بهترین زمان سفر به فیلیپین؛ کشور جنگل‌های سرسبز استوایی

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به فیلیپین؛ کشور جنگل‌های سرسبز استوایی

بهترین زمان سفر به فیلیپین، کشوری در جنوب شرق آسیا با آب و هوایی مرطوب چه زمانی از سال است؟ برای جزئیات بیشتر در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فیلیپین میزبان بیشتر از ۷۰۰۰ جزیره زیبا است. این جزایر، کشور را تبدیل به بهشت سواحل آفتابی کرده‌اند. بیشتر افراد به دلیل فراوانی سواحل فوق‌العاده و فعالیت‌های اقیانوسی (به طور مثال ورزش‌های آبی) به فیلیپین، سفر می‌کنند. این کشور زیبا متشکل از معروف‌ترین مکان‌های شیرجه‌زدن در دنیا و نقاط مناسب برای موج‌سواری است که حتی افرادی که علاقه به وقت‌گذرانی و استراحت  دارند را نیز به موج‌سواری، اسنرکل (شنای زیرآبی) و غواصی، جذب می‌کند.

کشور فیلیپین همچنین دارای تاریخی غنی به همراه ساختمان‌هایی با معماری از قرن‌ها قبل‌تر و نقاط فرهنگی است که در تمام سال می‌توانید آن‌ها را کشف کنید. فیلیپین، مقصدی برای همه است. از دیگر نکات مثبت فیلیپین می‌توان از ساکنان آنجا نام برد که جزو خونگرم‌ترین و دوستانه‌ترین مردم در آسیا هستند.

فیلیپین

بهترین زمان سفر به فیلیپین بر اساس آب و هوا

فیلیپین

دما در طول سال از ۲۵ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد متغیر است و میزان رطوبت به ۷۷ درصد می‌رسد. مانند بسیاری از بخش‌های جنوب شرقی آسیا، فیلیپین دارای اقلیم گرمسیری به همراه بارش قطعی باران‌های موسمی اکثرا در بخش‌های غربی در طول ماه‌های جولای تا سپتامبر (۱۰ تیر تا ۱۰ مهر) است.

اگر در این زمان به فیلیپین سفر کردید، به شرق فیلیپین بروید تا از دست باران در امان باشید و با آب و هوایی خشک‌تر روبه‌رو شوید. دیگر ماه‌های سال، غالبا خشک هستند به همراه آسمانی صاف که تنها بارش فراوان نور خورشید را برای ماجراجویی در جزایر، به شما پیشنهاد می‌کنند.

بهترین زمان سفر به فیلیپین بر اساس فعالیت‌های توریستی

در آب و هوای خوب فیلیپین، که البته این شامل بیشتر مواقع سال می‌شود، فعالیت‌های بسیاری برای گردشگران در فیلیپین وجود دارد. اگر در ساحل باشید، شانس این را دارید که با شرکت‌هایی روبه‌رو شوید که آماده اجاره دادن کایاک (نوعی قایق) برای تمام روز به شما هستند. سر خوردن در آب‌های شفاف آبی رنگی را تصور کنید که می‌توان در انتهای آن ماهی‌های زیبا را در حال شنا کردن دید.

برای کسانی که دنبال ماجراجویی‌های بیشتری هستند، بدانید که از فیلیپین به عنوان پایتخت ماجراجویی‌های پر انرژی در جهان نام برده می‌شود. از دیگر فعالیت‌های هیجان‌انگیز می‌توان از صخره‌نوردی، غواصی، رافتینگ، ویک بردینگ (سواری بر روی یک تخته کوتاه و پهن مانند تخته موج‌سواری و انجام حرکات آکروباتیک در حین کشیده شدن پشت یک قایق موتوری) و ترکینگ (پیاده‌روی طولانی) نام برد.

غواصی:

غواصی

چیزی که غواصی را برای گردشگران در فیلیپین بسیار جذاب کرده است، هزینه ارزان آموزش و آب‌های زیبا برای شروع اولین غواصی شما است.. چه شما یک غواص تازه آموزش‌دیده باشید چه یک غواص حرفه‌ای، امکان اشتباه در ماجراجویی‌های غواصی شما در جزایر فیلیپین وجود ندارد.

موج‌سواری:

موج سواری

این جزایر میزبان رویدادهای موج‌سواری بسیاری در طول سال هستند که باعث جذب توریست‌های بسیاری می‌شود. اگر دوست دارید موج‌سواری را امتحان کنید، بهترین انتخاب با دسترسی آسان در جنوب کشور است. اگر در این ورزش تازه وارد هستید، در آنجا موج‌های کوچکی برای آماده کردن اولین پرش‌های شما روی تخته موج‌سواری، وجود دارند. یک نقطه پر رنگ در سفرتان که آن را به زودی فراموش نخواهید کرد.

اطلاعات بیشتر برای سفر به فیلیپین

برای اطلاعات بیشتر قبل از سفر به فیلیپین، حتما به این سایت، مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

فیلیپین: آب و هوا و اقلیم

فیلیپین

نمودار تغییرات ماهانه دما و ریزش باران در شهر سیبو

اقلیم گرمسیری فیلیپین در تمام طول سال موجب گرما و رطوبت بسیاری می‌شود. اگرچه، مناطق مختلفی وجود دارند که فصل خشک و فصل پر باران با مشخصاتی یکسان، جایگزین هم می‌شوند. از ماه ژانویه تا ژوئن (۱۱ دی تا ۹ تیر)، خشکی غالب و از جولای تا دسامبر (۱۰ تیر تا ۱۰ دی) فصل باران است، با کمی تنوع بسته به منطقه.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۲۷٫۲۷٫۹
فوریه۲۷٫۲۶٫۴
مارچ۲۷٫۸۴٫۱
آپریل۲۸٫۹۳
می۲۹٫۴۵٫۶
ژوئن۲۸٫۹۱۵
جولای۲۸٫۳۱۵٫۷
آگوست۲۸٫۳۱۳٫۷
سپتامبر۲۸٫۳۱۶٫۸
اکتبر۲۸٫۳۱۴٫۷
نوامبر۲۸٫۳۱۳٫۲
دسامبر۲۷٫۲۱۰٫۴

میانگین ماهیانه دما و بارش در سیبو

بین ماه می تا نوامبر (۱۰ اریبهشت تا ۹ آذر)، بارش‌های موسمی غالبا باعث عبور تایفون‌ها (طوفان و گردباد) می‌شوند. پایین‌ترین دما معمولا در ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن) و بالاترین دما در می (۱۰ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد) پدیدار می‌شود، هرچند که می‌توان گفت دمای میانگین در تمام سال حدودا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۷٫۳ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر
فوریه۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر
مارچ۲۷٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۵ سانتی‌متر۲۷٫۵ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر۲۷٫۴ سانتی‌گراد- ۲٫۴ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر
آپریل۲۸٫۶ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر۲۸٫۴ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر۲۸٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۲۷٫۸ سانتی‌گراد- ۱٫۹ سانتی‌متر
می۲۹٫۳ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۲۹٫۲ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۲۹ سانتی‌گراد- ۳٫۷ سانتی‌متر۲۸٫۹ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر
ژوئن۲۸٫۸ سانتی‌گراد- ۱۲٫۷ سانتی‌متر۲۸٫۷ سانتی‌گراد- ۱۰٫۳ سانتی‌متر۲۸٫۵ سانتی‌گراد- ۸ سانتی‌متر۲۸٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
جولای۲۸٫۲ سانتی‌گراد- ۱۵٫۵ سانتی‌متر۲۸ سانتی‌گراد- ۱۵٫۴ سانتی‌متر۲۷٫۹ سانتی‌گراد- ۱۵٫۲ سانتی‌متر۲۷٫۷ سانتی‌گراد- ۱۵ سانتی‌متر
آگوست۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۳٫۲ سانتی‌متر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۲٫۷ سانتی‌متر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۲٫۲ سانتی‌متر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۱٫۷ سانتی‌متر
سپتامبر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۶ سانتی‌متر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۵٫۳ سانتی‌متر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۴٫۵ سانتی‌متر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۳٫۷ سانتی‌متر
اکتبر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۴٫۲ سانتی‌متر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۳٫۷ سانتی‌متر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۳٫۱ سانتی‌متر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۲٫۶ سانتی‌متر
نوامبر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۲٫۸ سانتی‌متر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۲٫۵ سانتی‌متر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۲٫۱ سانتی‌متر۲۸٫۳ سانتی‌گراد- ۱۱٫۷ سانتی‌متر
دسامبر۲۶٫۹ سانتی‌گراد- ۹٫۷ سانتی‌متر۲۶٫۷ سانتی‌گراد- ۹ سانتی‌متر۲۶٫۴ سانتی‌گراد- ۸٫۳ سانتی‌متر۲۶٫۱ سانتی‌گراد- ۷٫۶ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در سیبو

بهترین زمان سفر برای شما، از ماه ژانویه تا می (۱۱ دی تا ۱۱ خرداد) است، زمانی که از گزند تایفون‌ها در امان هستید. ماه‌های مارچ و آپریل (۱۱ اسفند تا ۱۲ اردیبهشت) در این میان مناسب‌ترین آب و هوا را برای رفت و آمد دریایی بین جزایر را دارند.

در فیلیپین چه کنیم؟

نقشه کشور فیلیپین

فیلیپین، مجمع‌الجزایری متشکل از ۷۰۰۰ جزیره، از آنچه رسانه‌های خبری نشان می‌دهند، بهتر است. اخبار غالبا تنها اتفاقات خشونت‌آمیز انجام شده توسط گروه‌های بنیادگرا را نشان می‌دهد.

مانیلا، پایتخت فیلیپین، با ۱٫۷۸ میلیون نفر جمعیت، شهری مدرن و درخشان است. این شهر زیبا همچنین دارای بناهای تاریخی در بخش اینترمیوروس (Intramuros) است.

مانیلا

مانیلا

زمین‌های برنج بناوه (Banaue)، پله‌هایی دیدنی و تماشایی در کوهستان را در طول ۲۰۰۰ سال شکل داده‌اند؛ شگفتی عظیمی که نباید دیدن آن را از دست دهید.

زمین‌های برنج بناوه

زمین‌های برنج بناوه

پوئرتو گالرا (Puerto Galera) سواحلی درخشان و مکان‌هایی فوق‌العاده برای غواصی به شما پیشنهاد می‌دهد.

پوئرتو گالرا

پوئرتو گالرا

پالاوان (Palawan) با دارا بودن مناطق طبیعی بسیار، شما را با تماشای رودخانه‌های زیرزمینی و جنگل‌هایی عمیق، اغوا خواهد کرد؛ اینجا همچنین دارای مکان‌هایی مناسب برای غواصی است.

پالاوان

پالاوان

اگر به ویگان (Vigan) می‌روید، حتما اثر اسپانیایی‌ها را در همه جا وقتی که بین خانه‌های مستعمراتی می‌گردید، خواهید یافت.

ویگان

ویگان

جزایر ویسایاس (Visayas) را فراموش نکنید؛ آن‌ها بسیار متفاوت و چشمگیر هستند.

جزایر ویسایاس

جزایر ویسایاس

آبشارها و غارهای سمر (Samar)، تپه‌های رمزآلود چاکلت هیلز (Chocolate Hills)، خرابه‌های اسپانیایی در سیبو (Cebu)، کارناوال کالیبو فیلیپین در ماه ژانویه تنها تعداد اندکی از جاذبه‌های این کشور زیبا به شمار می‌آیند.

آبشارهای سمر

آبشارهای سمر

غارهای سمر

غارهای سمر

چاکلت هیلز

چاکلت هیلز

تمام این جاذبه‌ها کنار مهمان‌نوازی غیرقابل مقایسه مردم فیلیپین، با مهربانی افسانه‌ای آن‌ها که با یک لبخند نشانه‌گذاری شده است، سفری به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

خرابه های اسپانیایی در سیبو

خرابه‌های اسپانیایی در سیبو

کالیبو فیلیپین

کارناوال کالیبو فیلیپین

در مانیلا، پایتخت فیلیپین، چه کنیم؟ مکان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و توصیه‌ها

مانیلا

پایتخت فیلیپین، مانیلا بر جزیره لوزون واقع شده است. این شهر، دارای جمعیت کمی بیشتر از ۱٫۵ میلیون نفر است. شهر قدیمی مانیلا توسط اسپانیولی‌ها در قرن شانزدهم ساخته شده و ردپایی از آن زمان را در معماری خود حفظ کرده است. اگرچه این شهر هنوز میزبان محله‌های فقیرنشین است، اما می‌توان تفاوتی قوی بین فقر، مدرنیته و سنت را در آنجا مشاهده کرد. شما می‌توانید به بازدید از محله اینترمیوروس که در پشت دیوارهای بلند مخفی شده است، بروید و دژ سانتیگو و کلیسای سنت آگوستین با سبک باروک که جزو میراث تاریخی یونسکو است را ببینید.

کلیسا

کلیسای سنت آگوستین

در آنجا با محله شلوغ چینی‌ها به همراه گورستان غیرمعمولی چینی ها، روبه‌رو خواهید شد. در مناطق مالات و ارمیتا، رستوران‌های خوبی به همراه گروه‌های موسیقی در عصرگاه پیدا خواهید کرد. در نهایت در ماکاتی، بخش تجاری مانیلا، با بوتیک‌ها و هتل‌های مجلل روبه‌رو می‌شوید.

ریزال

پارک ریزال

پارک ریزال، حتما ارزش دیدن را دارد؛ مجسمه خوزه ریزال (Jose Rizal)، قهرمان انقلاب فیلیپین در پارک، قابل دیدن است. دریاچه مصنوعی، باغ‌های ژاپنی و چینی، موزه ملی مردم فیلیپینی، کتابخانه ملی، چشمه‌ها و افلاک‌نماها، این مکان عمومی تفریحی را تبدیل به جاذبه‌ای فوق‌العاده برای گردشگران و ساکنین شهر کرده است.

مانیلا

نکات اساسی در فیلیپین

هواپیما تنها راه دسترسی به فیلیپین از آسیا، استرالیا، اروپا و ایالت متحده آمریکا است.

بیشتر شهروندان اروپایی برای اقامت کمتر از ۲۱ روز، نیازی به ویزا ندارند؛ یک پاسپورت معتبر و بلیط برگشت کافی است.

واحد پول رایج در کشور، پیسو فیلیپین است.

یک وعده غذا حدودا کمتر از ۵۰ هزار تومان و یک اتاق مناسب، ۱۲۵ هزار تومان به ازای هر شب هزینه دارد. غذای سنتی با طعم‌های مختلفی مخلوط شده است: مالزیایی، اسپانیایی، چینی و ...؛ شما می‌توانید در هر مکان و هر زمانی غذا بخرید. برای اقامت در آنجا می‌توان گفت اجاره آپارتمان بسیار رایج است؛ پیدا کردن هتل در شهرهای اصلی بسیار آسان است. همچنین، اجاره کردن خانه‌های ییلاقی (bungalow) در مناطق دور نیز غالبا سخت نیست.

اگر می‌خواهید در کل کشور سفر کنید، پروازهای داخلی توسط چندین کمپانی فراهم شده است. اتوبوس‌ها بی‌شمار هستند، ولی تنها یک خط راه‌آهن بین مانیلا و نگا وجود دارد.

در شهرها برای جابه‌جایی می‌توانید بین تاکسی‌های اجاره‌ای، تاکسی‌های کوچک بدون تاکسی‌متر، تریشا (وسیله نقلیه سبک با ۳ چرخ، موسوم در شرق آسیا) و موتورسیکلت به همراه اتاقک انتخاب کنید.

احتیاط ایجاب می‌کند قبل از سفر به فیلیپین و بازدید از جنگل‌های آن، واکسن مالاریا را بزنید. جعبه کمک‌های اولیه به همراه وسایل ضدعفونی‌کننده و داروی ضد اسهال نیز به همراه داشته باشید.

از سوغاتی‌های زیبای فیلیپین می‌توان از مجسمه‌های چوبی، اشیای ساخته شده از چوب نارگیل یا مانگو، حلزون، صدف و جواهرات ساخته شده از مرجان نام برد. همچنین می‌توان لباس‌هایی با کیفیت با قیمتی بسیار مناسب در فیلیپین خرید.

فیلیپین

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به مانیلا برویم؟

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۲۲۳۱۱۴۳۴۶
فوریه۲۲۳۱۱۴۳۶۶
مارچ۲۲۳۲۱۶۳۵۳
آپریل۲۳۳۴۱۶۳۸۴
می۲۴۳۵۱۷۳۷۴
ژوئن۲۵۳۵۲۰۳۹۱۲
جولای۲۵۳۴۲۲۳۷۱۷
آگوست۲۵۳۲۲۱۳۷۲۴
سپتامبر۲۵۳۲۲۱۳۴۲۳
اکتبر۲۵۳۲۲۱۳۶۲۲
نوامبر۲۴۳۲۱۹۳۴۱۹
دسامبر۲۳۳۲۱۷۳۵۱۴

حداقل و حداکثر دما در مانیلا

هزینه روزانه توریستی در شهر سیبو

هزینه یک روز اقامت در سیبو حدودا ۷۳۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده نهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به سیبو سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در سیبو انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه