راهنمای خرید در کوالالامپور؛ گشتی در مراکز خرید مدرن و بازارچه‌های شبانه

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
راهنمای خرید در کوالالامپور؛ گشتی در مراکز خرید مدرن و بازارچه‌های شبانه

کوالالامپور، با وجود بازارچه‌های شبانه، خیابان‌های شلوغ و پررفت و آمد تجاری و مراکز خرید مدرن و لوکس، شهری فوق‌العاده برای خرید است.

وقتی صحبت از خرید و گشت و گذار در مراکز تجاری باشد، کوالالامپور یکی از اولین شهرهایی است که به ذهن‌مان می‌رسد. در کوالالامپور موقعیت‌های فراوانی برای خرید وجود دارد. چه به دنبال خرید لوکس باشید و چه بخواهید اجناس ارزان بخرید، در کوالالامپور ناامید نمی‌شوید.

این شهر، خیابان‌های خرید زیادی دارد که دارای هزاران غرفه و فروشگاه هستند. غیر از خیابان‌های خرید، در بازارچه‌های شهر می‌توانید خریدی ارزان‌تر و بومی‌تر را تجربه کنید. اگر می‌خواهید خریدی لوکس و راحت در مراکز تجاری شیک داشته باشید، کوالالامپور از نظر مراکز خرید شیک و مدرن هیچ کمبودی ندارد. در مجموع، این شهر یک بهشت واقعی برای دوستداران خرید است. با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌توانید چیزی بخرید و دست خالی به خانه برنگردید.

در ادامه با انواع موقعیت‌های خرید در کوالالامپور آشنا می‌شویم.

مراکز خرید مدرن و مجلل

راهنمای خرید در کوالالامپور

یکی از مهم‌ترین مراکز خرید و فروش در شهر مدرنی مثل کوالالامپور، همین مراکز تجاری بزرگ هستند که غیر از فروشگاه، هزاران امکانات تفریحی و گردشگری را در کنار هم گرد آورده‌اند. محیطی راحت و شیک برای خرید بهترین اجناس از برندهای مشهور داخلی و بین‌المللی. کوالالامپور بیش از ۲۲ مرکز خرید بزرگ دارد. مثلا برجایا تایمز اسکوئر، به قدری بزرگ است که بزرگ‌ترین ترن هوایی سرپوشیده‌ی دنیا در آن قرار دارد. موقعیت جغرافیایی آن که در مرکز شهر واقع شده، باعث شده که دسترسی به آن بسیار راحت باشد. هر نوع محصولی که فکر کنید از پوشاک و لوازم الکترونیکی گرفته تا امکانات تفریحی و سرگرمی در این مرکز وجود دارد. این مرکز تجاری به داشتن برندهای مقرون‌به‌صرفه شهرت دارد. البته غیر از برندهای بین‌المللی، برندهای مشهور مالزی هم در این مجموعه‌ی تجاری شعبه دارند.

مگامال مید ولی (Mid Valley Mega Mall) یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ کوالالامپور است که بین مرکز شهر و Klang Valley در ناحیه‌ی Petaling قرار دارد. از برترین طراحان مد تا فروشگاه‌های میان‌رده در این مجموعه پیدا می‌شود و در واقع یک مرکز تجاری برای همه‌ی بودجه‌ها و سلیقه‌ها است. این مجموعه در سال ۱۹۹۹ افتتاح شده و بیش از ۴۰۰ فروشگاه، سینما و فودکورت در پنج طبقه دارد.

مرکز خرید Suria KLCC، در پایین برج مشهور پتروناس قرار دارد و یک مرکز تجاری شش طبقه است. این مجموعه یکی از جدیدترین مراکز خرید کوالالامپور است و طبقه‌ی اول آن برندهای برتر مد اختصاص دارد. هم اهالی شهر و هم گردشگران، از این مجموعه استقبال می‌کنند و حتی بسیاری از فروشگاه‌ها لیست انتظار دارند. البته غیر از برندهای مشهور و گران، دو دپارتمان‌استور و فروشگاه‌هایی با قیمت مناسب هم در این مرکز تجاری وجود دارد، بنابراین با هر بودجه‌ای می‌توانید از این مرکز تجاری خرید کنید. دو فودکورت در مجموعه قرار دارد که می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید و غذایی لذیذ نوش جان کنید.

خیابان‌ها و مناطق تجاری

راهنمای خرید در کوالالامپور

در کوالامپور مناطق تجاری متعددی وجود دارد که پر از فروشگاه و مرکز خرید است. مثلا منطقه‌ی Bukit Bintang محل تجمع فروشگاه‌ها در کوالالامپور است. این منطقه در سه خیابان بزرگ گسترده شده و به قدری مرکز تجاری و فروشگاه دارد که با هر بودجه و سلیقه‌ای می توانید به راحتی در آن خرید کنید. کافه‌های متعدد در میان مراکز تجاری، میزبان قدم‌های خسته‌ی خریداران است. در همین منطقه تعدادی از مراکز خرید بزرگ کوالالامپور واقع شده‌اند.

خیابان پتالینگ (Jalan Petaling) در محله‌ی چینی‌ها، یکی دیگر از خیابان‌های خرید شهر است که طرفداران فراوانی دارد. در این خیابان غرفه‌های خیابانی را خواهید دید که شلوغ و پررفت و‌ آمد هستند و انواع صنایع دستی و سوغات را با قیمت‌های معقول و مناسب عرضه می‌کنند. حتی غرفه‌های فروش غذا هم در بین آن‌ها دیده می‌شود. همه‌ی غرفه‌ها و کل بازار مسقف است تا خریداران و بازدیدکنندگان را از باران و گرما در امان نگه دارد. شب‌ها، این خیابان به یک بازارچه‌ی شبانه‌ی پرشور و هیجان تبدیل می‌شود. اینجا بهشتی برای دوستداران غذای خیابانی است. بهترین و تازه‌ترین غذاهای خیابانی چینی، تایلندی، هندی و مالایی را می‌توانید از غرفه‌های این خیابان سفارش دهید و نوش جان کنید.

بازار مرکزی یکی دیگر از مجموعه‌های تجاری و خرید در کوالالامپور است که شهرت فراوانی بین اهالی شهر و گردشگران دارد. این بازار هم در محله‌ی چینی‌ها قرار دارد و از سال ۱۸۸۸، فعالیت می‌کند و به قدری اهمیت دارد که جزو میراث فرهنگی مالزی شناخته می‌شود. نمای نمادین و آبی ساختمان در دوران استعمار و دوران مدرن کوالالامپور یکی از نمادهای شهری بوده است. در این بازار انواع صنایع دستی، لباس‌های محلی، پارچه‌های باتیک، منبت‌کاری، اشیای عتیقه و زیورآلات یشم عرضه می‌شود. در روزهای آخر هفته، تئاتر و رقص‌های محلی هم در بازار برپا می‌شود. این بازار به ایستگاه مرکزی کوالالامپور بسیار نزدیک است.

بازارچه‌های شبانه

راهنمای خرید در کوالالامپور

در کوالالامپور، بازارچه‌هایی وجود دارند که معمولا ساعت کاری آن‌ها اواخر بعدازظهر و شب است. این بازارچه‌ها علاوه بر خرید و فروش، جایی برای گشت و گذار، خوردن غذاهای خیابانی و تماشای سبک زندگی محلی است.

بازار شبانه Kampung Baru این بازار یکی از بهترین مناطق شهر برای خرید پوشاک سنتی مالزی است. به غیر از لباس، انواع زیورآلات و صنایع دستی سنتی هم در این بازارچه پیدا می‌شود. محصولات فرهنگی مثل دی وی دی و کتاب و لوازم منزل از دیگر کالاهایی هستند که می‌توانید از اینجا خریداری کنید. محصولات این بازارچه با قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای عرضه می‌شوند. علاوه بر غرفه‌های خرید و فروش کالا، این بازار به خاطر فروش و عرضه‌ی بهترین غذاهای محلی مشهور است.

بازار شبانه Taman Connaught، این بازارچه، هر هفته در غروب چهارشنبه برپا می‌شود. در این بازارچه بیش از ۷۰۰ غرفه در مسیری ۲ کیلومتری در کنار هم قرار می‌گیرند. گشت و گذار کامل در این بازارچه دو سه ساعتی طول می‌کشد. انواع لباس‌های ارزان‌قیمت، زیورآلات و متعلقات پوشاک، کتاب، کیف و کفش و لوازم منزل در این غرفه‌ها عرضه می‌شود.

نکاتی در مورد خرید در کوالالامپور

راهنمای خرید در کوالالامپور

در این شهر هم مثل بسیاری از شهرهای آسیایی، چانه زدن سر قیمت‌ها رواج دارد. به خصوص در بازارچه‌ها، سریعا همان مبلغی که فروشنده اعلام می‌کند، پرداخت نکنید و برای کاهش قیمت به توافق برسید. اگر نتوانستید تخفیف بگیرید، نگران نباشید. معمولا همان محصول را در غرفه‌های بسیاری می‌توانید پیدا کنید.

اگر یک محصول را پسندیدید، زیاد خودتان را مشتاق نشان ندهید تا فروشنده از اشتیاق شما سوء استفاده نکند.

اگر دنبال برند یا محصول خاصی می‌گردید، قبلا در مورد مرکز خریدی که آن را ارائه‌ می‌کند، تحقیق کنید. چون تعداد مراکز خرید بسیار زیاد است و کار سختی است که تک تک آن‌ها را به دنبال یک محصول بگردید.

اگر برای سفر به مالزی برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید  انواع تورهای مالزی و تور کوالالامپور را در کجارو مشاهده کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی کوالالامپور را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم، سفر راحت‌تر و بهتری به کوالالامپور داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع travelvui

دیدگاه