دیدنی های مادرید؛ نمونه کوچکی از اسپانیا

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی جمعه، ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
دیدنی های مادرید؛ نمونه کوچکی از اسپانیا

مادرید نمونه کوچکی از کشور اسپانیا است؛ بدین معنا که از تمام سنت‌ها و جذابیت‌هایی که در این کشور جذاب وجود دارد، یک نمونه از آن در مادرید پیدا می‌شود.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۸/۲۳ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۰/۰۵ به‌روزرسانی شده است.

مادرید پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اسپانیا و شهری سرشار از شور و نشاط، تاریخ،‌ موسیقی و فوتبال است که از دیدنی‌ها چیزی کم ندارد. مادرید نه‌تنها یک کلان‌شهر بلکه کشوری کوچک یا به عبارتی نمونه کوچکی از کشور اسپانیا است؛ بدین معنا که از تمام سنت‌ها و جذابیت‌هایی که در این کشور جذاب وجود دارد، یک نمونه از آن در مادرید پیدا می‌شود. از کلکسیون‌های هنری معروفش گرفته تا میدان‌های شلوغش و بناهای تاریخی‌اش، همه چشمگیر و خیره‌کننده هستند. در اینجا شما را به این پایتخت جذاب می‌بریم تا شما را با جاهای دیدنی مادرید بیشتر آشنا کنیم.

میدان پلازا مایور (Plaza Mayor)

منظره عصرگاهی از میدان پلازا مایور

میدان پلازا مایور میدانی مستطیل شکل و معروف در مادرید است که دورتادور آن را آثار تاریخی و ساختمان‌هایی با آجرهای قرمز رنگ احاطه کرده‌اند. مجسمه شاه فیلیپ، رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های سنتی، دلیل محبوبیت این میدان هستند و از جاذبه‌های آن محسوب می‌شوند.

کاخ سلطنتی (Palacio Real)

کاخ سلطنتی مادرید پس از بارش باران

کاخ سلطنتی مادرید همچون جعبه جواهری در قلب شهر مادرید می‌درخشد. این کاخ سلطنتی نسخه اسپانیایی کاخ ورسای فرانسه به شمار می‌رود. نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها و تابلوهای نقاشی که در این کاخ وجود دارند، همه از هنرمندان معروف اسپانیا نظیر رافائل، گویا و کاراواجو هستند. در حال حاضر این کاخ، به کاخ موزه تبدیل شده و تنها برای مراسم تشریفاتی دولت از آن استفاده می‌شود.

گران ویا یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های کشور اسپانیا است

گران ویا (Gran Via)

گران ویا، خیابانی قدیمی و شلوغ است که شاه‌راه شرق به غرب مادرید به محسوب می‌شود. این خیابان به‌طور حتم یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های اسپانیا است که در آن می‌توانید تئاترهای بسیار و فروشگاه‌های معروف فراوان پیدا کنید. اگر به مادرید سفر کردید، حتما زمانی را برای بازدید از این خیابان بزرگ و دیدنی اختصاص دهید.

دروازه آلکالا (Puerta de Alcala)

طاق نصرت مادرید در یکی از میدان های مادرید

دروازه آلکالا یا طاق پیروزی یکی از نمادهای شهر مادرید است. این بنای نئوکلاسیک معروف نزدیک به ۳۰۰ سال پیش توسط معماری ایتالیایی به نام «فرانچسکو ساباتینی» ساخته شده است. هر گردشگری که به مادرید سفر می‌کند بازدید از این دروازه را در اولویت قرار می‌دهد.

پارک رتیرو (Retiro Park)

قایقسواری گردشگران در پارک رتیرو مادرید

پارک رتیرو یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مادرید است که در مرکز شهر قرار گرفته و زمانی پارک خصوصی پادشاهان مادرید بوده است. این پارک اکنون به محلی برای پیاده‌روی‌های صبحگاهی، قدم‌زدن، هواخوری و مکانی سرگرم‌کننده برای گردشگران تبدیل شده است. زمین‌های بازی برای کودکان، وسایل ورزشی، دریاچه برای قایق‌سواری، باغچه‌های رنگارنگ، مجسمه‌ها و نمایشگاه‌ها از جمله جذابیت‌هایی هستند که در این پارک می‌توانید پیدا کنید. اگر خیلی خوش شانس باشید می‌توانید از دیدن کنسرت‌های رایگانی که هر از چندگاهی در این پارک اجرا می‌شوند، لذت ببرید.

موزه پرادو (Prado Museum)

غلاقه مندان به هنر در موزه پرادو

موزه پرادو یک موزه واقعی و یکی از بزرگترین کلکسیون‌های هنری اروپا است که مجموعه‌ای بیش از ۵۰۰۰ نقاشی، ۲۰۰۰ تصویر چاپی، ۱۰۰۰ عدد سکه و نزدیک به ۲۰۰۰ عدد آثار زینتی تاریخی را در خود جای داده است. این موزه از جمله جاذبه‌هایی در مادرید است که هر جایی نمی‌توانید نمونه آن را پیدا کنید.

بازار سن میگل (Mercado de San Miguel)

جمعیت خریداران در بازار سن میگل

لذت سفر به هر شهری با گشتن در بازارهای آن و لمس زندگی محلی‌ها کامل می‌شود. برای یک بازارگردی هیجان‌انگیز می‌توانید به بازار سن میگل بروید. بازار سن میگل بازاری سرپوشیده است که نزدیک به ۱۰۰ سال قدمت دارد.

معبد دیباد (Debod)

منظره غروب خورشید و معبد دیباد

در پارک مونتانیا می‌توانید یکی از منحصر‌به‌فردترین جاذبه‌های دیدنی مادرید را ببینید. تماشای معبد مصری در کشور اسپانیا که دارای فرهنگ و تاریخ متفاوتی است، می‌تواند قطعا تجربه جالبی برای شما باشد. این معبد مصری که در قرن دوم پیش از میلاد ساخته شده است، در سال ۱۹۶۸ به‌عنوان هدیه‌ای از مصر به‌صورت سنگ به سنگ و تکه به تکه به مادرید اسپانیا آورده شد.

کلیسای جامع آلمودنا (Almudena Cathedral)

گنبد و ناقوس های کلیسای جامع آلمودنا

کلیسای جامع آلمودنا مکانی پرطرفدار میان گردشگران است، جایی که تاریخ، هنر مذهب یک‌جا کنار هم جمع شده‌اند. این کلیسا ساختمانی مرمری با یک گنبد و دو برج است که نمای بیرونی آن به سبک نئوکلاسیک و نمای داخلی آن به سبک‌های نئوگوتیک و رومی‌نو ساخته شده است.

موزه هنرهای تجسمی تیسن بورنه میسا (Thyssen-Bornemisza Museum)

نمای بیرونی موزه هنرهای تجسمی تیسن بورنه میسا

موزه تیسن بورنه میسا بزرگ‌ترین کلکسیون آثار گرانبهای هنری دنیا از قرون وسطی تا عصر مدرن و معاصر را در خود گنجانده است. آثار اساتید مشهور بسیاری مانند پیکاسو، مونه، گویا، دگا، رنوار، ون گوگ، روبنس و تیتیان را می‌توانید در این موزه تماشا کنید.

موزه‌ی ملی باستان ‌شناسی

 ورودی موزه ملی باستان شناسی مادرید

موزه ملی باستان‌شناسی مادرید از مجموعه‌ای باستانی و ارزشمند تشکیل شده است و بعد از موزه پرادو مهم‌ترین موزه شهر محسوب می‌شود. در این موزه می‌توانید آثاری از تمدن‌های اسپانیا و همچنین یافته‌هایی از تمدن‌های قدیمی چون مصر و بین‌النهرین را تماشا کنید.

باغ ساباتینی (Sabatini)

میز و صندلی های فانتزی در باغ ساباتینی

باغ ساباتینی باغی دوست‌داشتی و آرام است که میان مادریدی‌ها بسیار محبوب است. فواره‌ها، مجسمه‌ها،‌پرچین‌ها، گل‌های رنگارنگ و کاخ سلطنتی در پس‌زمینه، این باغ را به یکی از جاهای دیدنی اسپانیا مبدل ساخته است. می‌توانید ساعت‌ها روی نیمکت‌ها یا چمن‌های باغ بنشینید و از مناظر اطراف لذت ببرید.

میدان پوئرتا دل سل (Puerta del Sol)

مردم در حال رفت و آمد در میدان پوئرتا دل سل

میدان پوئرتا دل سل یا میدان دروازه خورشید در قلب شهر مادرید قرار گرفته است. در این میدان یکی از جشن‌های مهم سال یعنی جشن سال نو برگزار می‌شود. ناقوس برج ساعت میدان پوئرتا دل سل، هر سال در شب سال نو به صدا در می‌آید. از دیگر دیدنی‌های این میدان می‌توان به مجسمه چارلز سوم سوار بر اسب و مجسمه یک خرس و یک درخت اشاره کرد. در اطراف و نزدیکی میدان نیز رستوران‌ها و کافه‌های زیادی برای رفاه حال گردشگران فراهم شده تا هم بتوانند خستگی را از تن بیرون کنند و هم غذایی نوش جان کنند. معمولا بعد از هر بازی باشگاه رئال مادرید که با پیروزی به پایان می‌رسد، طرفداران این تیم نیز در این میدان تجمع می‌کنند و به شادی و هیاهو می‌پردازند. شرکت در این جشن برای هر گردشگری می‌تواند هیجان‌انگیز و جذاب باشد.

موزه هنری رینا سوفیا (Centro de Arte de Reina Sofía)

آسانسورهای شیشه ای در موزه هنری رینا سوفیا

سالانه گردشگران زیادی برای دیدن مرکز هنری رینا سوفیا به مادرید سفر می‌کنند. این موزه مجموعه بی‌نظیری از هنرمندانی نظیر پابلو پیکاسو، سالوادور دالی، خوان میرو، خوان گریس و خوان گونزالس را در خود جای داده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل بازدید گردشگران از این موزه، نقاشی گوئرنیکای پیکاسو است. تجربیات و نظرهای خود را در خصوص جاذبه‌های گردشگری مادرید با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه