ساحل کالیفرنیا پس از ۱۰۰ سال به روی مردم باز می‌شود

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی یکشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۶
ساحل کالیفرنیا پس از ۱۰۰ سال به روی مردم باز می‌شود

کالیفرنیا دارای سواحل خصوصی بسیاری است که یکی از آن‌ها پس از ۱۰۰ سال در اختیار عموم قرار گرفته است.

چیزهای زیادی هستند که باعث شهرت کالیفرنیا می‌شوند، اما سواحل زیبا در صدر این فهرست قرار دارند. تمام ساحل با خطوط شگفت‌انگیزی که شن‌ها ایجاد کرده‌اند، نقاشی شده، اما گویا تمام این سواحل در دسترس عموم نیستند. در حقیقت، دولت برای مدت طولانی مشغول تلاش بوده تا بتواند برخی از مناطق ساحلی را از یک درصد جمعیت ثروتمند پس بگیرد و آن‌ها را در اختیار عموم قرار دهد. خوشبختانه به تازگی یک ساحل دیگر نیز به این فهرست اضافه شده است.

یک ملک ساحلی خصوصی که در گذشته به بیکسبی رنچ (Bixby Ranch) شهرت داشت، پس از اینکه مالکانش بدون داشتن مجوزهای لازم در آن ساخت و ساز انجام دادند، دوباره به بخش سانتا باربارا انتقال پیدا کرده است. پس از به توافق رسیدن، این ساحل ۱۴/۵ هکتاری که ۱/۶ کیلومتر طول دارد (و به مدت ۱۰۰ سال خارج از دسترس بوده است) به عنوان ضمیمه به ساحل جالاما (Jalama)، مقصد محبوب موج‌سواری و ماهیگیری، اضافه خواهد شد.

با وجود اینکه هنوز تاریخ مشخصی برای بازگشایی ساحل اعلام نشده، اما می‌توان از طریق جاده‌ای کوچک در بزرگراه شماره ۱، حدودا ۲۴۱ کیلومتری شمال لس‌آنجلس (در انتهای جنوبی واندنبرگ ایر فورس Vandenberg Air Force) به آنجا رفت. برای مسافرانی که قصد گذراندن شب در این مکان را دارند، اردوگاه، کلبه به علاوه‌ی یک بازار و کبابی کوچک تدارک دیده شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه