حقایق جالب درباره قصر شونبرون وین

کسری مجیدی
کسری مجیدی پنجشنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
حقایق جالب درباره قصر شونبرون وین

کاخ شونبرون در وین یکی از باشکوه‌ترین و مهم‌ترین بناها در کشور اتریش و حتی اروپا محسوب می‌شود. با حقایق جالبی درباره‌ی این قصر همراه باشید.

قصر «شونبرون» (Schönbrunn Palace) باشکوه‌ترین بنای کشور اتریش به شمار می‌رود. این کاخ که پرطرفدارترین جاذبه‌های این کشور محسوب می‌شود، در بین دیدنی‌های برتر قاره‌ی سبز نیز جای می‌گیرد. شونبرون در طول تاریخ همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. از طرفی امروزه محوطه‌ی این کاخ نیز به صورت مجموعه‌ای دیدنی میزبان علاقه‌مندان است.

با این مقدمه به سراغ برخی از حقایق شونبرون، به عنوان محبوب‌ترین جاذبه اتریش، می‌رویم.

شونبرون

۱. از قرن ۱۵ میلادی، در مکان فعلی شونبرون همواره قصرهای اشراف‌زادگان اتریشی قرار داشته است. این در حالی است که ساخت و تکمیل قصری که امروزه می‌بینیم، به سال ۱۷۰۰ میلادی باز می‌گردد.

۲. واژه‌ی (Schonbrunn) در یکی از زبان‌های اتریشی قدیم، به معنای «چشمه زیبا» است.

۳. کاخ شونبرون یکی از باشکوه‌ترین بناها با معماری سبک «باروک» (Baroque) در قاره‌ی سبز به شمار می‌رود.

شونبرون

۴. این بنای عظیم مجموعا ۱۴۴۱ اتاق را در خود جای داده است که از این میان تنها ۴۰ عدد از آن‌ها برای بازدید عموم باز است.

۵. قصر شونبرون در برهه‌های مختلفی از تاریخ، به عنوان مقر حاکمان وین مطرح بوده است.

۶. شونبرون در طول تاریخ از جهات سیاسی بسیاری مورد اهمیت بوده است.

۷. این بنای باعظمت در طول قرن‌ها و سال‌های متمادی دائما تغییرهای کوچک و بزرگی را به خود دیده است.

شونبرون

۸. از اواسط قرن ۲۰ میلادی بود که قصر شونبرون به عنوان یکی از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی وین مطرح شد.

۹. شونبرون در سال ۱۹۹۶ به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسید.

۱۰. امروزه قصر شونبرون با نزدیک به ۳ میلیون بازدیدکننده، پرطرفدارترین جاذبه‌ی وین محسوب می‌شود.

۱۱. با ۴۰ متر طول و ۱۰ متر عرض، «تالار بزرگ» با نام «گریت گالری» (Great Gallery) به عنوان سالن پذیرایی میهمانان استفاده می‌شده است.

شونبرون

۱۲. در این قصر، «تالار آیینه‌ها» با نام «میرورز روم» (Mirrors Room) با دکوری سفید و طلایی رنگ و همچنین آیینه‌های اطرافش میزبان اولین اجرای عمومی آهنگساز فقید، موتزارت، در سن ۶ سالگی بوده است.

شونبرون

۱۳. اتاق «والنات» (Walnut Room) که به معنی «گردو» است، معمولا به عنوان اتاق کنفرانس استفاده می‌شده است. به طبع نام این اتاق برگرفته از دکور و چوب‌های گردوی به کار رفته در ساخت آن است.

شونبرون

۱۴. محوطه‌ی فضای سبز و پارک حومه‌ی شونبرون مساحتی ۲۰۰ هکتاری دارد که در قرن ۱۸ ساخته و تکمیل شد. در این قسمت ۳۲ مجسمه و تندیس قرار دارد.

۱۵. همان‌طور که اشاره شد، تندیس‌ها و سازه‌های گوناگونی به جای مانده از زمان‌های مختلف در اطراف شونبرون قرار دارند. از مجسمه‌ها و طاقه‌های اطراف تا دروازه‌ای به ارتفاع ۶۰ متر در باغ این مجموعه.

شونبرون

۱۶. باغ وحش وین نیز در مجموعه‌ی شونبرون قرار دارد. این باغ وحش که در سال ۱۷۵۲ افتتاح شد با ۷۵۰ گونه‌ی جانوری قدیمی‌ترین باغ وحش در جهان محسوب می‌شود.

۱۷. با توجه به گونه‌های گیاهی متعدد و گوناگون باغ‌های شونبرون، این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین گلخانه‌ها در اروپا محسوب می‌شود.

شونبرون

۱۸. برای آخرین مورد جالب است بدانید که در مجموعه‌ی شونبرون مراسم متعددی در طول سال، به‌ویژه در تابستان‌ها، برگزار می‌شود.

شونبرون

مطالب مرتبط:

دیدگاه