بهترین دانشگاه های حقوق دنیا کدامند؟

سارا کرایی
سارا کرایی شنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
بهترین دانشگاه های حقوق دنیا کدامند؟

بهترین دانشگاه‌های رشته حقوق در سراسر دنیا بر اساس رتبه‌بندی QS را در این مقاله می‌شناسید.

اگر در فکر تحصیل در خارج از کشور هستید، اگر می‌خواهید در رشته حقوق تحصیل کنید، ممکن است انتخاب میان هزاران مدارس عالی حقوق در سراسر جهان برای شما پیچیده و مشکل باشد. در این مقاله آخرین رتبه بندی ۳۰۰ دانشگاه‌ حقوق از سراسر دنیا را آورده‌ایم که می‌تواند کمک خوبی برای تصمیم گیری باشد. ده دانشگاه برتر این لیست در زیر آورده شده است:

  • دانشگاه هاروارد 
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه استنفورد
  • دانشگاه نیویورک
  • مدرسخ اقتصاد و حقوق لندن
  • دانشگاه کالیفرنیا، برکلی
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه شیکاگو

مدارس عالی حقوق در آمریکا و کانادا

مدارس حقوق

آمریکا دارای ۵۲ مرکز عالی حقوقی است که از این میان ۱۳ مورد آن در بین ۵۰ دانشگاه برتر لیست بهترین دانشگاه‌ها برای رشته حقوق قرار دارند. بدون در نظر گرفتن دانشگاه‌‌های حاضر در لیست ۱۰ دانشگاه برتر، دانشگاه‌های جورج تاون، دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)، دانشگاه میشیگان، دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه کرنل و دانشگاه دوک از جمله دانشگاه‌های عالی آمریکایی هستند.

در شمال آمریکا، کانادا با ۱۴ دانشگاه برتر جهان برای مطالعات حقوق در لیست برترین‌ها قرار دارد و سه مورد از دانشگاه‌های آن‌ جزو ۵۰ دانشگاه صدر لیست هستند: دانشگاه تورنتو (رتبه ۱۷)، دانشگاه مک گیل (رتبه ۲۵) و دانشگاه بریتیش کلمبیا (رتبه ۲۸).

مدارس عالی حقوق در اروپا

مدارس حقوق

در اروپا در کل ۱۳۸ مدرسه حقوقی برتر وجود دارد که ۳۸ مورد آن متعلق به انگلیس است. از این تعداد، هشت دانشگاه در بین ۵۰ دانشگاه برتر هستند. در ادامه‌ی لیست، پس از ۱۰ دانشگاه برتر، نام‌هایی چون UCL (رتبه ۱۲)، کالج کینگ لندن (رتبه ۱۸=)، دانشگاه ادینبورگ (رتبه ۲۴)، دانشگاه کویین مری لندن (QMUL) (رتبه ۳۷) و دانشگاه دورام (رتبه ۴۰=) دیده می‌شود.

کشور بعدی از نظر جایگاه‌هایی که در این لیست به خود اختصاص داده جایی نیست جز ایتالیا با ۱۶ نماینده در رتبه بندی دانشگاه‌های سال جاری. از جمله دانشگاه‌های ایتالیایی دانشگاه بولونیا (UNIBO) با رتبه ۴۷ و چهار دانشگاه دیگر در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر قرار گرفته‌اند.

آلمان دارای ۱۴ موسسه برجسته، از جمله روپرشت-Karls-دانشگاه هایدلبرگ (رتبه ۳۹) و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (رتبه ۴۰=) و سه تمشک در سه مورد دیگر در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر است.

در اسپانیا، ۱۲ دانشگاه برتر از جمله دانشگاه مستقل مادرید (UAM، Universidad Autónoma de Madrid) و همچنین دو دانشگاه دیگر با رتبه زیر ۱۰۰ وجود دارد. هلند کشور بعدی است با ۹ جایگاه که در صدر آن‌ها دانشگاه لیدن قرار گرفته است. همچنین، کشور فرانسه دارای ۸ نماینده در رتبه بندی دانشگاه‌های برتر حقوق است، از جمله دانشگاه پاریس  پانتئون-سوربن که در جایگاه بیست‌و ششم قرار دارد.

سوئیس اما توانسته هفت جایگاه را به خود اختصاص دهد، از جمله انستیتو تکنولوژی فدرال زوریخ (ETH) که رتبه‌ای بین ۱۵۰-۱۰۱ دارد، در مقابل بلژیک در این لیست دارای ۶ نماینده، از جمله چهار مورد در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر، است؛ برای مثال دانشگاه کاتولیک لون رتبه اشتراکی ۴۰ را به خود اختصاص داده است.

ایرلند و پرتغال هر دو دارای پنج دانشگاه حقوقی عالی هستند، دانشگاه دوبلین ایرلند (UCD) جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر لیست است. در این بین روسیه امسال توانسته با ۳ دانشگاه در لیست برترین دانشگاه‌های برتر حقوق حاضر شود. از دانشگاه‌های روسی می‌توان دانشگاه دولتی لومونوس مسکو را نام برد که در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر لیست جا گرفته است. 

کشورهای نوردیک چون نروژ، فنلاند و دانمارک هر یک دو جایگاه را به خود اختصاص داده‌اند. در حالی که سوئد دارای سه دانشگاه پیشرو مطالعات حقوق در جهان است. دانشگاه اسلو نروژ، برترین دانشگاه منطقه است که جایگاهی بین ۱۵۰-۱۰۰ دارد، پنج دانشگاه ديگر در بین ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

در نقطه‌ی دیگر اروپا، اتریش و یونان هر دو با دو دانشگاه برتر در لیست برترین‌ها حضور دارند. مجارستان و لهستان اما هر کدام تنها یک نماینده در این لیست دارند. از این تعداد، بالاترین رتبه مربوط به دانشگاه وین اتریش است که در رده‌ی ۱۵۰-۱۰۱ قرار گرفته است.

مدارس عالی حقوق در آسیا

مدارس حقوق

چین به تنهایی ۱۲ نماینده در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر حقوق در سال ۲۰۱۷ دارد، از جمله دو دانشگاه که در میان ۵۰ دانشگاه برتر قرار گرفته‌اند: دانشگاه پکن (رتبه ۲۰) و دانشگاه دانشگاه چینهوا (رتبه ۳۳). هشت دانشگاه برتر لیست در کره جنوبی واقع شده‌اند، که دو مورد از آن‌ها در میان ۵۰ دانشگاه هستند، یکی دانشگاه سئول (رتبه ۳۴) و دانشگاه کره (رتبه ۴۸).

هنگ کنگ و سنگاپور هر دو ۳ نماینده در لیست دارند. بالاترین جایگاه در این رتبه‌بندی به دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) (رتبه 15) و دانشگاه هنگ کنگ (رتبه ۱۸=) داده شده است.

ژاپن دارای شش جایگاه در لیست رتبه بندی سال ۲۰۱۷ است، دو دانشگاه شناخته‌شده ی این کشور دانشگاه توکیو و دانشگاه کیوتو هستند که هر دو رتبه‌ای زیر ۵۰ دارند.

تایوان دارای سه نماینده است و دانشگاه ملی تایوان (NTU) در جایگاه سی و هشتم در صدر دانشگاه‌های تایوانی است. این در حالی است که مالزی دارای دو نماینده است از جمله دانشگاه مالایا که در رده‌ی ۲۰۰-۱۵۱ قرار دارد.

مدارس عالی حقوق در آمریکای لاتین

مدارس حقوق

اگر قصد دارد حقوق را در یک کشور آمریکای لاتین بخوانید، شیلی باید در صدر فهرست شما باشد، چراکه در سال جاری توانسته با هشت دانشگاه برتر جهان برای رشته‌ی حقوق در بین کشورهای این قاره بدرخشد. بالاترین رتبه دانشگاه‌‌های این کشور مربوط به دانشگاه کاتولیک‌های شیلی ( Pontificia Universidad Católica de Chile) است، که در جایگاه چهل و چهارم لیست است.

به علاوه برزیل با پنج دانشگاه عالی در جایگاه دوم کشورهای آمریکای لاتین است و از دانشگاه‌های برتر آن دانشگاه سائو پائولو با جایگاه اشتراکی ۵۰ است. همچنین، امسال کلمبیا نیز ۵ نماینده داشته است، و دانشگاه لس آنجلس کلمبیا بالاترین رتبه در بین دانشگاه‌های کلمبیایی را دارد و در رده ۱۰۰-۵۱ قرار گرفته است.

دو دانشگاه عالی حقوق دیگر در کشور مکزیک وجود دارد. دانشگاه ملی والنتاین مکزیک (UNAM) توانسته با ۹ پله صعود در جایگاه ۳۱ قرار بگیرد.

کاستاریکا و پرو امسال توانستد هر کدام با یک نماینده وارد لیست رتبه بندی دانشگاه‌های حقوق در سال جاری شوند. با این حال تنها نماینده کشور آرژانتین، دانشگاه بوینس آیرس، بالاترین رتبه (۱۰۰-۵۱) را در بین دانشگاه‌های این سه کشور نسیب خود کرده است.

مدارس عالی حقوق در استرالیا و نیوزیلند

مدارس حقوق

استرالیا دارای ۲۳ نماینده در رتبه بندی سال ۲۰۱۷ است، از جمله ۱۰ دانشگاه که امسال برای اولین بار توانستند وارد این لیست شوند. هفت دانشگاه استرالیایی در میان ۵۰ دانشگاه برتر قرار دارند و برترین آن‌ها دانشگاه ملبورن با رتبه ۱۱ است. همچنین در بین ۵۰ دانشگاه برتر لیست نام دانشگاه سیدنی (رتبه ۱۳)، دانشگاه نیو ساوث ولز (رتبه ۱۴)، دانشگاه ملی استرالیا (رتبه ۱۶)، دانشگاه موناش (رتبه ۲۷)، دانشگاه تکنولوژی سیدنی (رتبه ۴۳) و دانشگاه کوئینزلند (رتبه ۴۸=) دیده می‌شود.

شش دانشگاه حقوقی برتر در نیوزیلند وجود دارد و سه مورد آن‌ها در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر هستند؛ از جمله دانشگاه اوکلند (رتبه ۳۶)، دانشگاه ویکتوریا ویلینگتون (رتبه ۴۶) و دانشگاه اوتاگو (رتبه ۱۰۰-۵۱).

مطالب مرتبط:

منبع topuniversities

دیدگاه