چینسکیکن، مجموعه ای از چهره های سنگی

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی جمعه، ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
چینسکیکن، مجموعه ای از چهره های سنگی

چینسکیکن (Chinsekikan)، نام موزه‌ای است که به هیچ یک از موزه‌های دیگر دنیا شباهت ندارد. این موزه منحصربه‌فرد را «تالار مجسمه‌های عجیب» می‌نامند

موزه چینسکیکن، واقع در چیچیبو، ژاپن (در فاصله ۲ ساعته در شمال شرق توکیو)، منزلگاه تقریبا ۱۷۰۰ سنگی است. اما فکرتان به موزه‌ای با ژئودهای (نوعی سنگ) درخشان یا دیگر سنگ‌های کروی و صیقلی منحرف نشود. این موزه ژاپنی منزلگاه سنگ‌هایی است که شبیه به چهره های انسان هستند. در میان این سنگ‌ها که جینمنسکی (Jinmenseki) نام دارند، چهره‌های آشنایی چون الویس پریسلی، ای تی، دانکی کونگ، نمو و بسیاری دیگر دیده می‌شوند. البته واضح است که این‌ها انسان نیستند.

موزه‌ای با چهره های معروف سنگی

سنگ شبیه الویس پریسلی

این موزه توسط خانم یوشیکو هایاما، همسر صاحب اصلی موزه که در سال ۲۰۱۰ فوت شد، اداره می‌شود. همه چیز از کلکسیون سنگ‌های او شروع شد.

سنگی شبیه به ای تی

آقای شوزو هایاما، کلکسیونر بسیار مشتاقی بود که ۵۰ سال از زندگی خود را صرف جمع‌آوری سنگ‌هایی کرد که به چهره آدم‌ها شبیه بودند. همان‌طور که می‌دانید بعدها این سنگ‌ها به موزه تبدیل شدند، موزه ای که هنرمند تمام آن‌ها طبیعت بود.

بیشتر بخوانید:

مردم عاشق صورت‌ها هستند

سنگ هایی به شکل چهره انسان

انسان‌ها دوست دارند که در هر چیزی که می‌بینند چهره‌ای را تشخیص دهند که درواقع چهره نیست. دلیلی علمی برای این تمایل وجود دارد که آن را پاریدولیا (Pareidolia) می‌نامد. حتما تا به حال جلوی پنجره‌ی ماشین (شبکه‌ای زیر کاپوت و جلوی رادیاتور) را دیده‌ و با خود گفته‌اید که چقدر شبیه انسانی عصبانی است. افراد عصبی نسبت به دیگران بیشتر دچار این تمایل هستند. بر اساس تحقیقات، این افراد آگاهی بیشتری در تشخیص خطر دارند که این بدان معنا است که خطر را در جایی که واقعا نیست می‌بینند. به گفته محققان، در این مورد، آن‌ها این خطر را به شکل چهره تشخیص می‌دهند.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه