بهترین رستوران‌ های ژنو را بشناسید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
 بهترین رستوران‌ های ژنو را بشناسید

گشت و گذار در شهر ژنو بدون سر زدن به غذاخوری‌هایی نظیر کافه دو سولِی، رستوران آرمور، رازوا و بِی ویو و غیره کامل نمی‌شود.

غذا خوردن قطعا یکی از لذت‌های سفر به ژنو در سوئیس محسوب می‌شود که فقط با شناخت رستوران‌های فوق‌العاده این شهر میسر خواهد شد. از رستوران‌های میشلن ژنو گرفته تا غذاخوری‌ هتل‌های لوکس و کافه‌های سنتی جذاب، همگی غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه را در محیطی دلنشین عرضه می‌کنند. به راحتی می‌توانید در کنار چشم‌انداز دریاچه یا در پاتوق ساده و بی‌آلایش یک کافه بنشینید و از غذاهای آن نوش جان کنید. در ادامه تعدادی از رستوران‌های معرکه این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱کافه دو سولِی

رستوران ژنو

«کافه دو سولی» (Café du Soleil) ادعا می‌کند در میان کافه‌های شهر، بهترین پنیر فوندوی سوئیسی را دارد و شهرت این کافه قطعا این موضوع را تایید می‌کند. این کافه معمولا مملو از جمعیت است و به همین دلیل بهتر است از قبل جا رزرو کنید. با وجودی که منوی متنوعی دارد، ولی فوندوی سنتی و «مالاکوف» (Malakoff) ویژه سوئیسی که شامل گلوله‌های پنیری سرخ شده با عطر و طعمی فوق‌العاده است حرف اول را می‌زنند.

در این کافه، پنیر فوندو را با قابلمه‌ای که روی شعله قرار دارد و یک سبد نان سرو می‌کنند، هر چند پیشنهاد می‌کنیم یکی از سالادهای عجیب و غریب آن را هم سفارش دهید. قدمت ساختمان کافه دو سولی به بیش از ۴۰۰ سال قبل برمی‌گردد و با فضایی دلباز، راحت و دلنشین، یک حس لاکچری به این غذای سنتی می‌بخشد.

۲رستوران آرمور

رستوران ژنو

هتل تاریخی «آرمور» (Les Armures)، در مرکز منطقه قدیمی شهر ژنو واقع شده و قدمت آن به قرن ۱۳ می‌رسد، هر چند شکل فعلی آن در نتیجه یک بازسازی به سبک ایتالیایی در قرن ۱۷ بود. رستوران این هتل تمام جذابیت‌های قدیمی خود را حفظ کرده، یک تراس ساده در سایه گذرگاه طاقی تاریخی خود دارد و فضای داخلی نوستالژیک آن حس خوبی به هر بیننده‌ای می‌دهد. با وجودی که غذاها و حس و حال این رستوران همچنان سنتی است، یک تجربه غذایی فوق‌العاده را به شما هدیه می‌دهد.

رستوران ژنو

منوی بلند والای آن شامل غذاهای مخصوص سوئیسی است نظیر انواع فوندو، «راکلت» (raclette) که در کنار سوپ‌ها، پاستاها، گوشت و غذاهای دریایی سرو می‌شوند. شهرت این رستوران به حدی است که حتی بیل کلینتون نیز در زمان سفر به ژنو، به آن سر زد، نامه تشکر وی روی یک ورق فلزی نصب شد و به دیوار بیرون رستوران آویزان است.

۳بِی ویو

رستوران ژنو

سرآشپز «میشل راث» (Michel Roth) در حال حاضر مدیریت یکی از معروف‌ترین رستوران‌های ژنو را بر عهده دارد. رستوران ستاره‌دار میشلن «بی ویو» (Bayview) در هتل «پرزیدنت ویلسون» (President Wilson) اخیرا بازسازی شده و فضایی ساده و خیره‌کننده آن با نورهای طبیعی که از پنجره به داخل رستوران می‌تابد، بسیار جذاب است. مواد غذایی تماما به صورت محلی تهیه شده و در قالب یک اثر هنری تقدیم مشتریان می‌شود. حلزون دریایی با سوسیس سنتی و نوشیدنی‌های عالی را می‌توانید در این رستوران تجربه کنید.

۴رازوا

رستوران ژنو

رستوران «رازوا» (Rasoi) در هتل مجلل «ماندارین اورینتال» (Mandarin Oriental) در مرکز شهر و در کنار رود رون (Rhône) قرار دارد. این رستوران میراث غذاهای عالی ژنو را با خلاقیت روی غذاهای هندی به حد اعلا رسانده است. تنها رستورانی که با سرو غذاهای سنتی توانسته دو ستاره میشلن دریافت کند، همین رستوران با مالکیت «وینت باتیا» (Vineet Bhatia) سرآشپز لندنی‌الاصل آن است. سبک فضای داخلی با رنگ ارغوانی کف و مبلمان در کنار تزیینات صدفی رنگی که در پنل‌های چوبی قرار گرفته، واقعا فوق‌العاده است. فضای خیلی مدرن و تاثیرگذار برای صرف یک وعده غذایی نظیر سالمون چاتنی و مرغ با سس سیاه فلفل دلچسب خواهد بود.

۵شاتوویو

رستوران ژنو

رستوران و هتل باشکوه «شاتوویو» (Châteauvieux) در گذشته یک قصر بوده و در حال حاضر یکی از رستوران‌های معروف این منطقه محسوب می‌شود، به طوری که افراد محلی و گردشگران اولین پیشنهادشان به شما همین رستوران خواهد بود. سرآشپز «فیلیپ شِوریه» (Philippe Chevrier)، یک منوی فصلی خلاقانه دارد که غذاهای خوشمزه‌ای مانند خرچنگ دریایی با زنجبیل، پاستای زیتا و سیب سبز داخل نارگیل را شامل می‌شود. علاوه بر غذاهای خلاقانه می‌توانید از فضای آرام و دلنشین آن نیز لذت ببرید و تجربه‌ای متمایز را برای خود رقم بزنید.

۶هتل رستوران پارک دِزو ویو

رستوران ژنو

ساختمان فوق‌العاده قرن هجدهمی هتل رستوران «پارک دزو ویو» (Parc des Eaux-Vives) در پارک زیبایی مشرف به دریاچه ژنو و کوه آلپ قرار دارد. این هتل رستوران مقصدی منحصر به فرد برای غذا خوردن و تماشای چشم‌اندازها عالی است. علاوه بر صرف غذا در فضای داخلی و تراس، چنانچه قصد دارید یک غذای عاشقانه و صمیمی را تجربه کنید می‌توانید از سبد پیک نیکی که رستوران در اختیار شما می‌گذارد، استفاده کنید.

سرویس غذای مجلل و پر زرق و برق این رستوران به لطف دکوراسیون فوق‌العاده نظیر صندلی‌های مخملی و ظروف چینی سفید کامل می‌شود. هر فصل منوی مخصوص به خود را دارد، منوهای زمین، منوی دریاچه و دریا، منوی پنیر و شیرینی از آن جمله هستم. منوی شام نیز عالی و هیجان‌انگیز است که با نوشیدنی های محلی و سوئیسی دیگر چیزی کم نخواهید داشت.

۷کافه دِبَن

رستوران ژنو

کافه «دِبَن» (Café des Bains) با توجه به دکوراسیون معاصرش، مکانی نسبتا مدرن و شیک به شمار می‌رود. این کافه تا بیست سال قبل یک ساختمان قدیمی بود، اما از آن زمان به بعد به کافه‌ای با کلاس و بوهمیایی تبدیل شد تا گردشگران ضمن بازدید از موزه‌ها و گالری‌های متعدد این محله، خستگی خود را در آن از تن به در کنند. طراحی و غذاهای این کافه در عین سادگی، بسیار لذیذ هستند نظیر کدو سبز و سالاد، پورچینی (porcini) و بیکن و تخم مرغ آب‌پز. منوی این کافه غذاهایی در سطح جهان ارائه می‌کند که شامل غذاهای سبک و خوشمزه می‌شود و برای هر روز هفته یک غذای خاص دارد.

۸لَدرِس

رستوران ژنو

«لدرس» (L’Adresse) با پلکان قرمز رنگش متمایز شده است. این رستوران به لطف مبلمان شیک و وسایل سفارشی، یک رستوران معاصر محسوب شده که به یک تراس روف تاپ منتهی می‌شود. ایده مالکان این محل را می‌توان در سبک‌های خلاقانه و معاصر آن‌ها در رستوران دید که سبکی منحصر به فرد در دکوراسیون و غذاها خلق کرده‌اند و جوانان و افراد اهل مد را به سمت خود کشانده‌اند.

منوی غذاهای ارگانیک همگی سبک و تازه هستند، علاوه بر این نوشیدنی‌های خانگی و غذاهای معمولی با نام‌های عجیب و غریب نیز در این رستوران یافت می‌شود. غذاهای خاص هر روز متنوع بوده و شامل تکه‌های مرغ با انگور شیرین شده، کینوا (quinoa) با کدو سبز و هویج و غیره می‌شود.

۹کافه دو سانتر

رستوران ژنو

«کافه دو سانتر» (Café du Centre) یکی از کافه‌های تاریخی شهر است که از یک ساختمان قدیمی به رستورانی بزرگ تبدیل شد که با سقف‌های بلند و پیشخدمت‌هایی که تاکسیدو می‌پوشند، دیگر چیزی کم ندارد. غذاها با وسواس زیاد و هر روز هفته به مشتری ارائه می‌شود، هر چند غذای مخصوص برانچ یکشنبه (Sunday brunch) را فراموش نکنید. از غذاهای دیگر این رستوران می‌توان به پنکک بلوبری، فرنچ تست با شربت افرا، استیک بیکن، انواع گوشت پخته شده، ساندویچ‌های باز و شیرینی‌های خوشمزه اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم در روزهای آفتابی حتما یک میز در تراس شلوغ آن رزرو کنید و از یک وعده غذایی در فضای باز لذت ببرید.

۱۰رستوران ویو بوا

رستوران ژنو

«ویو بوا» (Vieux Bois) تنها رستورانی است که درست بیرون اداره‌های سازمان ملل، در محوطه پارک قرار دارد. این رستوران در واقع به مدرسه هتل ژنو تعلق دارد و مکانی ایده‌آل برای چشیدن غذاهای با کیفیت عالی و قیمتی مناسب محسوب می‌شود. شخصیت‌های سیاسی بین‌المللی از طرفداران این رستوران هستند، سرویس بی‌نقصی داشته و جذابیت تاریخی رستوران از ساختمان قرن هجدهمی آن نشات می‌گیرد. منوی غذاها هر ۶ هفته تغییر می‌کند و کارآموزان آشپزی می‌توانند غذاهای بین‌المللی را در کنار غذاهای سنتی تجربه کنند. فضای این رستوران از سبکی متفاوت نسبت به سایر رستوران‌های میشلن برخوردار است، پس تجربه نوستالژیک و لذت غذایی با کیفیت عالی را از دست ندهید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه