شگفتی‌های دنیای ما، مجموعه عکس‌های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته

شایان شفایی
شایان شفایی پنجشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
شگفتی‌های دنیای ما، مجموعه عکس‌های روز نشنال جئوگرافی در هفته گذشته

در هفت روز گذشته نشنال جئوگرافی یکی از زیباترین مجموعه‌های عکس روز خود را به نمایش گذاشت.

نشنال جئوگرافی طبق سنت همیشگی خود باز هم در یک هفته گذشته تصاویر روز خود را منتشر کرد. تصاویر مربوط به هفته گذشته موضوعات مختلفی داشت که هر کدام یک بخش از زیبایی‌های دنیای ما را در بر می‌گرفت. مجموعه عکس‌های روز نشنال جئوگرافی در یک هفته گذشته را شاید بتوانیم یکی از زیباترین مجموعه‌های عکس روز برشماریم. در ادامه با تصاویر و توضیحات آن‌ها همراه باشید.

جشن خانوادگی

عکس روز نشنال جئوگرافی

این عکس هم خشونت طبیعت را نشان می‌دهد و هم لطافتش را!

عکاس این تصویر، Sonalini Khetrapal، هنگام گشت و گذار در پارک‌های ملی تانزانیا این تصویر را ثبت کرده است. او هنگام سپری کردن زمان خود در پارک ملی Serengeti به یک دسته چیتا برخورد می‌کند و این تصویر را ثبت می‌کند. او در مورد تصویرش اینگونه می‌گوید:

لحظه فوق‌العاده‌ای بود. چیتاها شکار کرده بودند و پس از خوردن غذایشان، دو برادر یکدیگر را تمیز می‌کردند و مادر مراقب اوضاع بود. این عکس هم خشونت طبیعت را نشان می‌دهد و هم لطافتش را! پیوند بین اعضای خانواده مخصوصا برادرها بی‌نظیر بود.

صومعه‌ای در مه

عکس روز نشنال جئوگرافی

در یکی از شهرهای یونان، شش صومعه ارتودوکس را در نقاط مختلفی از کوهستان‌ها و صخره‌ها بنا کرده‌اند. تصویری که مشاهده می‌کنید مربوط به یکی از این صومعه‌ها است که Roussanou نام دارد. این صومعه در قرن شانزدهم ساخته شده است.

همگی سوار شوید!

عکس روز نشنال جئوگرافی

در شهر کوچکی از ایتالیا، یک مزرعه‌دار در حال سوار کردن گاوهای خود در یک کامیون است. مزرعه‌دار قصد دارد تا به یک فستیوال مشهور برود. جایی که در آن غذا، موسیقی و جشن حرف اول را می‌زند. 

به سمت جزیره

عکس روز نشنال جئوگرافی

پل Akashi Kaikyō جزیره Awaji را به بزرگ‌ترین جزیره ژاپن یعنی Honshu وصل می‌کند. روزانه ۲۳,۰۰۰ ماشین از روی این پل عبور می‌کنند.

نور خورشید در زیر آب

عکس روز نشنال جئوگرافی

غواصی در حال شنا در یک رودخانه است که نور خورشید به اعماق آن نفوذ کرده است. این رودخانه در مکزیک قرار دارد. عکاس این تصویر، عکس خود را یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیات در زمینه عکاسی زیر آب تلقی می‌کند. Fabrice Guerin در مورد تصویرش می‌گوید که زیبایی و مرموز بودن این مکان‌ها این حس را به من القا می‌کند که انگار در دنیای دیگری هستم!

چوپان و بره

عکس روز نشنال جئوگرافی

چوپانی در ترکیه در حال شیر دادن به بره‌ای است که مادر خود را از دست داده است. چوپان برای نگهداری از بره مجبور است این کار را ادامه دهد؛ چرا که بره حاضر نمی‌شود تا ارتباطی با گوسفند سمت راست برقرار کند! چوپان در این تصویر یک پوشش نمدی به تن دارد که Kepenek نامیده می‌شود. این پوشش چوپان را از شانه تا مچ پا می‌پوشاند.

میان خطوط

عکس روز نشنال جئوگرافی

در اسپانیا، سنگ‌های رسوبی که به صورت زنجیروار پشت یکدیگر قرار گرفته‌اند و سطوح تیز و نامتقارنی دارند، منظره بسیار زیبایی را به‌وجود آورده‌اند. عکاس این تصویر، منظره را صرفا بی‌نظیر و زیبا خطا نمی‌کند و معتقد است که این منظره در کنار تمامی شگفتی و زیبایی‌اش آموزنده هم است! تمام لایه‌های این سنگ‌ها همانند یک کتاب زمین شناسی، اطلاعات بسیار زیادی را از گذشته این منطقه می‌رساند.

نظر شما در مورد مجموعه تصاویر این هفته نشنال جئوگرافی چیست؟ بهترین عکس این هفته از نظر شما کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه