فرودگاه مالپنسا میلان، قطب اقتصادی ایتالیا

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
فرودگاه مالپنسا میلان، قطب اقتصادی ایتالیا

فرودگاه بین‌المللی میلانو مالپنسا (Milano-Malpensa) به دلیل وجود پایانه اختصاصی باری، مهم‌ترین فرودگاه بخش شمالی ایتالیا و دومین فرودگاه شلوغ این کشور است.

شهر میلان قطب اقتصادی ایتالیا و یکی از مراکز مُد دنیا است که میان دامنه‌ی کوه‌های آلپ و رودخانه‌ی پو (Po) قرار گرفته است. میلان بیشتر شهری اقتصادی است، اما جاذبه‌های گردشگری فراوانی نیز دارد که معمولا از چشم گردشگران دور می‌ماند. این شهر دارای سه فرودگاه است که فرودگاه «میلانو مالپنسا» مهم‌ترین و اصلی‌ترین فرودگاه میلان محسوب می‌شود.

میلان

معرفی فرودگاه

فرودگاه مالپنسا میلان

فرودگاه بین‌المللی میلان یا فرودگاه میلانو مالپنسا مهم‌ترین فرودگاه بخش شمالی ایتالیا و میلان است که بیش از صد سال در صنعت هوانوردی سابقه‌ دارد. این فرودگاه با جابه‌جایی بیش از ۱۹ میلیون مسافر در سال دومین فرودگاه شلوغ ایتالیا محسوب می‌شود. میلانو مالپنسا به بیش از ۲۰۰ مقصد در سراسر جهان از جمله تهران پرواز مستقیم دارد.

مشخصات فرودگاه

فرودگاه میلان

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: MXP
  • کد ایکائو: LIMC
  • ارتفاع از سطح دریا: ۳۰۴.۸ متر
  • قطب اصلی خطوط هوایی: Cargolux Italia و FedEx Express
  • فاصله هوایی تا تهران: ۳۷۰۵ کیلومتر معادل در حدود ۵ ساعت

پایانه‌ها

پایانه فرودگاه میلان

فرودگاه میلانو مالپنسا دارای دو پایانه همگانی و یک پایانه اختصاصی باری است؛

پایانه شماره یک در سال ۱۹۹۸ افتتاح شده و مهم‌تر و بزرگتر از پایانه دوم است. این پایانه از سه بخش تشکیل شده که بخش اول مربوط به پرواز‌های داخلی و منطقه شینگن، بخش دوم مربوط به پروازهای خارج از منطقه شینگن و درون قاره‌ای و بخش سوم، که در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد، مربوط به پروازهای خارج از منطقه شینگن و بین‌المللی است.

فرودگاه میلان

پایانه‌ی دوم قدیمی‌تر است و در حال حاضر به صورت اختصاصی توسط ایزی جت (EasyJet) استفاده می‌شود. پیش از این تا دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی تنها وسیله حمل و نقل عمومی در دسترس ترمینال ۲ اتوبوس‌های شرکت ATM بود. علاوه بر این فرودگاه مالپنسا دارای یک سرویس شاتل رایگان برای حمل و نقل بین دو پایانه است. همچنین، ایستگاه مترو جدیدی در دسامبر سال ۲۰۱۶ در پایانه ۲ افتتاح شد.

فرودگاه میلان

پایانه‌های فرودگاه دارای امکانات متنوعی نیز از جمله بانک، تبدیل ارز، بخش‌های تجاری و ارتباطی، کمک‌های اولیه، سرویس‌های اطلاع‌رسانی و قسمت مخصوصی برای کودکان است. از دیگر نکات قابل توجه این فرودگاه، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های معاف از مالیات است.

موقعیت جغرافیایی

فاصله‌ی فرودگاه بین‌المللی مالپنسا تا مرکز شهر حدود ۵۰ کیلومتر است

راه‌های دسترسی

مترو

مترو فرودگاه میلان

در حال حاضر هر دو پایانه دارای ایستگاه مترو هستند که هر ۳۰ دقیقه یک قطار خارج می‌شود. زمان رسیدن به ایستگاه مرکزی از فرودگاه حدود ۴۰ دقیقه‌ است و قیمت بلیت نیز برای بزرگسالان ۱۰ یورو است.

اتوبوس

اتوبوس‌های فرودگاه میلان

شرکت‌های مالپنسا شاتل و مالپنسا باس اکسپرس فرودگاه‌ را به ایستگاه مرکزی میلان وصل می‌کنند. مدت زمان این مسیر از طریق اتوبوس بین ۶۰ تا ۷۰ دقیقه است و هر ۲۰ دقیقه یکبار اتوبوس‌ها حرکت می‌کنند. قیمت بلیت اتوبوس از فرودگاه به مرکز شهر نیز ۸ یورو است. همچنین اتوبوس‌ها برای چمدان‌ها هزینه اضافی دریافت نمی‌کنند.

تاکسی

تاکسی‌های میلان

تاکسی‌ها در مقابل در هردو پایانه قرار دارند و زمان مسافت فرودگاه تا مرکز شهر با تاکسی حدود ۵۰ دقیقه است. هزینه تاکسی برای این سفر ۹۰ یورو است. تاکسی‌های پلاک شهر میلان سفید رنگ هستند و بر اساس مسافت طی شده کرایه مسافر را اندازه‌گیری می‌کنند. همچنین می‌توانید تاکسی خصوصی بگیرید که تفاوتش با تاکسی عادی در رزرو کردن آن از قبل است. هزینه آن بین ۹۵ یورو تا ۱۳۵ یورو است.

اطلاعات پرواز

پرواز مستقیم تهران به میلان

مطالب مرتبط:

منبع Wikipedia

دیدگاه