تفریحات رایگان ریو دو ژانیرو را از دست ندهید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
تفریحات رایگان ریو دو ژانیرو را از دست ندهید

در سفر به ریودوژانیرو می‌توانید جاذبه‌های این شهر برزیلی، از موزه‌ها گرفته تا سواحل زیبای آن را با بودجه‌ای کم ببینید و سفر ارزانیرا برای خود رقم بزنید.

جاذبه‌های متعدد، سواحل پر جنب و جوش، آب و هوای شرجی و غیره قطعا گردشگران زیادی را روانه ریودوژانیرو می‌کند. پیاده‌روی در جنگل، جشن‌های خیابانی، موزه‌های رایگان، بازدید از ساختمان‌های تاریخی و چشم‌اندازهای شهر تنها بخشی از جاذبه‌های رایگان ریو هستند. پس اگر اهل ماجراجویی هستید و نمی‌خواهید بودجه زیادی را هزینه کنید، این شهر می‌تواند مقصدی عالی برای شما باشد. در ادامه تعدادی از این جاذبه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. موزه مار

ریودوژانیرو

در موزه هنر «مار» (MAR) می‌توانید ترکیبی از گذشته و حال را مشاهده کنید. اسم این موزه که در زبان پرتغالی به معنای دریا است، به عنوان اولین پروژه «پورتو مارویلا» (Porto Maravilha) (بازسازی بندر قدیمی) محسوب می‌شود. طراحی فوق‌العاده موزه شامل سه سازه از دوران تاریخی مختلف است که زیر یک سقف سینوسی واحد قرار گرفته‌اند. در طبقه بالای این مجموعه می‌توانید از مناظر زیبای خلیج «گوآنابارا» (Guanabara)، پل عظیم «نیتروی» (Niterói) و میدان جدیدا بازسازی شده «پراکا ماوا» (Praça Mauá) لذت ببرید.

موزه مار یک مجموعه هنری هیجان‌انگیز دارد، علاوه بر این از زمان افتتاح آن در سال ۲۰۱۳، محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های موقت از نقاشی چشم‌اندازهای فوق‌العاده شهر در دهه ۱۷۰۰ یا گذشته اولین منطقه فقیرنشین بوده است. در طول تابستان نیز شاهد فستیوال‌های موسیقی و سینما در این موزه خواهید بود. اگر قصد بازدید از این موزه را دارید، بدانید که ورود به موزه مار سه شنبه‌ها رایگان است.

۲. پیاده روی در پرزیریس

ریودوژانیرو

قدم زدن در محله «پرزیریس» (Prazeres) یکی از تفریحات رایگان و البته جذاب شهر ریو به شمار می‌رود. مسیر تپه‌ای این خیابان با هنر ۴۵ هنرمند از نقاط مختلف برزیل و دنیا مزین شده است. دیوار حدود ۸۰ خانه این محله نقاشی شده و در حین قدم زدن تا بالای تپه می‌توانید علاوه بر تماشای نقاشی‌ها، از مناظر معرکه کوه «شوگِرلوف» (Sugarloaf) لذت ببرید. پیاده‌روی خود را از خیابان «روآ دو کاسمو ولو» (Rua do Cosme Velho) آغاز کرده و به سبک معماری فوق‌العاده خانه‌ها هم توجه کنید که همگی آن‌ها ساخته دست خود ساکنین است.

۳. موزه فردا

ریودوژانیرو

موزه فردا (Museu do Amanhã) همچون جواهری در منطقه بازسازی شده بندر قدیمی ریو می‌درخشد. سازه اسکلتی سفید رنگ این موزه اثری از سانتیاگو کالاتراوا (Santiago Calatrava) است و این سازه‌های‌ بالدار مجهز به پنل‌های خورشیدی هستند که می‌تواند تدریجا به سمت خورشید حرکت کند و واقعا نفس هر بیننده‌ای را بند می‌آورد. نمایشگاه این موزه نیز فوق‌العاده است و موزه‌دارهای آن به پنج موضوع اصلی کیهان، زمین، آنتروپوسن، آینده و حال می‌پردازند. در طول مدت بازدید از نمایشگاه‌ها و آزمایشات، دل‌تان می‌خواهد دنیای پایداری را تصور کنید که همه ما دوست داریم برای آینده انسان‌ها خلق کنیم. روزهای سه‌شنبه را از دست ندهید که بازدید به صورت رایگان است.

۴. پارک دئودورو 

ریودوژانیرو

«پارک دئودورو» (Parque de Deodoro) که محل برگزاری المپیک بوده، مدت‌ها پیش از شروع بازی‌ها به جاذبه‌ای برای ساکنین تبدیل شد. این محل که برای قایقرانی اسلالوم، دوچرخه‌سواری کوهستان و هشت رویداد ورزشی دیگر ساخته شد، به یک مکان عمومی برای آفتاب گرفتن، تماشای مناظر تپه‌ای و یک استخر شنای عظیم درآمد. این پارک در ماه‌های منتهی به آغاز المپیک به روی عموم بسته شد، اما در اکتبر سال ۲۰۱۶ مجددا باز شد. در مسیر خود به سمت این پارک فرصت خوبی خواهید داشت تا نورث زون (North Zone) را نیز ببینید که اغلب از دید گردشگران دور می‌ماند.

۵. تراموا سواری

ریودوژانیرو

چنانچه سوار خط تاریخی تراموای سانتا ترزا (Santa Teresa) بشوید، از شلوغی مرکز شهر به سانتا ترزا خواهید رفت که یک منطقه قدیمی بوهمیایی در بالای تپه‌ای مشرف به شهر است. این تراموا از نزدیکی ایستگاه متروی کاریوکا (Carioca) شروع شده، از روی طاق‌های کانال کاریوکا عبور کرده و مناظری هیجان‌انگیز از معماری مرکز تجاری ریو را پیش چشمان‌تان قرار می‌دهد.

ریودوژانیرو

این تراموای زرد رنگ و کوچک از روی خیابا‌ن‌های سنگ‌فرش و سرازیری سانتا ترزا می‌گذرد که مسافران می‌توانند از رستوران‌ها، گالری‌های هنری و مغازه‌های هدیه متعدد آن استفاده کنند. این تراموا هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر مشغول به کار است و البته هیچ هزینه‌ای هم برای جابجایی از شما نمی‌گیرد.

۶. آبشار کشوئیرا دوس پریماتس

ریودوژانیرو

شش میلیون نفر در ریودوژانیرو زندگی می‌کنند و گاهی اوقات حس یک شهر کوچک را به شما می‌‌دهد، نمونه آن آبشار «کشوئیرا دوس پریماتس» (Cachoeira dos Primatas) است که فقط یک ساعت با خیابان‌های شلوغ ریو فاصله دارد. به راحتی می‌توانید تنی به آب زده و زیر آبشار بایستید. علاوه بر این منظره زیبای تالاب «رودریگو فریتاس» (Rodrigo de Freitas) را نیز خواهید دید.

در بین راه شاید با میمون‌هایی روبرو بشوید که راه را به شما نشان می‌دهند، پس مواظب خوراکی‌های خود باشید! بهترین زمان بازدید از این آبشار ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر است، در فصل بارندگی نیز عالی است زیرا در استخر آن به راحتی می‌توانید شنا کنید. البته می‌توانید اول به ساحل بروید و بعد در اینجا نمک‌ها از تن خود بشویید.

۷. کتابخانه سلطنتی پرتغال

ریودوژانیرو

اگر می‌خواهید کمی از هیاهوی شهر دور شوید، پیشنهاد می‌کنیم سری به کتابخانه سلطنتی پرتغال (Real Gabinete Português da Leitura) بزنید. این ساختمان از سال ۱۸۸۷ میزبان مجموعه‌ای خارق‌العاده از ادبیات پرتغال است که قدمت اولین نسخه‌های آن به قرن ۱۶ برمی‌گردد. می‌توانید صفحات صدها کتابی که در طبقه سوم قرار دارد را ورق بزنید یا از طراحی داخلی آن با چوب تیره لذت ببرید، به هر حال هر دو رایگان تمام می‌شود. حواس‌تان باشد که آخر هفته‌ها تعطیل است، پس برنامه بازدید از آن را در طول هفته قرار دهید.

۸. تماشای غروب خورشید

ریودوژانیرو

یکی از جاذبه‌های شهر زیبای ریو، غروب آفتاب فوق‌العاده آن است. کافی است به ساحل ایپانما (Ipanema) بروید و روی صخره‌ای بنشینید و در حالی که آب نارگیل یخی خود را نوش جان می‌کنید، خورشید را که به آهستگی در افق محو می‌شود، تماشا کنید.

با تاریک شدن هوا ساحل را ترک نکنید! کنسرت‌ها و جشن‌های رایگان اغلب روی شن‌ها یا آخر هفته‌ها در پارک نیز به ساحل برگزار می‌شود. چراغ‌ها با تاریکی هوا روشن شده و آب را به رنگین کمانی از نورها تبدیل می‌کند، شنا در این فضا واقعاً عالی خواهد بود.

مطالب مرتبط:

منبع momondo

دیدگاه