خیابان های گران‌ قیمت خرده‌ فروشی دنیا در سال ۲۰۱۷ را بشناسید

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی شنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
خیابان های گران‌ قیمت خرده‌ فروشی دنیا در سال ۲۰۱۷ را بشناسید

برخی از خیابان‌ها در سراسر جهان، امروزه به مکانی مناسب برای خرده‌فروشی‌ها تبدیل شده است و در بین آن‌ها می‌توان خرده‌فروشی‌هایی را یافت که عنوان گران‌ترین‌ها را در جهان کسب کرده‌ است.

خرید کردن از جمله کارهایی است که در عین این که بخشی از ملزومات زندگی محسوب می‌شود، بسیاری از مردم آن را به دید یک نوع تفریح و سرگرمی مطلوب و خوشایند نیز درنظر می‌گیرند.

در این میان هستند مکان‌های متعددی که با درنظر گرفتن سلیقه‌ی مردم این عصر و نیز آگاهی از نیازهای آن‌ها، علاوه بر این که به اقتصاد خود و خانواده‌ی خود کمک می‌کنند، در بسیاری از مواقع نیز به اقتصاد کشور و سرزمین خود نیز کمک شایانی کرده‌اند.

برترین خیابان های خرده فروش

از جمله‌ی این مکان‌ها می‌توان به فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، سوپرمارکت‌ها، بوتیک‌ها و حتی دکه‌های خیابانی نیز اشاره کرد. این در حالی است که امروزه، بخش خرده‌فروشی یکی از پویاترین و جذاب‌ترین بخش‌های اقتصاد جهانی است. در حقیقت مفهوم خرده‌فروشی به فروش کالاها و اجناس فیزیکی اطلاق می‌شود که مصرف کننده‌ی نهایی آن را مستقیما از مکانی معین که همان فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و ... هستند، تهیه می‌کند. درواقع این نوع فروش از گذشته تا به امروز در دنیای اقتصاد وجود داشته و همچنان نیز پویایی این نوع معاملات را در حیطه و قلمرو خود حفظ کرده است.

برترین خیابان های خرده فروش

حتما می‌دانید سبک زندگی دائما در حال تغییر و سطح تقاضا برای خرده‌فروشی آسان و نوآورانه نیز رو به افزایش است و فروشگاه‌ها و جوامع سرتاسر جهان به طور مداوم در حال اصلاح و بهبود وضعیت خیابان‌های تجاری هستند. بد نیست بدانید که امروزه نوع دیگری از فروش در بین مردم و فرهنگ زندگی آن‌ها وارد شده است که می‌توان آن را در مفهوم جدیدی به نام تجارت الکترونیک به جای تجارت فیزیکی بیان کرد. علت این مسئله را می‌توان در دسترسی مردم به اینترنت و فضای مجازی یافت که موج جدیدی از خرده‌فروشی در فضای آنلاین را ایجاد کرده است که از آن به «خرده‌فروشی الکترونیک»، یاد می‌شود.

با توجه به مطالب بیان شده، می‌توان مفهومی کلی از خرده‌فروشی را عنوان کرد. طبق این مفهوم به هر نوع فروش کالا و خدمت‌رسانی به مصرف‌کننده‌ی نهایی که توسط هر نوع تولیدکننده یا سازمان واسطه‌ای انجام می‌شود، خرده‌فروشی گفته می‌شود. البته نباید از این مسئله غافل شد که نوع کالا می‌تواند هر چیزی باشد، مثل خوراکی، پوشاک، محتوای دیجیتال و ... .

برترین خیابان های خرده فروش

با تمام این اوصاف، در واقع فروشگاه‌های فیزیکی را باید جایگزین خرده‌فروشی مجازی و فروشگاه‌های آنلاین بدانیم. در مطالعه‌ی آماری و دقیقی که توسط «کاشمن و ویکفیلد» (Cushman & Wakefield)، یکی از شرکت‌های مشهور فعال در حوزه‌ی املاک انجام شده است، می‌توانیم تصویر واقعی‌تری از وضعیت خرده‌فروشی در دنیا داشته باشیم. این شرکت به تازگی در گزارش خود با عنوان «اصلی‌ترین خیابان‌های دنیا» اشاره کرده است که با همراهی خبرگان این صنعت، توانسته ۴۵۱ خیابان برتر دنیا در بخش خرده‌فروشی را بررسی کند. همچنین هر کدام از این امکان در ۶۸ کشور از نظر ارزش اجاره از بالا به پایین رتبه‌بندی شده‌اند. در ادامه می‌توانید فهرست ۱۰ خیابان گران‌قیمت ۲۰۱۷ در بخش خرده‌فروشی را مشاهده کنید.

۱. خیابان پنجم (Fifth Avenue)، نیویورک، با ارزش ۳۰۰۰ دلار

برترین خیابان های خرده فروش

۲. کازوی بِی (Causeway Bay)، هنگ‌ کنگ، با ارزش ۲۷۲۵ دلار

برترین خیابان های خرده فروش

۳. نیوباند استریت (New Bond Street)، لندن، با ارزش ۱۷۱۹ دلار

برترین خیابان های خرده فروش

۴. ویا مونتناپولئون (Via Montenapoleone)، میلان با ارزش ۱۴۳۳ دلار

برترین خیابان های خرده فروش

۵. خیابان شانزلیزه (Avenue des Champs Elysees)، پاریس، ۱۴۰۷ دلار

برترین خیابان های خرده فروش

۶. گینزا (Ginza)، توکیو، با ارزش ۱۲۰۰ دلار

برترین خیابان های خرده فروش

۷. پیت استریت مال (Pit Street Mall)، سیدنی، با ارزش ۱۰۰۰ دلار

برترین خیابان های خرده فروش

۸. میونگ‌دانگ (Myeongdong)، سئول، با ارزش ۹۱۴ دلار

برترین خیابان های خرده فروش

۹. بانوفستراس (Bahnhofstrasse)، زوریخ، با ارزش ۸۸۳ دلار

برترین خیابان های خرده فروش

۱۰. کولمارکت (Kohlmarkt)، وین، با ارزش ۴۹۰ دلار

برترین خیابان های خرده فروش

این گزارش براساس اطلاعات محاسبات سالیانه انجام شده است و نگاه عمیقی به برترین خیابان‌های خرده‌فروشی دنیا دارد. همانطور که می‌بینید، دو خیابان Fifth Avenue در نیویورک و Causeway Bay در هنگ‌ کنگ همچنان به صدرنشینی خود از سال گذشته ادامه داده‌اند. فرصت‌های در حال رشد نیو باند استریت ثبت شده است، این خیابان سیدنی در جایگاه سوم قرار بگیرد. در این تحقیق مشخص شده است که خلاف شرایط رو به رشد اقتصاد مجازی، همچنان خرده‌فروشی‌های اجاره‌ای وضعیت خوبی دارند و ۰٫۵ درصد از رشد سال به سال، منتهی به ماه ژوئن را به خود اختصاص داده است.

مطالب مرتبط:

منبع luxurylaunches

دیدگاه