بخشی از آثار موزه لوور ابوظبی مسروقه و قاچاقی است

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی سه شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۶
 بخشی از آثار موزه لوور ابوظبی مسروقه و قاچاقی است

به تازگی امارات موزه‌ای به نام موزه لوور ابوظبی با حضور رئیس جمهور فرانسه افتتاح کرد. اکنون یک کمپین بین المللی گفته آثار این موزه سرقتی است.

شبکه خبری الجزیره روز گذشته اعلام کرد که کمپین بین‌المللی تحریم امارات با اشاره به این که افتتاح موزه ابوظبی گامی بی ارزش برای موجه کردن چهره امارات و نظام استبدادی آن است.

این کمپین ادعا کرده است:

بخشی از آثار مسروقه در موزه ابوظبی از طریق باندهای قاچاق آثار تاریخی مرتبط با برخی از گروه های تروریستی خریداری شده است.همچنین آثار تاریخی مسروقه از مصر با آگاهی برخی افراد با نفوذ در مصر و ابوظبی قاچاق شده است.

کمپین تحریم امارات از قصد خود برای راه اندازی یک کارزار ظرف هفته آینده، برای منتشر کردن واقعیت و نحوه سرقت اکثر آثار موزه لوور ابوظبی پرده برداشت.

تا به واسطه آن حقیقت سرقت اغلب آثار تاریخی موزه را فاش و اقدامات ناقض حقوق بشری دست اندرکاران در تاسیس این موزه را منتشر کند.

موزه

"هنری گرین" سخنگوی کمپین بین المللی تحریم امارات با تاکید بر این که کمپین این طرح را از سوی کشوری بدون تاریخ که هیچ اهمیتی به حقوق بشر نمی دهد؛ رد می‌کند در ادامه گفت:

ساخت موزه به دست کارگرانی صورت گرفت که حقوق آن ها نقض و آماج تحقیر و اهانت قرار گرفته اند و بسیاری از آن ها به دلیل نبود مراقبت های بهداشتی و کار طولانی مدت در گرمای شدید جان خود را از دست داده اند.

این کمپین با انتشار گزیده هایی مهم از گزارش‌های سازمان دیده بان حقوق بشر که در آن به چگونگی تحقیر کارگران در طی ساخت موزه، محدود کردن آزادی‌های آنها، عدم پرداخت هزینه هایشان و نداشتن اجازه سفر به آنها پرداخته؛ با انتشار بیانیه ای از گردشگران خواست تا این موزه را تحریم کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه