ایرلاین های آمریکایی قوانین سازمان هوانوردی فدرال را نادیده می‌گیرند

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۸
ایرلاین های آمریکایی قوانین سازمان هوانوردی فدرال را نادیده می‌گیرند

به تازگی مسافران زن، مدعی شده‌اند ایرلاین‌های آمریکا با نادیده گرفتن قوانین سازمان هوانوردی فدرال، از آن‌ها می‌خواهند کودکان را روی پای خود بنشانند.

«سازمان هوانوردی فدرال» یا FAA، قوانینی وضع کرده است که تمامی ایرلاین‌های آمریکا موظف به رعایت آن هستند. اما برخی از مسافران زن با انتقاد به ایرلاین‌های این کشور، اعلام کرده‌اند از آن‌ها خواسته می‌شود با وجود خرید بلیط جداگانه برای کودکان، هنگام پرواز فرزاندان خود را روی پایشان قرار دهند.

به گزارش «فوربس» (Forbes)، «کِلی دووال» (Kelly Duvall)، هنگام مسافرت با دختر ۱۸ ماهه‌ و پسر سه ساله‌ی خود از «فینیکس» (Phoenix)، تا «شیکاگو» (Chicago) در ماه آگوست، در تمام مدت سفر فرزندانش را روی پای خود نشانده است.

دووال گفته است علاوه بر بلیط‌های خود، دو بلیط برای صندلی‌های فرزندان‌اش خریداری کرده است که امکان قرار دادن صندلی ماشین کودکانش روی آن‌ها وجود داشته باشد.

دووال پیش از خرید بلیط در وب‌سایت ایرلاین‌های آمریکایی، درباره‌ی پروتکل همراه داشتن صندلی خودرو هنگام پرواز جستجو کرده و همراه با چمدان و بارهای خود، دو صندلی برای کودکانش به فرودگاه برده است.

با وجود این مسئله، هنگام مراجعه به گیت خروجی، یکی از ماموران با رفتار گستاخانه از او می‌خواهد با توجه به سیاست‌های ایرلاین‌های آمریکایی، تنها یکی از صندلی‌های خودرو را همراه خود ببرد.

دووال گفته که مامور فرودگاه خیلی راحت به او گفته است که نمی‌تواند دو صندلی خودرو همراه خود ببرد.

با این که دووال مدعی شده است در هیچ سایتی به این نکته اشاره نشده است که همراه داشتن دو صندلی خودرو ممنوع است، وب‌سایت اختصاصی سازمان هوانوردی فدرال نیز به صراحت اشاره کرده است، ایمن‌ترین مکان برای نشستن کودکان روی صندلی‌هایی است که سیستم نگهدارنده‌ی مورد تایید دارند و نباید کودکان روی پای والدین بنشینند. اما مامور گیت با اجبار از دووال خواسته است که فقط یک صندلی همراه داشته باشد.

با توجه به شکایت دووال در سازمان هوانوردی فدرال و دپارتمان حمل و نقل آمریکا، ایرلاین مورد نظر و سازمان هوانوردی فدرال در حال بررسی این شکایت است.

با توجه به ادعای دووال نسبت به همراه داشتن اجباری یک صندلی خودرو هنگام پرواز، به نظر می‌رسد سفرهای خانوادگی به دلایل نامشخصی انجام نشود.

دووال گفته است وقتی از مامور گیت سوال کردم آیا می‌توانم از سوار شدن در بخش خانوادگی استفاده کنم، او گفت چنین امکانی وجود ندارد. وقتی اشاره کردم که در وب‌سایت خوانده‌ام بخش خانوادگی در اولیت قرار دارد، او گفت این موضوع تنها به خانواده‌هایی اختصاص دارد که به زمان بیشتری نیاز دارند. دوباره توضیح دادم که من به تنهایی همراه با دو فرزند کوچک خود سفر می‌کنم و دو صندلی خودرو دارم که نیاز است علاوه بر ساک‌هایم، داخل هوایپما همراه من باشد.

اما با وجود درخواست دووال از ورود اولیه‌ی او جلوگیری می‌شود و به وی می‌گویند که امکان همراه داشتن دو صندلی خودرو داخل هوایپما وجود ندارد. قوانین FAA به صراحت گفته است هیچ ایرلاینی با توجه به درخواست والدین نمی‌تواند مانع نشستن کودک شود و به گزارش فوربس اگر والدین بلیط ویژه‌ی کودک را تهیه کرده باشند، فرزند آن‌ها باید در صندلی‌هایی قرار بگیرد که از سیستم نگهدارنده‌ی کودک بهره می‌برد.

دووال گفته است:

من توضیح دادم که تا چه اندازه نسبت به این رفتار و این که فرزندانم جای امنی در پرواز ندارند، ناامید و مایوس شده‌ام، اما او همچنان با رفتار زننده‌ی خود جمله‌ی کوتاهش را پیش چشم کودکانم تکرار می‌کرد و من ترسیده و مضطرب شده بودم. همچنین توضیح دادم که هیچ جایی در وب‌سایت ایرلاین‌های آمریکایی نگفته که همراه داشتن بیش از یک صندلی خودرو در یک ردیف ممنوع است، اما او پاسخ داد که این قانون است.

بعد از شکایت دووال، خدمات مشتریان ایرلاین‌های آمریکا از او عذرخواهی کرده است، اما از تایید سیاست ایرلاین نسبت به همراه داشتن صندلی خودرو در هواپیما سرباز زده است.

در حال حاضر، FAA در حال بررسی مورد دیگری است که از مادر خواسته شده تا دو کودک خود را هنگام پرواز روی پای خود بنشاند و بلیط آن‌ها به مسافران رزرو اختصاص داده شده است.

مطالب مرتبط:

منبع nypost

دیدگاه