بهترین زمان سفر به مونته نگرو؛ ایتالیای بعدی اروپا

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
بهترین زمان سفر به مونته نگرو؛ ایتالیای بعدی اروپا

بهترین زمان سفر به کشور زیبای واقع در اروپای شرقی، مونته نگرو، ملقب به بهشت پنهان، چه زمانی از سال است؟ برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مونته نگرو یکی از جدیدترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود که گردشگران را به یک خوش‌آمدگویی گرم در تمام سال، دعوت می‌کند. این سرزمین بلندپرواز، مشتاق نشان دادن داشته‌هایش به جهانیان است.

برای یک مکان نسبتا متراکم، مونته نگرو دارای دمای حداکثری قابل توجهی است. شما در کوهستان‌های مونته نگرو در میانه تابستان، به یک ژاکت احتیاج خواهید داشت، اما مناطق ساحلی و اقلیمی به شما آفتاب کنار دریا را پیشنهاد می‌کنند تا با همسایه شناخته‌شده و پرجلوه خود، کرواسی، رقابت کنند. در ادامه، در مناظر زیبای مونته نگرو بگردید و کشف کنید چه زمانی برای رفتن به مونته نگرو برای شما و علایق‌تان، بهترین زمان سفر محسوب می‌شود.

مونته نگرو

بهترین زمان سفر به مونته نگرو

کوتور

کوتور

بهترین زمان سفر برای دیدن بیشتر مکان‌های محلی، بهار و تابستان است؛ آب‌های خیره‌کننده کوتور (شهری ساحلی در مونته نگرو واقع در کنار خلیج کوتور) در روشن‌ترین رنگ آبی خود، می‌درخشند. ماه‌های ژوئن تا سپتامبر (۱۱ خرداد تا ۱۰ مهر) همچنین، بهترین شرایط را برای کاوش و گشتن در پارک ملی دورمیتور، فراهم می‎کنند.

پارک ملی

پارک ملی دورمیتور

مانند بیشتر نقاط اروپا، نوامبر و فوریه (۱۰ آبان تا ۱۲ اسفند) بسیار سرد و خاکستری هستند، و انتخاب‌های مناسبی برای دیدن ثروت‌هایی که کوتور برای عرضه کردن دارد، نیستند.

بهترین زمان سفر به مونته نگرو بر اساس فستیوال‌ها

مونته نگرو

کوتور دارای صحنه‌های هنری مترقی در طول سال است و در آنجا همیشه کارهای جدید جذابی برای تماشا در مکان‌هایی چون گالری تیسیجان (Galerija Ticijan) و گالری گرادسکا (Gradska Galerija) وجود دارند. شهر قدیمی کوتور، با قدمتی از قرون وسطی، مکان‌های دیدنی بسیاری دارد، مانند یک کلیسا یا ویستای باستانی که چشم‌اندازهای جذابی به شمار می‌آیند.

در انتهای ماه آگوست (اوایل شهریور)، کوتور میزبانی فستیوال فوق‌العاده شاه‌بلوط را به عهده دارد، که در آخر تابستان، آب و هوایی ایده‌آل را برای سفر و بازدید از این کشور فوق‌العاده، به شما پیشنهاد می‌کند. در پایان جاده، در بودوا (Budva)، در طول تابستان، دو فستیوال بسیار عالی وجود دارد؛ فستیوال تئاتر خیابانی و فستیوال موسیقی بودوا، که در آن موسیقی سنتی مدیترانه‌ای، نواخته می‌شود.

بهترین زمان سفر به مونته نگرو بر اساس شلوغی جمعیت

کوتور

از تیوات یا پورتو مونته نگرو، به عنوان بندری برای قایق‌های بادبانی بزرگ یاد می‌شود و این موضوع سبب شده است که تعداد زیادی از رستوران‌های بسیار خوب در نزدیکی این منطقه باز شوند. تیوات در تابستان، شلوغ و پر سر و صدا است، برخی زمان‌ها حتی خیلی شلوغ‌تر. این منطقه زیبا ارزش برنامه‌ریزی و رزرو کردن برای تابستان را دارد.

بالعکس، در فصول خاموشی، شهر قدیمی کوتور و همسایه‌های دور آن بسیار ساکت و آرام هستند. هزینه‌های حمل و نقل و تاکسی کاهش می‌یابد. این زمان، زمان مناسبی برای شناختن رستوران‌های محلی، صاحبان آن‌ها و داشتن مکالمه با افراد بومی است.

بهترین زمان سفر به مونته نگرو بر اساس رویدادهای ورزشی و تفریحی

آب‌های آبی درخشان کوتور در تمام سال، میزبان خوبی برای گردشگران است، ولی اگر به دنبال لذت بردن از سفر خود و شنا کردن هستید، تابستان بهترین انتخاب شما است. این منطقه مونته نگرو، سنگی‌تر از سواحل ماسه‌ای است، بنابراین برای کسانی که به دنبال طبیعت دست‌نخورده به جای سواحل شلوغ پر از بازی با توپ و پاراسل هستند، انتخاب بهتری محسوب می‌شود.

کایاک رانی

کایاک‌رانی (نوعی قایق) راهی فوق‌العاده برای کشف خلیج کوتور است. همچنین قایق‌های تفریحی پرسرعت نیز برای افراد با انرژی کمتر، در دسترس است. فقط هر طور شده، فرصت روی آب رفتن را از دست ندهید.

پارک ملی دورمیتور، امکان کوهنوردی، ماهیگیری و رافتینگ در رودخانه تارا را برای شما فراهم می‌کند.

قلعه سنت ایوان

کوهنوردی تا قلعه سنت ایوان، بالا رفتن از کوه‌ها بر فراز شهر قدیمی کوتور، در زمان خیس بودن زمین بسیار چالش برانگیز است و بهترین انتخاب برای گذراندن چند ساعت در یک روز درخشان بهاری یا پاییزی محسوب می‌شود.

اطلاعات بیشتر

سایت چه زمانی برویم، همیشه بازدید از منابع دیگر برای اطلاعات بیشتر را توصیه می‌کند. شما می‌توانید از برد توریستی مونته نگرو برای جزئیات بیشتر در سفرتان به مونته نگرو، بازدید کنید.

بیشتر بخوانید:

مونته نگرو: آب و هوا و اقلیم

مونته نگرو

پاییز در مونته نگرو

در سراسر کشور، انواع مختلف اقلیم حاکم است که بسته به منطقه و موقعیت هر شهر می‌تواند بسیار متفاوت باشد. زمستان در نزدیک سواحل، معتدل، ولی در کوهستان‌ها بسیار سخت و ناملایم است. تابستان در کل سرزمین با آب و هوایی گرم ظاهر می‌شود؛ البته در سواحل به علت وجود نسیم دریا، کمی خنک‌تر است. پاییز نیز فصلی بارانی است.

بهترین زمان سفر به مونته نگرو، بین ماه‌های می تا سپتامبر (۱۰ اردیبهشت تا ۱۰ مهر) است.

در مونته نگرو چه کنیم؟

نقشه کشور مونته نگرو

نوشتن لیستی جامع از تمام شگفتی‌هایی که در این کشور کوچک می‌توانید کشف کنید، امری غیرممکن است. اما در اینجا مثال‌هایی از مکان‌هایی که نمی‌توانید آن‌ها را از قلم بیندازید، به شما پیشنهاد خواهیم کرد. اما بدانید که جاذبه‌های طبیعی بسیاری نیز باقی می‌ماند که می‌توانید با توجه به قصدتان از سفر، آن‌ها را انتخاب کنید یا به سادگی به صورت اتفاقی، به دیدن آن‌ها بروید.

منطقه کوتور

این منطقه فلات گونه، توسط صخره‌های آهکی محاصره شده است، جایی که نهرها و دهکده‌ها گردنبندی از برگ و ابریشم، شکل داده‌اند. شهر کوچک کوتور، واقع شده در دل کوهستان، خیابان‌هایی آرام و زنده دارد، جذابیتی که مطمئنا در شما اثر خواهد گذاشت. از دیگر شهرهای واقع شده در این منطقه برای بازدید می‌توان از هرسگ نووی (Herceg Novi) نام برد که به علت وجود یک صومعه و دژ مشهور است. شهر پرسات (Persat) و معماری باروک آن نیز توسط یونسکو به ثبت رسیده است.

مونته نگرو

هرسگ نووی

بودوا

این مکان، استراحتگاه ساحلی کشور است: در جنوب کوتور، شهری قدیمی و زیبا وجود دارد که توسط استحکاماتی از قرن پانزدهم محصور شده است. در این منطقه، بیش از ۱۵ ساحل برای انتخاب، وقت‌گذرانی و شنا دارید.

دریاچه اسکادار

اسکادار

اسکادار بزرگ‌ترین دریاچه در بالکانز است، اما مهم‌ترین وجه آن، میزبانی از پرنده‌های مهاجر فوق‌العاده است. اینجا بخشی از پارک ملی است، درست نزدیک به محل استقرار صومعه‌ها بر روی جزایر و دهکده‌های بسیار زیبا. رودخانه کرونوجویک (Crnojevic) پس از پیچ و خم‌های بسیار در نیلوفرهای آبی، به دریاچه می‌ریزد.

مونته نگرو

رودخانه کرونوجویک

پارک دورمیتور

بلندترین ارتفاعات کشور در اینجا قرار دارد (بیشتر از ۵۰ کوه با ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متر، بلندترین آن‌ها ارتفاعی معادل با ۲۵۲۲ متر دارد). همچنین تعداد بی‌شماری غار، دره‌های عمیق و باریک، دریاچه‌های یخی و جنگل‌هایی پهناور در این منطقه، وجود دارد. این مکان برای کوهنوردی بسیار ایده‌آل است و همچنین امکان دسترسی به ارتفاعات و دریاچه سیاه را برای شما فراهم می‌کند.

صومعه اوستروگ (Ostrog)

صومعه اوستروگ

این بنا با معماری خارق‌العاده‌اش شما را به تحسین وا خواهد داشت. این بنا در قرن هفدهم در دل سنگ‌ها ساخته شده و متشکل از چندین کلیسای درون غار است. کلیساهای آن دارای نقاشی‌های دیواری با قدمت چندین قرن است.

دهکده سوتی استفن (Sveti Stefan)

دهکده سوتی استفن

این دهکده مستحکم باستانی ساخته شده در قرن پانزدهم روی یک شبه جزیره، توسط راهی باریک به خشکی متصل می‌شود. هم‌اکنون این منطقه زیبا تبدیل به هتلی مجلل  شده است. دسترسی به آن، فقط برای مشتریانی ممکن است که از قبل اتاقی در آنجا رزرو کرده باشند، ولی شما از دور می‌توانید به تماشای خانه‌هایی از سنگ صورتی و درختان زیتون در این جزیره بهشتی، بنشینید..

در پودگوریستا چه کنیم؟ مکان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و توصیه‌ها

پایتخت مونته نگرو، پودگوریستا بین دریای آدریاتیک (بین ایتالیا و یوگسلاوی سابق) و آلپ‌های دیناریک (زنجیره خاوری کوه‌های آلپ که در راستای ساحل یوگسلاوی سابق تا کشور آلبانی ادامه دارد) است و در تمام طول سال می‌توان از آن بازدید کرد.

دو رودخانه در این شهر جریان دارد: موراکا و ریبنیکا که ۱۵ کیلومتر طول دارند. شهر به گردشگران دو فضای جذاب را پیشنهاد می‌کند: سواحل زیبای آدریاتیک و لذت‌های مناطق کنار کوه.

این شهر همچنین دارای معماری خارق‌العاده است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در شهر قدیمی چشم‌اندازهایی با سبک عثمانی را مشاهده خواهید کرد و سپس ردپایی واضح از دوره اتحاد جماهیر شوروی پس از جنگ جهانی دوم که باعث نابودی بسیاری از بناهای زیبا شد را خواهید دید. در نهایت، دهه ۱۹۹۰ نماهای مدرنی از شیشه و آهن که با فضاهای سبز بی‌شماری، تعدیل شده‌اند را به این شهر زیبا هدیه کرد.

مکان‌های دیدنی

در ادامه تنها مواردی از مکان‌های دیدنی پودگوریستا را به شما پیشنهاد خواهیم کرد:

باقی‌مانده‌های شهر قدیمی، موزه شهر که مملو از میراث‌های تاریخی است، موزه مارکو میلجانو (Marko Miljanov) که زندگی روزمره در قرن نوزدهم را به تصویر می‌کشد.

موزه مارکو میلجانو

موزه مارکو میلجانو

کلیسای ارتدوکس رستاخیز مسیح از دهه ۱۹۹۰، پلی که درسال ۲۰۰۵ ساخته شد.

قلعه شاه نیکولا نگوس (Nikola Njegos) از قرن نوزدهم، دژ ترک‌ها از قرن پانزدهم، کلیسای سنت جرج، قدیمی‌ترین بنای مذهبی مونته نگرو، ساخته شده در قرن دوازدهم و پل استقلال.

قلعه شاه نیکولا نگوس

قلعه شاه نیکولا نگوس

دژ ترک ها

دژ ترک‌ها

در دریاچه اسکادار، شما ده‌ها گونه پرندگان را کشف خواهید کرد، این دریاچه بزرگ‌ترین میزبان آن‌ها در کل اروپا است.

اسکادار

فرودگاه بین‌المللی واقع شده در جنوب شهر، از مرکز، تنها ۱۰ کیلومتر فاصله دارد. برای جابجایی در شهر می‌توانید از تاکسی یا سیستم شاتل (ترنی که فقط در مسیر معینی آمد و رفت کند) استفاده کنید.

چه زمانی به پودگوریستا برویم؟

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۳۱۰۶-۱۷۱۴
فوریه۴۱۲۷-۲۷۱۶
مارچ۷۱۶۲-۲۵۱۱
آپریل۱۱۲۰۲۲۹۱۳
می۱۵۲۵۸۳۲۱۳
ژوئن۲۰۳۰۱۲۳۷۸
جولای۲۳۳۳۱۵۴۰۵
آگوست۲۳۳۴۱۷۴۲۵
سپتامبر۱۹۲۹۱۰۳۷۸
اکتبر۱۴۲۲۴۳۱۱۰
نوامبر۹۱۷۰۲۴۱۲
دسامبر۳۱۲۵-۱۹۱۲

حداقل و حداکثر دما در پودگوریستا

نکات اساسی در مونته نگرو

پاسپورت معتبر یا کارت شناسایی برای اقامت کمتر از سه ماه، کافی است.

واحد پول رایج در مونته نگرو، یورو است.

این کشور دارای دو فرودگاه بین‌المللی در پودگوریستا، پایتخت مونته نگرو و تیوات، نزدیک به کوتور است. از پاریس پروازهای مستقیم وجود دارد (تنها ۴ ساعت پرواز).

برای گشتن در سراسر کشور، ماشین بهترین گزینه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تمام مناطق را بدون محدودیت اکتشاف کنید. مراقب باشید؛ جاده‌های کشور پر از پیچ‌های خطرناک هستند و سرعت مجاز ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. اتوبوس و قطار که جزو وسایل حمل و نقل عمومی هستند، به دلیل آهسته بودن و نامنظمی، رایج نیستند.

شما می‌توانید با هزینه بسیار کم، به مونته نگرو سفر کنید. اجاره اتاق در خانه بومیان برای هر نفر، حدودا شبی ۱۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت و حتی گرفتن اتاق در هتل از شبی ۱۵۰ هزار تومان برای یک زوج، بیشتر نخواهد بود. در مورد غذا، باید گفت در یک رستوران محلی ساده به ازای هر وعده تنها ۳۰ هزار تومان کافی است و برای رستوران‌های مجلل تنها کمی بیشتر. اجاره ماشین نیز برای یک هفته، حدودا ۱ میلیون تومان هزینه دارد.

مشکل سلامتی در این کشور وجود ندارد. مطمئن باشید، اگرچه باید بدانید آب در برخی مناطق و همچنین در مکان‌های گرفتن آفتاب در سواحل آشامیدنی نیست.

مشکلات ایمنی نیز در این کشور وجود ندارد، غیر از احتمال زلزله: برای مواقع اضطراری، آماده باشید.

سوغاتی‌های مونته نگرو جواهرات دست‌ساز، قهوه تازه ترک برشته شده و تندیس‌های زیبا است.

تور مونته نگرو

مطالب مرتبط:

دیدگاه