دلایلی قانع کننده برای سفر به زیمبابوه

سحر مردانه
سحر مردانه دوشنبه، ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
دلایلی قانع کننده برای سفر به زیمبابوه

زیمبابوه کشوری در آفریقای جنوبی است و پایتخت آن هراره است. زیمبابوه، به صورت رسمی یک جمهوری است که دلایل قانع‌کننده‌ی سفر به این کشور را در این مقاله خواهید خواند.

زیمبابوه دارای شگفتی‌های طبیعی فراوانی مانند: سایت‌های توریستی، آثار ملی، حیات وحش و معجرات طبیعی قدرتمند و غیرقابل انکاری است که در سراسر این کشور قابل مشاهده است. حتی دخالت‌های انسانی و بحران‌های اقتصادی هم نمی‌تواند از زیبایی‌های آن کم کند. در این مقاله ده دلیل مهم برای سفر به این کشور را مطرح خواهیم کرد. مطمئن باشید که در سفر به زیمبابوه، تجربیات فراموش نشدنی و خاطرات بی‌نظیری را بدست خواهید آورد.

آبشار ویکتوریا

زیمبابوه

آبشار ویکتوریا، بزرگ‌ترین پدیده زیمبابوه از نظر جاذبه‌های توریستی و همچنین بزرگ‌ترین آبشار جهان است. شکوه غرش این آبشار را در میان Matebeleland شمالی زیمباوه و جنوب زامبیا می‌توان دید. قطعا هیچ جایگزینی به جای دیدن این آبشار با‌عظمت وجود ندارد. آبشار ویکتوریا در مرز دو کشور زامبیا و زیمبابو به اشتراک گذاشته شده، اما ۹۰ درصد چشم‌انداز آن در زیمباوه قرار گرفته است. شهر آبشار ویکتوریا، دارای جاذبه و دیدنی‌های دیگری هم است که باید حداقل دو تا سه روزی در آنجا ماند و از همه‌ی زیبایی‌های آن لذت برد. قایق‌سواری در آب سفید، پریدن با طناب از ارتفاع، سافاری، هلیکوپتر‌سواری، کروز در رودخانه و بازدید از روستا‌های محلی، قسمتی از زیبایی‌هایی است که این کشور را احاطه کرده است. هرگز در طول زندگی خود، این زمین را بدون بازدید از آبشار ویکتوریا ترک نکنید. این خود یک پارادوکس است. تصدیق قدرت خدا در خلقت.

دریاچه کاریبا (Kariba)

زیمبابوه

دریاچه کاریبا، بزرگ‌ترین دریاچه‌ی مصنوعی ساخته شده در جهان از نظر حجم آب است که طراحی دیواره‌های سد آن توسط مهندسان ایتالیایی انجام شده است. در حالی که این دریاچه بسیار چشم‌گیر است، اما شما به این منطقه برای بازدید از حیات‌وحش و زیبایی‌های طبیعی خارق‌العاده‌ی آن می‌روید. در اطراف این دریاچه، گونه‌های مختلفی از گیاهان و حیوانات دیده می‌شود. توصیه می‌شود که برای لذت بردن بیشتر از زیبایی‌های این دریاچه، یک قایق موتوری اجاره کنید و گشتی در آن داشته باشید. مطمئن باشید که به هر سمتی از این دریاچه که بروید، در امتداد آن، چیزی جالب نظر شما را جلب خواهد کرد.

استخر پارک ملی مانا

زیمبابوه

در امتداد سیلاب‌های جنگلی رودخانه زامبزی در شمال شرقی زیمبابوه واقع شده است. این یکی از میراث‌های جهانی یونسکو و آخرین بیابان آفریقا است که دست‌نخورده باقی مانده است. شاید دسترسی به پارک ملی هوانگ برای گردشگران چندان آسان نباشد، اما بازدید از استخر مانا، مزایایی مانند دیدن حیات‌وحش، چشم‌انداز زیبا از رودخانه زامبزی، جنگل و توریست کمتر را دارا است. از دید متخصصان سیاحت اکتشافی، استخر مانا یکی از مکان‌های برتر برای سافاری و قایق‌رانی است. در این سافاری فرصتی نصیب شما می‌شود که زندگی فیل‌ها، شیر‌ها، کفتار‌ها و کرگدن‌ها را از نزدیک ببنید.

ماتوپوس (Matopos)

زیمبابوه

تپه‌های ماتوپوس، به دلیل نحوه‌ی قرار گرفتن سنگ‌ها بر روی یکدیگر که دارای تعادل خاصی است و صحنه‌ی نفس‌گیری را خلق کرده‌اند، معروف شده است. سنگ‌های متعادل بر روی یکدیگر، تپه‌های گرانیتی و پوشش گیاهی، نه تنها منظره‌ای منحصر‌به‌فرد را ایجاد می‌کند، بلکه زندگی برای کرگدن‌ها و عقاب‌ها را هم راحت‌تر کرده است. غار‌هایی در این منطقه وجود دارد که هزاران سال پیش مردمانی در آن ساکن بوده‌اند و هم‌اکنون، نقاشی‌های آن‌ها بر روی سنگ برای آیندگان به جا مانده است. به همین دلیل است که ماتوپوس به یک پارک ملی جذاب و دیدنی تبدیل شده است که هنگام سفر به زیمبابوه نباید آن را فراموش کرد.

آثار تاریخی و ویرانه‌های زیمبابوه بزرگ

زیمبابوه

قرن‌های قرن است که سازه‌هایی که در زیمبابوه‌ی بزرگ وجود دارد، به خوبی توانسته مردمان محلی و حتی کاشفان را تسخیر و به خود جذب کند. نام محلی این منطقه‌ی بزرگ، «Dzimba dza mabwe» (تقریبا به معنی خانه‌های سنگی است) یا به زبان ساده‌تر، زیمبابوه است. این ویرانه‌های تاریخی بسیار مهم هستند، زیرا زمانی که رودزیا (Rhodesia) در سال ۱۹۸۰ مستقل شد، خود ملت این نام را برای آن انتخاب کردند. علاوه بر این، بر روی سنگ‌های این ویرانه‌ها، پرنده‌ای حکاکی شده است که به نماد این کشور تبدیل شد و حتی بر روی پرچم کشور نیز نقش بسته است. ابعاد و اندازه‌ی این آثار تاریخی، باعث شده است که این بنای یاد‌بود به مکانی دیدنی و شگفت‌انگیز تبدیل شود.

پارک ملی هوانگ (Hwange)

زیمبابوه

پارک ملی هوانگ، تقریبا به بزرگی پارک ملی سرنگتی یا ایالت کانکتیکات است. این پارک ملی، خانه‌ی یکی از بزرگ‌ترین جمعیت فیل‌ها بر روی زمین است. شاید عجیب به نظر برسد، اما زمانی که می‌بینید ۲۰۰ فیل هم قدم با یکدیگر در نزدیکی شما، بدون حصار، نرده یا قلاب در حال حرکت هستند، تصور شما از اصطلاح رام‌نشده، تغییر خواهد کرد. نه تنها فیل، بلکه شیر، زرافه، یوزپلنگ، سگ‌های وحشی آفریقایی و بیش از ۴۰۰ گونه از پرندگان در این حیات‌وحش زندگی می‌کنند. این پارک ملی در نزدیکی آبشار ویکتوریا واقع شده و داشتن گزینه‌های متنوع برای اقامت و داشتن سافاری، از مزیت‌های آن است.

پارک ملی Gonarezhou

زیمبابوه

این پارک ملی به دلیل وجود سنگ و صخره‌های قرمز رنگ معروف شده است. فیل‌های این منطقه به‌ خاطر بزرگ بودن و همچنین شکار و آزار توسط مردمان، شهرت دارند. به تازگی، پروژه‌ای نوآورانه در مسیر بهبود روابط با مردم محلی و کاهش نا‌سازگاری‌ها بین حیوانات و انسان‌ها صورت گرفته است. در این منطقه، دو اقامتگاه لوکس سازگار با توسعه جامعه‌ی پایدار و حفاظت وجود دارد. علاوه بر این، غرفه‌هایی وجود دارد که در آن خود می‌توانید غذا طبخ کنید یا کمپینگ‌های توسعه نیافته که شما را به اصل و گذشته باز می‌گرداند.

کوه Vumba

زیمبابوه

شکوه کوه‌های جنگلی، کاملا با اکوسیستم‌های ساوانا که در سایر مناطق زیمبابوه دیده می‌شود، در تضاد است. همچنین با تصورات بیشتر مردم در مورد آفریقا هم، تفاوت دارد. Vumba، کوچک اما بسیار خوش‌منظره است. مسیر‌های پیاده‌روی هیجان‌انگیز، تصویری مبهم از کشور همسایه، موزامبیک را ارائه می‌دهد. این یکی از مکان‌های کوچک در زیمبابوه است که می‌توانید میمون‌ها و گونه‌های نادر از پرندگان را ببینید. اقامت‌گاه‌های زیبا، هتل، کافی‌شاپ، مزارع کشت قهوه، زمین گلف و باغ گیاه‌شناسی خاصی نیز در این منطقه وجود دارد.

آبشار موتارازی (Mutarazi) و پارک ملی نیانگا (Nyanga)

زیمبابوه

پارک ملی نیانگا، در ارتفاعات زیمبابوه واقع شده و چشم‌اندازی از تپه‌ها، رودخانه، آبشار و دره‌های سر‌سبز در اختیار بازدید‌کنندگان قرار می‌دهد. این پارک تنها سه ساعت از هراره فاصله دارد. نیانگا، مکانی برای روشن کردن آتش در کنار کلبه‌ای دنج، پیاده‌روی در امتداد مسیر‌های کوهستانی و در نهایت شنا کردن در آبشار‌های درخشان و رویایی است. قطعا دوستان شما با دیدن عکس‌ها باور نمی‌کنند که شما به آفریقا سفر کرده باشید.

شهر هراره، شهر آفتاب، پایتخت زیمبابوه

زیمبابوه

هراره نام شهری آفتابی است که زمانی که به زیمبابوه سفر می‌کنید، نمی‌توانید بازدید از آن را از دست بدهید. این شهر، خانه‌ی با‌نفوذ‌ترین تجار، سیاست‌مداران و دفاتر مرکزی بزرگ‌ترین شرکت‌ها است. این شهر مرکز گالری‌های هنری، آثار تاریخی، پناهگاه حیات‌وحش و زیبایی‌های طبیعی است. مرکز شهر به دلیل جریان داشت کار و زندگی روزمره، شاید خسته و مبهم به نظر برسد، اما حومه‌ی شمال شرق بسیار وسیع و زیبا است.

 

مطالب مرتبط:

منبع allafrica

دیدگاه