بهترین زمان سفر به ویتنام؛ کشور قله‌های بلند و جزایر سرسبز

سعید شاعری
سعید شاعری دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به ویتنام؛ کشور قله‌های بلند و جزایر سرسبز

ویتنام کشوری است در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن هانوی است که این روز‌ها به یکی از مقاصد معروف توریستی تبدیل شده است. بهترین زمان سفر به ویتنام به عوامل مختلفی بستگی دارد.

با در نظر گرفتن چشم‌اندازهای حیرت‌انگیز، سواحل خیره‌کننده، سخاوت و مهمان‌نوازی بومیان، به راحتی می‌توان علت محبوبیت روزافزون ویتنام به عنوان یکی از مقاصد مشهور توریستی در جنوب آسیا را پیدا کرد. آب و هوای ویتنام همواره روند ثابتی را طی نمی‌کند، اما در سراسر سال بازدیدکننده‌هایی را می‌توان پیدا کرد.

ویتنام کشور اقوام رنگارنگ، پر از مردم خونگرم و مجموعه‌ای از جاذبه‌های فرهنگی است که بازدیدکننده‌ها را به خود جذب می‌کند. بهترین زمان سفر به ویتنام به عوامل گوناگونی بستگی دارد که کجارو به شما کمک می‌کند تا بهترین موقعیت برای این سفر پیدا کنید.

ویتنام

بهترین زمان سفر به ویتنام بر اساس آب و هوا

آب و هوای این کشور در معرض دو بارندگی موسمی در سال است، اما به دلیل ارتفاع از سطح دریا و وسعت جغرافیایی، موجب تفاوت‌های گسترده‌ی آب و هوایی در این کشور می‌شود. در شمال، رشته کوه‌ها زمستان سختی را تجربه می‌کنند؛ زمستانی سرد و برفی.

جنوب ویتنام عموما گرمایی پایدار همراه با رطوبت بالا دارد. برای بازدید شمال، بازه‌ی زمانی بین نوامبر و آپریل مناسب‌تر است؛ چرا که هوا به خصوص شب‌ها خنک‌تر است. بنابراین دوری از هوای داغ و گردبادها از ماه مه تا اکتبر و باران‌های شدید در جولای و آگوست بهتر است. در جنوب ویتنام فصل آفتابی و خشک از دسامبر تا آپریل می‌باشد.

به علت ساختار و مکان این کشور، آب و هوای هر منطقه متفاوت است؛ یعنی فارق از این که چه وقت از سال در آنجا به سر می‌برید، همواره این شانس را دارید که در بخشی از ویتنام هوای عالی را شاهد باشید.

 به طور کلی با توجه به شرایط عمومی جوی و جغرافیایی، ویتنام از سه بخش شمالی، جنوبی و مرکزی تشکیل می‌شود.

بخش شمالی

این ناحیه کمی سرد‌تر از بقیه‌ی نواحی کشور است و در بعضی از ماه ها ممکن است تا ۱۰ الی۱۵ درجه‌ی سانتی‌گراد کاهش دما داشته باشد. ماه‌های زمستانی ویتنام از نوامبر شروع شده و تا ژانویه ادامه دارد؛ در این ماه‌ها، مناطق کوهستانی با سردترین دمای سال روبه‌رو می‌شوند.

پس اگر در این ایام قصد سفر دارید، مطمئن شوید که لباس مناسب این فصل را در چمدان خود قرار می‌دهید؛ مخصوصا اگر به مناطق شمالی «ساپا» یا «دین بین فو» که در امتداد خطوط مجاور چین قرار گرفته است، می‌روید.

تن

تنها جایی که دمای یخبندان و در بعضی از مواقع بارش برف را به خود می‌بیند، «فانسیپان» است که در مرتفع‌ترین نقطه‌ی ویتنام قرار دارد. فصل بارانی در طول ماه‌های مه تا اکتبر است و شما هنگام بازدید از «هانوی»، پایتخت ویتنام، این شانس را دارید که آب و هوای بسیار مرطوبی را تجربه کنید.

در ماه آوریل شاهد دمای گرم‌تری هستیم که تا پایان ماه سپتامبر ادامه پیدا می‌کند. بهترین زمان برای بازدید از شمال ویتنام هر زمانی در همین دو ماه است.

هانوی

بخش جنوبی

شهر «هوشی‌مین» معروف‌ترین مقصد گردشگری در بخش جنوبی ویتنام است؛ جایی که دماسنج عددی بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد را نشان می‌دهد و باران در ماه می شروع می‌شود و تا نوامبر ادامه می‌یابد. البته به خاطر داشته باشید که این بارش‌ها جزئی است و معمولا فقط برای مدت کوتاهی آن هم بعدازظهر‌ها اتفاق می‌افتد.

به هر حال باد و باران موسمی در این منطقه رایج است و اگر این ماه‌ها را برای اقامت انتخاب کنید، ممکن است مسدود شدن جاده‌ها و محدود شدن حمل و نقل را نیز شاهد باشید.

هو چی

فصل کم باران مناطق جنوبی ویتنام از ماه دسامبر شروع شده و تا اواخر آپریل، گرما به اوج خود می‌رسد که باید با توجه به این گرما برنامه‌ریزی کنید. به‌خاطر همین آب و هوای گرم و استوایی که همواره در جنوب ویتنام حاکم است، مردم همیشه در حال بازدید از این مناطق در تمام طول سال هستند.

بخش مرکزی

فصل بارانی درمناطق مرکزی بین ماه سپتامبر و فوریه است؛ البته این موضوع به شهری که در آن به سر می‌برید نیز بستگی دارد. بعد از این ایام، فصل بهار با فرا رسیدن فوریه آغاز می‌شود و تا ماه مارس با هوای داغ اما قابل تحمل ادامه پیدا می‌کند.

این زمان از سال مناسب‌ترین زمان برای بازدید از بخش مرکزی ویتنام است. در ماه‌های گرم‌تر یعنی از ماه ژوئن تا آگوست حرارت دما تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد نیز بالا می‌رود. ماه‌های آگوست تا نوامبر با توفان‌های تواْم با باران در کرانه‌های مرکزی همراه است که حتما باید قبل از آغاز بازدید خود از آن‌ها مطلع باشید.

بهترین زمان سفر به ویتنام بر اساس تعطیلات

تعطیلات تِت

 دو ماه جوئن و فوریه ماه‌هایی هستند که ویتنامی‌ها کریسمس و سال جدید را به عنوان رویدادی بزرگ جشن می‌گیرند. برای سفر در این زمان از سال حتما نباید انتظار لذت بردن و خشنودی از جشن‌ها و کارناوال‌ها را داشته باشید، بلکه باید منتظر سردرد‌های حاصل از شلوغی و سر و صدا هم باشید. 

حمل و نقل نیز به طور کامل همراه با هر گونه محل اسکانی از قبل رزرو شده است. اگر نمی‌خواهید در ویتنام کارتان لنگ بماند و حسابی معطل شوید، یا تعطیلات کریسمس را برای سفر انتخاب نکنید یا حتما برای اقامت در کنار خانواده‌ای ویتنامی اقدام کنید.

asb

جشنواره نیمه پاییز

این جشنواره، جشنواره‌ای شاد و جالب توجه است که همه ساله نزدیک اواخر سپتامبر بر اساس تقویم قمری که مردم ویتنام دنبال می‌کنند، برگزار می‌شود. با وجود رقص‌ها، سان رفتن‌ها و انواع کیک و شیرینی که برای خوردن آماده می‌شود، این موقع از سال بهترین زمان برای سفر به ویتنام است؛ به خصوص اگر قصد سفر با کودکان خود را دارید.

کوکی

مطالب مرتبط:

دیدگاه