کارائیبی ها در انتظار بازگشت مسافران

احسان برات‌نژاد
احسان برات‌نژاد شنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
کارائیبی ها در انتظار بازگشت مسافران

متاسفانه چندی پیش طوفان‌هایی عظیم به کارائیب حمله‌ور شد و خصارات زیادی را به این جزایر وارد ساخت. اما این نمی‌تواند پایان کار این جزایر باشد.

وقتی برای اولین بار اسم کارائیب را می‌شنویم، یاد سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب با بازی زیبای جانی دپ می‌افتیم. جالب است که بدانیم این سواحل سالیانه میزبان تعداد زیادی از مسافرین کشورهای مختلف است.

با دیدن عکس‌های زیبای سواحل کارائیب، محو زیبایی‌های آن می‌شویم.اما یک طوفان کافی است برای از بین بردن آن همه زیبایی؛ بازسازی‌ها شروع شده و همچنان احتمال بازگشت طوفان هست، اما آیا باز هم مردم حاضر به مسافرت به آنجا هستند؟

کارائیبی‌ها امیدوار هستند که مسافران، دوباره بعد از طوفان به آنجا سفر کنند

طوفان کارائیب

در این روزها بیش از ۹۰ درصد از مکان‌های مسافرتی کارائیب آماده‌ی خوش‌آمد‌گویی به مسافران هستند.

بعد از چندین طوفان عظیم در اطراف کارائیب که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر اتفاق افتاده بود، به نظر می‌رسید که گردشگری به نحوی متوقف شده باشد.

به گفته‌ی یکی از شبکه‌های خبری گردشگری به نام «تراول پالس» (TravelPulse) ۲۶ درصد از درخواست‌های سفر به این مکان دیدنی افت کرده است.

در یکی از کنفرانس‌های خبری اخیر «مایکل پایج» (Michele Paige)، مدیر دریانوردی فلوریدا-کارائیب، یکی از خبرنگاران حاضر گفت:

پس از طوفان‌های اخیر کمی دید مردم نسبت به این منطقه عوض شده و آن‌ها به اینجا بدبین شده‌اند.

اما پایج این حرف را تکذیب کرد و به او گفت که این سخن با واقعیت ۱۸۰ درجه متفاوت است.

پایج گفت:

طوفان‌های اخیر هیچ تاثیری بر زندگی اکثریت قریب به اتفاق مردم کارئیب نگذاشته است.

وی در پایان اضافه کرد:

این منطقه همانند گذشته به فعالیت خودش ادامه خواهد داد و کاملا آماده‌ی کسب و کار است.

در هر حال شرکت «گلداستین» (Goldstein) اعلام کرد که چهار منطقه از کارائیب به نام‌های پورتوریکو، سینت مارتین، سینت کراکس و سینت توماس هنوز به دلیل طوفان‌های اخیر کاملا بسته هستند و در حال حاضر نمی‌توان به این مکان‌ها سفر کرد.

البته باید گفت که به‌زودی این قسمت‌ها نیز رفع خرابی خواهد شد.

با وجود شدت زیاد طوفان و خرابی‌های وحشتناک آن، مسئولین بازسازی منطقه اعلام کردند که احیای مناطق با سرعت زیادی انجام می‌شود و این را مدیون کمک‌های مردمی سرتاسر دنیا و حمایت مسئولین محلی هستیم.

پایج خبر داد که خوشبختانه چهار قسمت که بیشترین صدمات را دیده بودند، تا پایان ماه نوامبر امسال آماده‌ی بهره‌برداری هستند و سرویس‌دهی به مسافران را دوباره از سرخواهند گرفت.

ضمنا متوجه شدیم که لنگرگاه پورتوریکو واقع در «سن جوان»(San Juan) (پایتخت پورتوریکو) هم‌اینک باز شده و دولت اعلام کرده که تا ابتدای ماه دسامبر آماده‌ی بهره‌برداری خواهد بود.

ضمنا برخی از منابع خبر از این می‌دهند که هتل‌های اطراف جزیره‌ها دوباره به راه افتاده و برای روزهای آینده می‌توانید اتاق رزرو کنید.

«جوز ایزکوئردو» (José Izquierdo) مدیر اجرایی شرکت گردشگری پورتوریکو در مصاحبه‌ی خود با «تراول پالس» (TravelPulse) گفت:

راه‌اندازی کامل فرودگاه‌های بین‌المللی «سن جوان» (San Juan) و لوئیس مونیز آن هم تنها در چند هفته، نشان از صبر و تحمل و قدرت بی‌نظیر مردم ما می‌دهد.

وی افزود:

در حال حاضر ۶۹ درصد از هتل‌های تحت پوشش شرکت گردشگری کاملا آماده‌ی بهره‌برداری است.

البته مسافرین باید این مسئله را مدنظر داشته باشند که در عین مهمان‌نواز بودن مردم این جزایر، قطعا تماما همه چیز مانند قبل نخواهد بود.

به عنوان مثال خبرگزاری سی ان ان سفر اعلام کرده که اکثر هتل‌هایی که تاکنون بازگشایی شده‌اند، از موتور برق استفاده می‌کنند و همگی می‌دانیم که این بدین معنا است که قطع و وصل شدن برق امری طبیعی خواهد بود (دوستانی که تجربه ی سفر به عراق و سکنی در هتل‌های آنجا را دارند، درک درستی ازین وضعیت را خواهند داشت).

ضمنا درحالی که می‌دانیم «سن جوان» (San Juan) آماده‌ی پذیرایی از مسافران خواهد بود، باید مد نظر داشته باشیم که برخی از مکان‌های دیدنی و جذاب مانند «پارک ملی ال یونکیو» (El Yunque National Park) هنوز در حال احیا است.

برای آگاه‌سازی مسافرین از مکان‌هایی که می‌توانند به آنجا سفر کنند و کمک به بازسازی اقتصاد این جزایر، چند کمپانی فعال در زمینه‌ی سفر گروه‌ها و رویداد‌هایی را برای حمایت از این منطقه تشکیل داده‌اند.

انجمن دریانوردی فلوریدا-کارائیب وب‌سایتی را برای افزایش آگاهی افراد از وضعیت این منطقه معرفی کرده و سایت اسکیفت گزارش داده که کمپین «کارائیب برای کسب و کار آماده است»، باعث شده این منطقه در بین مکان‌هایی همچون آنتیگوا، جامائیکا، کوراسائو و جزایر کیمن قرار بگیرد.

طوفان کارائیب

طوفان حتی نقشه جزایر کارائیب را تحت تاثیر قرار داده است

نقشه‌ای که به صورت هفتگی همراه با جزئیات کامل برای مسافرین تهیه می‌شود، مسیر مارپیچی سه طوفان مهمی که در زمستان اتفاق افتاده را نشان می‌دهد.

در باهاما، کوبا، جمهوری دومنیکن و «آنتیگوا» (Antigua) آسیب‌های متوسط نشان داده شده است.

در جزایر دومینیکا، باربودا، سینت مارتین، آنگولا، جزایر ویرژین آمریکا، پورتوریکو و جزایر ویرژین انگلیس خسارات عظیمی دیده می‌شود.

چرا افراد باید به کارائیب بروند؟

در بسیاری از مناطق کارائیب توریست‌ها نقش بزرگی در اقتصاد دارند. اما با وجود این که جزایر نامبرده کاملا آسیب دیده‌اند و این که احتمال طوفان دوباره باز هم وجود دارد و به نظر می‌رسد که مسافرت به این نواحی امری نامعقول به نظر برسد، گزارش انجمن دریانوردی فلوریدا-کارائیب نشان می‌دهد که صنعت دریانوردی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ مبلغی بالغ بر ۲٫۴ میلیارد دلار درآمد خالص این مناطق داشته است.

ضمنا با این که حدود یک و نیم میلیون کیلومتر مربع از کارائیب را طوفان از بین برده، مسافران می‌توانند بدون کوچک‌ترین احساس گناهی به مناطقی از کارائیب سفر کنند که دست طوفان به آنجا نرسیده است.

به هر حال می‌دانیم که هیچ راهی بهتر از کمک مستقیم افراد به اقتصاد یک منطقه نیست و یکی از بهترین راه‌ها خرج کردن پول خود، در مکان‌هایی است که از همه بیشتر به آن نیاز دارند.

راه‌های دیگر برای کمک

اگر سفر به کارائیب یکی از انتخاب‌های شما نیست، راه‌های دیگری هم برای کمک به قربانیان طوفان‌ها وجود دارند. شما می‌توانید به سازمان‌هایی یونیسف و آکسفام کمک مالی انجام دهید.    ‌‌‌‌‌

می‌توانید لباس یا غذا برای افراد ارسال کنید و از همه بهتر می‌توانید به صورت داوطلبانه به جمعیت هلال احمر فعال در محل بپیوندید.

حال که بیش از پیش از این منطقه دانستیم و با این سواحل آشنا شدیم، نظرات شما کامل‌کننده‌ی این مبحث خواهد بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه