اتاق مخفی در بالاترین نقطه برج ایفل؛ مخصوص آقای گوستاو ایفل!

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
اتاق مخفی در بالاترین نقطه برج ایفل؛ مخصوص آقای گوستاو ایفل!

گوستاو ایفل، طراح برج معروف ایفل در قسمت بالایی این برج اتاق یا آپارتمانی را مخصوص خود ساخته است که تا مدت زیادی مخفی بوده است.

اتاق‌های مخفی در بالاترین نقطه خانه در انیمیشن‌های دیزنی را به خاطر دارید؟ اتاق سیندرلا جایی بود که کسی به آن دسترسی نداشته باشد. باید بگوییم که افسانه دیزنی به حقیقت پیوسته است و در بالای معروف‌ترین برج دنیا چنین اتاق مخفی قرار دارد. گوستاو ایفل، طراح مشهور برج ایفل در بالاترین نقطه برج اتاقی مخصوص به خود طراحی کرده است.

اگر دوست دارید بهترین چشم‌انداز پاریس را مشاهده کنید، نیازی نیست به بالاترین نقطه کوهی بروید، همین اتاق مخصوص آقای ایفل، در برج‌اش بهترین چشم‌انداز به پاریس را دارد!

برج ایفل

تصور کنید در آپارتمان دنج خود با کاغذدیواری‌های رنگی و زیبا از خواب بیدار می‌شوید و درب کابینت چوبی را بازکرده و قهوه را از کابینت برمی‌دارید. سپس نگاهی به پیانو بزرگ خود در گوشه اتاق می‌اندازید و به کنار پنجره‌ای می‌روید که ۳۰۵ متر بالاتر از سطح زمین است و از بالا همه‌جا را نظاره می‌کنید، این رویا نیست، بلکه یک روز معمولی در اتاق مخصوص آقای ایفل است.

برج ایفل

بدون شک گوستاو ایفل چنین طرز تفکری داشته که این اتاق را در سال ۱۸۸۹ برای خود ساخته است.

هنری جرارد«نویسنده در رابطه با اتاق خاص ایفل می‌نویسند:

سبک طراحی و ساخت این اتاق مخفی بسیار مدرن است و به نظر می‌رسد گوستاو ایفل برای منظور خاصی این اتاق را طراحی کرده است. بسیاری از نخبگان پاریس در زمان حیات ایفل از او درخواست کرده‌اند که این اتاق را به آن‌ها اجاره دهد، ولی این اتاق مخصوص خود آقای گوستاو بوده و مهمان‌های خاص و دانشمندان از جمله ادیسون را تنها در این اتاق ملاقات می‌کرد.

در سال ۲۰۱۶ شرکت «هوم اوی» در ارتفاع ۵۷ متری برج ایفل اتاقی شبیه به اتاق خاص گوستاو ایفل طراحی کرد. این اتاق دارای دید باز است و افراد می‌توانند از داخل آن به تمام نقاط شهر دید داشته باشند. اتاق طراحی دل‌نشینی دارد و توانسته در بسیاری از مسابقه‌های طراحی جایزه‌هایی کسب کند.

برج ایفل

اما هنوز رویای گذراندن یک‌ شب در اتاق خاص ایفل برای انسان دست‌یافتنی نشده است و شما نمی‌توانید به یاد ایفل در اتاق خاص او قهوه‌ای بنوشید.

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه