موفقیت دبی در جذب گردشگر با تبلیغات نوآورانه

سیامک احدی
سیامک احدی پنجشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۰
موفقیت دبی در جذب گردشگر با تبلیغات نوآورانه

سازمان توریسم دبی توانست با تبلیغات نوآورانه و طرح‌های تشویقی، توریست‌های زیادی را به سوی این کشور جذب کند و یک سال رکوردشکن دیگر را هم از نظر تعداد توریست‌ها به ثبت برساند.

جاذبه‌های توریستی شناخته شده امارات تا پایان ماه نهم سال ۲۰۱۷ آمارهای خوبی را به ثبت رساند و توانست از برنامه‌های مشوق خود جواب بگیرد.

وزارت توریسم و بازاریابی تجاری دبی اعلام کرد:

روی هم رفته ۱۱٫۵۸ میلیون بازدیدکننده شبانه بین‌المللی طی ۹ ماه اولیه سال ۲۰۱۷ وارد این شهر شدند.

این نشان‌دهنده رشدی ۷٫۵ درصدی نسبت به بازه مشابه سال گذشته است و قدرت صنعت توریسم امارات و جذبه رو به رشد دوبی به‌عنوان یک مقصد منتخب توریسم جهانی را به نمایش می‌گذارد.

نزدیک به ۱٫۵ میلیون توریست هندی بین ماه‌های ژانویه و سپتامبر وارد دبی شدند و در نتیجه هند رتبه اول را در لیست بازارهای منبع توریسم داخلی حفظ کرد.

این نتایج نشان‌دهنده بهره‌وری بالای فعالیت‌های تبلیغاتی نوآورانه‌ای بود که توسط سازمان توریسم دبی انجام شد، از جمله همکاری‌های بسیار موفقی که با ابرستاره‌هالیوودی شاهرخ خان صورت گرفت.

عربستان سعودی و بریتانیا، همچنان دومین و سومین تامین‌کنندگان گردشگران ورودی به دبی ماندند. روی هم رفته ۱٫۲۵۰ میلیون مسافر سعودی و ۹۰۵ هزار توریست بریتانیایی در ۹ ماه اول ۲۰۱۷ وارد دبی شدند. میزان توریست‌های ورودی عربستان نسبت به سال ۲۰۱۶ کمی کاهش پیدا کرد که حاکی از چالش‌های اقتصادی ادامه‌دار عربستان است.

از سوی دیگر، با وجود بی‌ثباتی‌های به وجود آمده به خاطر برگزیت، میزان توریست‌های ورودی بریتانیا به دبی با افزایش کوچک ۲ درصدی همراه بود.

چین با وجود ثبت رشد قابل توجه ۴۹ درصدی گردشگران ورودی به دبی همچنان در رتبه پنجم باقی ماند و در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۷ چیزی حدود ۵۷۳ هزار گردشگر وارد این شهر کرد. این افزایش در پاسخ مستقیم به مزایای ایجاد شده در نتیجه تغییرات قانونی اعمال شده در اواخر سال ۲۰۱۶ بود که به شهروندان چینی دسترسی آزاد به ویزا در زمان ورود به امارات می‌داد.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه