موزه ظروف سلطنتی سعدآباد؛ رونمایی از تالارها و اشیای دیده نشده

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی چهار شنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵
 موزه ظروف سلطنتی سعدآباد؛ رونمایی از تالارها و اشیای دیده نشده

مدیر مجموعه فرهنگی‌ تاریخی سعدآباد از بازگشایی تالارهای دیده‌ نشده موزه ظروف سلطنتی خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سعدآباد، دکتر کیا پارسا مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در خصوص رونمایی از تالارهای دیده نشده مجموعه سعدآباد گفت:

دو تالار از فضاهای خصوصی کاخ اشرف (موزه ظروف سلطنتی) که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تاکنون به روی بازدیدکنندگان بسته بوده است؛ به‌زودی با ترکیبی جدید به‌عنوان تالارهای موزه ای گشایش می‌یابد.

دکتر پارسا افزود:

یکی از این تالارها، تالار موسیقی و دیگری اتاق استودیوی خصوصی عکاسی پهلوی و فضاهای پیرامونی آن است که با نمایش آثار بی‌نظیر و دیده نشده مخازن این موزه از جمله ظروف آنتیک اروپایی متعلق به سه دوره قاجار، پهلوی اول و دوم، پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود.

موزه ظروف سلطنتی از بی‌نظیرترین موزه‌های موجود کشور است که توسط بازدیدکنندگان خارجی مشخصا از کشور مبدا انتخاب شده و مورد بازدید قرار می‌گیرد که این خود گویای اهمیت و جایگاه مهم این موزه در بین علاقه‌مندان خصوصا گردشگران خارجی است. 

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفت:

معتقدم مجموعه سعدآباد، صرف‌نظر از اینکه هویت تاریخی و فرهنگی خود را در قالب موزه و ارائه اطلاعات موزه‌ای به مخاطبین ایفا می‌کند، باید در خصوص پیوند پژوهشی و  تحقیقاتی و تعاملات نزدیک و عمل‌گرا با جامعه محقق و دانشگاهی کشور به‌عنوان یکی از اولویت‌های مجموعه، آغاز  کند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت فوق‌العاده این تعاملات با حوزه پژوهشی خاطرنشان کرد:

این مهم گام بسیار موثری در حفظ، پویایی، نوآوری و معرفی موزه‌ها به‌عنوان تاریخ مصور هر ملت در پی خواهد داشت. بنابراین علاقه‌مندیم این نگاه را به‌عنوان یک سیاست بالادستی به تمام موزه‌ها و کاخ موزه‌های مجموعه سعدآباد تسری دهیم که طرح توسعه کمی و کیفی موزه ظروف سلطنتی سعدآباد آغاز یک حرکت نوظهور در تعاریف بنیادی موزه و مولفه‌های پیرامونی آن است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه