ساوا فاصله دارد. این کلیسای بزرگ ارتدکس به خاطر معماری زیبا و گنبد دیدنی‌اش بین گردشگران بسیار مشهور است. فضای داخلی رستوران با نقاشی‌هایی مدرن تزیین شده است. بخشی از میزهای رستوران در فضای باز و زیر سایه‌ی درختان قرار دارند و فضایی دنج و آرام ایجاد کرده‌اند که مهمانان را برای ساعتی از شلوغی و ازدحام شهر دور می‌کند. غذاهای عالی در کنار خدمت‌رسانی سریع و بی‌نقص از ویژگی‌های این رستوران است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه