فرودگاه مارکو پولو ونیز، شهری روی آب

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
فرودگاه مارکو پولو ونیز، شهری روی آب

فرودگاه بین‌المللی مارکو پولو ونیز به دلیل منحصر به فرد بودن و توریستی بودن این شهر یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ایتالیا محسوب می‌شود.

ونیز (Venice) یکی از رمانتیک‌ترین شهر‌های جهان به حساب می‌آید که خیابان‌های آن کانال‌های آب هستند و البته این شهر یکی از شهر‌های پرگردشگر جهان نیز شناخته می‌شود. ونیز متشکل از ۱۰۰ جزیره کوچک است که همیشه در لیست پربازدید‌ترین‌ها قرار دارد. این شهر یک مکان عالی و زیبا است که گردشگران در آن می‌توانند از مناظر مختلف لذت ببرند و چند روز رویایی داشته باشند.

ونیز

معرفی فرودگاه

فرودگاه ونیز

فرودگاه بین‌المللی مارکو پولو در سال ۱۹۶۰ طی یک پروژه‌ی عظیم که ۲۵ درصد زمین‌های این منطقه را پوشش می‌دهد، ساخته شد. این فرودگاه با جابه‌جایی حدود ۱۰ میلیون مسافر در سال، پنجمین فرودگاه شلوغ ایتالیا محسوب می‌شود. توریستی بودن شهر ونیز باعث شده تا پرواز‌های مستقیم زیادی از شهر‌های مختلف جهان به این فرودگاه صورت گیرد.

مشخصات

فرودگاه ونیز

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: VCE
  • کد ایکائو: LIPZ
  • ارتفاع از سطح دریا: ۲ متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Volotea، easyJet
  • فاصله هوایی تا تهران: ۳۴۵۳ کیلومتر معادل حدودا ۵ ساعت (در حال حاضر پرواز مستقیم از تهران به ونیز صورت نمی‌گیرد)

پایانه‌ها

پایانه فرودگاه ونیز

فرودگاه مارکو پولو پایانه‌ی عظیمی دارد که متشکل از سه طبقه است. در طبقه‌ی همکف که مخصوص پرواز‌های ورودی است، تشکیلاتی مانند بانک، دفتر پست، رستوران‌ها، کافه‌ها، باجه‌های رزرو هتل، باجه‌ی اطلاعات، دفاتر مسافرتی و باجه‌ی گمشده‌ها قرار دارد.

پایانه فرودگاه ونیز

طبقه‌ی اول نیز که برای پرواز‌های خروجی است، دارای امکاناتی مانند تبدیل ارز، کافه و رستوران، فروشگاه کتاب و لباس، فروشگاه‌های معاف از مالیات، بخش مخصوص خانواده‌ها، عینک‌سازی و محل نگه‌داری کودکان است.

فرودگاه ونیز

طبقه دوم نیز دارای خدماتی نظیر دفاتر تجاری، دفاتر مسافرتی، دفاتر هواپیمایی، اتاق سیگار، تراس و نمازخانه است. گیت‌های پرواز نیز به دو دسته‌ی پرواز‌های بخش شینگن و پرواز‌های بخش غیرشینگن تقسیم شده است.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه بین‌المللی مارکو پلو در فاصله‌ی ۸ کیلومتری شهر ونیز قرار دارد

راه‌های دسترسی

تاکسی دریایی فرودگاه ونیز

به دلیل شرایط خاص شهر ونیز راه‌های دسترسی فرودگاه مارکو پلو کمی با دیگر فرودگاه‌های جهان متفاوت است. فرودگاه به وسیله‌ی اتوبوس به ایستگاه‌های قطار سانتا لوسیا (santa lucia) و مستر ریلوی (mestre railway) متصل است. برای رفتن از فرودگاه به داخل شهر باید از سرویس‌های تاکسی یا اتوبوس دریایی استفاده کنید. تاکسی‌های دریایی به دلیل گران بودن ممکن است گزینه‌ی مناسبی بنظر نیاید، اما نکته مثبت این وسیله‌ها این است که مسافر را تا نزدیک‌ترین نقطه ممکن به هتل می‌برد.

اطلاعات پرواز

ونیز

در حال حاضر پرواز مستقیم از تهران به فرودگاه مارکو پولو ونیز صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع wikipeida

دیدگاه