چگونه پروازی طولانی و خسته کننده را تحمل کنیم؟

سعید شاعری
سعید شاعری جمعه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
چگونه پروازی طولانی و خسته کننده را تحمل کنیم؟

با پیشرفت تکنولوژی هواپیماها می‌توانند بدون نیاز به سوخت‌گیری، مسیرهای طولانی را بدون توقف طی کنند؛ ولی تحمل این پروازهای طولانی اندکی دشوار است.

عده‌ای اوج سختی سفر را در نشستن روی صندلی بی‌کیفیت هواپیما، آن هم برای ساعاتی طولانی می‌دانند؛ حال تصور کنید غذای بی‌کیفیت و شلوغی غیرقابل تحمل هواپیما نیز در این ساعات با شما همراه شود.

در این مقاله سراغ چند تن از مشتریان دائمی ایرلاین‌ها رفتیم، تا تجربیات خود را در این زمینه با ما تقسیم کنند.

«فیل بوش» که از آغاز سال گذشته مسافر بیش از ۱۰۰ پرواز اقتصادی بوده است، می گوید:

این روزها پرواز در مسیرهای طولانی مثل مسافرت با اتوبوس است. اکثر موسسات حمل و نقل آمریکایی، شبیه اتوبوس‌ها سرویس می‌دهند؛ مگر اینکه بلیط ویژه با قیمت‌های ویژه را انتخاب کنید. اما اگر مسافری معمولی هستید، پرواز شما می‌تواند دقیقا مثل سفر با اتوبوس باشد.

sleep

اغلب مسافران بر این باورند که همواره روش‌ها و استراتژی‌هایی برای قابل تحمل‌تر شدن پرواز بعدی شما وجود دارد.

«مایکل سومر» که بیش از ۴۰ پرواز در سال جدید داشته است، انتخاب صندلی نزدیک به درب‌های خروج اضطراری، و خوابیدن در سریع‌ترین زمان ممکن را برای فراموش کردن ناراحتی صندلی هواپیما پیشنهاد می‌کند.

exit

مایکل، مشاور تکنولوژی در آمریکا بر این باور است که:

ایرلاین‌ها تمام امکاناتی که زمانی به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌دادند را حذف کرده و تنها در قبال پرداخت هزینه‌های اضافی قادر به استفاده از آن‌ها خواهید بود. پس باید منتظر پرواز‌های «اکونومی» یا همان پرواز‌های اقتصادی و ارزان‌تر بود که آن‌ها هم مثل گدایی از پروازهای درجه‌ی یک و تجاری است.

legroom

در ماه جولای، قضات فدرال واشنگتن به اداره‌ی کل هواپیمایی دستور دادند تا در رابطه با اندازه‌ی صندلی‌ها و فضای پای بین صندلی‌های ایرلاین‌های تجاری بازنگری کنند. «گرک مارتین» سخنگوی «اف اف اِی» می‌گوید آژانس همچنان در حال مطالعه و بررسی برای تصمیم گیری دقیق است و هر گونه احتمال برای پرداخت جریمه و حتی توقیف کمپانی در نطق تصمیم‌گیری دادگاه وجود دارد. یعنی چنانچه این وضعیت نامطلوب ادامه داشته باشد، ممکن است ایرلاین های آمریکایی به پرداخت جریمه‌های سنگین و البته اصلاح وضعیت کنونی صندلی‌ها تن دهند.

sleepy

حال بهتر است سراغ راه حل‌هایی برای شرایط موجود باشیم. «بوش» مشاور فروش در جورجیا‌ آمریکا می‌گوید:

بستن چشم‌ها در طول پرواز بسیار مفید است و اگر شب پرواز می‌کنید، روی خواب خود تمرکز کنید.

البته مسافر همیشگی پرواز های «بیزینس» یا همان پرواز های اقتصادی، «رن مک» پیشنهاد می‌کند که نه تنها در پرواز‌های شب، بلکه سعی کنید در تمام پرواز‌ها بخوابید.

dd

با تلویزیون بازی نکنید و منتظر سرو میان وعده نباشید. به چیزی گوش نکنید و سعی کنید قبل از بلند شدن هواپیما به خواب بروید. اگر از خواب بیدار شوید و ببینید نیمی از زمان پرواز گذشته است، یعنی وضعیت مطلوب است.

مک توصیه می‌کند:

 هیچ وقت صندلی‌های وسط هواپیما و صندلی‌های نزدیک سرویس بهداشتی مناسب نیستند. از پرسنل ایرلاین خود بخواهید تا صندلی‌تان را نزدیک به یکی از درب‌های خروج اضطراری یا نزدیک به قسمت جداکننده کابین‌های هواپیما قرار دهند. 

vv

جمله‌ کلیدی که بوش همواره دنبال می‌کند: «آماده باش!»

از آنجا که هدف، گذراندن زمان سخت و طاقت‌فرسای پرواز است، باید بیشتر از یک پرواز عادی آماده باشید. به همراه داشتن موسیقی مناسب، کتاب و لپ تاپ به سپری کردن زمان کمک شایانی می‌کند. البته شاید در برخی از پروازها، فضای کافی برای لپ‌تاپ نداشته باشید، اما استفاده از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند قطعا سرگرم‌کننده خواهد بود.

چگونه در پرواز‌های طولانی مدت دوام بیاوریم؟

  • انتخاب صندلی مجاور خروجی اضطراری یا نزدیک به قسمت جداکننده کابین‌ها
  • انتخاب نکردن صندلی وسط یا صندلی نزدیک به سرویس بهداشتی 
  • غذا خوردن در منزل قبل از رفتن به فرودگاه
  • همراه داشتن شکلات یا غذا در پرواز
  • همراه داشتن موزیک، کتاب، تبلت یا گوشی هوشمند
  • پوشیدن لباس گرم و مناسب
  • بازی نکردن با صفحه ویدیویی مقابل خود 
  • خوابیدن در اسرع وقت

snickers

‌مک خوردن شکلات را پیشنهاد می‌کند و در این رابطه می‌گوید:

دقیقا نمیدانم چرا، ولی وقتی همه چیز سخت و ناخوشایند است، خوردن شکلات حس خوبی می‌دهد.

همچنین، پرواز‌‌ها با پوشیدن لباس مناسب قابل تحمل‌تر خواهد بود. همیشه پیراهن راحت با آستین‌های بلند، شلوار راحتی و جوراب‌های عرق‌گیر بپوشید.

او می‌گوید: 

می‌توان آستین‌های پیراهن را بالا زد، اما اگر در طول پرواز احساس سرما کنید و چیزی برای پوشیدن نداشته باشید، بسیار رنج‌آور است و قطعا پتویی مخصوص گرم‌کردن مسافران روی صندلی‌ها وجود نخواهد داشت.

اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما هستید، می‌توانید از طریق موتور جستجوی پرواز کجارو، بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه