موزه کتاب مقدس در واشنگتن افتتاح می‌شود

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی پنجشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
موزه کتاب مقدس در واشنگتن افتتاح می‌شود

روز جمعه، موزه کتاب مقدس، که یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های مربوط به کتاب مقدس در جهان را دارد، در واشینگتن‌ دی‌سی افتتاح خواهد شد.

جدایی کلیسا و دولت یکی از مفاهیم اساسی دموکراسی آمریکایی است، اما جمعه‌ی پیش رو موزه‌ی کتاب مقدس، با فاصله‌ی تنها چند ساختمان از کاخ کنگره‌ی آمریکا افتتاح می‌شود.

این پروژه‌ی ۵۰۰ میلیون دلاری جدیدترین مورد فهرست موزه‌های واشنگتن دی‌سی است. موزه‌ی کتاب مقدس، ۲۸۰۰ اثر را در ساختمانی به مساحت حدود ۴۰۰۰۰ متر مربع به نمایش خواهد گذاشت.

موزه کتاب مقدس

به گزارش یواس‌ای تودی، ورودی موزه از دو نسخه‌ی برنجی ۱۲ متری سفر پیدایش تشکیل شده و در ادامه به راهرویی می‌رسد که سقفی دیجیتالی به ارتفاع ۴۲ متر دارد و تصاویر متحرکی از مناظر و شیشه‌های رنگی نمایش می‌دهد.

ورودیه‌ی این موزه که با سرمایه‌ی شخصی ساخته شده، رایگان است، اما از کمک‌های مالی استقبال خواهد شد. موزه‌ی کتاب مقدس بزرگ‌ترین نمونه از نوع خود است که منحصراً به کتاب مقدس یهودی-مسیحی اختصاص دارد.

یک بخش از موزه به کتاب مقدس در آمریکا و تأثیرات آن بر رؤسای جمهور و پدران بنیان‌گذار اختصاص دارد، مانند بنجامین فرانکلین که اغلب از یاران بنیان‌گذار دیگر خود می‌خواست به خرد این کتاب ایمان داشته باشند.

نمایشگاه‌های دیگر موزه، تأثیر کتاب مقدس بر تاریخ جهان، فرهنگ، علم، هنر و ادبیات را نشان می‌دهند.

موزه کتاب مقدس

مهمانی رسمی افتتاح موزه پنجشنبه‌شب در هتل بین‌المللی ترامپ برگزار خواهد شد. البته به گفته‌ی واشنگتن‌پست، انتظار نمی‌رود رئیس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ و معاون وی، مایک پنس، در این مراسم حضور پیدا کنند.

به گزارش روزنامه‌ها برخی میزهای این جمع‌آوری اعانه، تا ۵۰۰۰۰ دلار قیمت خورده‌اند، در حالی که ارزان‌ترین بلیط ورودی تک‌نفره، ۲۵۰۰ دلار قیمت دارد.

این موزه دارای یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های کتاب مقدس و محصولات مربوط به آن در جهان است.

در ادامه می‌توانید گزارش جذاب شبکه‌ی فاکس را در مورد موزه‌ی کتاب مقدس تماشا کنید:

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

منبع Fox News

دیدگاه