حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار چهار شنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

هامبورگ دارای یک شبکه گسترده حمل و نقل عمومی، حمل و نقل سریع و قطارهای منطقه‌ای، اتوبوس‌ها و بندرگاه‌ها است. برای گشت و گذار در هامبورگ بسته به علاقه شما به پیاده‌روی، رانندگی یا دوچرخه‌سواری، می‌توانید از وسایل نقلیه متفاوت استفاده کنید.

حمل و نقل عمومی در هامبورگ آلمان مانند بسیاری از مناطق شهری بسیار آسان است. بسیاری از کشورهای اروپایی به جای حمل و نقل فردی به حمل و نقل عمومی روی آورده‌اند و هامبورگ هم از این مقوله مستثنا نیست. شبکه حمل و نقل عمومی هامبورگ، به نام HVV، یک سیستم کامل شامل حمل و نقل سریع، خدمات ریلی و مسیرهای اتوبوس‌رانی در سطح شهر هامبورگ است. این شهر همچنین برای دسترسی دادن بیشتر به مسافرین از بندرگاه‌ها و اتوبوس‌ها استفاده می‌کند.

مترو

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

اس‌بان (S-Bahn) و یوبان (U-Bahn) عناصر کلیدی سیستم حمل و نقل عمومی هامبورگ، شبکه حمل و نقل سریع و خدمات ریلی منطقه ای به شمار می‌روند که مرکز شهر را به بیشتر مناطق متصل می‌کند. ۴ خط مترو U-Bahn ،۶ خط ساحلی S-Bahn و ۹ سرویس راه‌آهن منطقه‌ای در هامبورگ وجود دارد که این شهر را به سایر شهرهای منطقه متصل می‌کند.

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

ساعت‌های کاری

در روزهای هفته، قطارهای U / S از ساعت ۴:۳۰ صبح تا ۱:۰۰ صبح روز بعد و در آخر هفته به صورت ۲۴ ساعته خدمت‌رسانی می‌کنند. خدمات اتوبوس‌رانی دارای زمانبدی مشابهی بوده و البته بعد از نیمه شب دارای خطوطی شبانه در مسیرهای اصلی است.

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

خطوط متروی هامبورگ

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

در حال حاضر ۴ خط مترو فعال وجود دارد، که دارای ۹۱ ایستگاه و ۱۰۵ کیلومتر طول است.

  •   خط U1 - خط آبی، از ایستگاه Norderstedt Mitte تا ایستگاه Großhansdorf طول دارد. این خط در سال ۱۹۱۴ افتتاح شده و طول آن ۵۵٫۸ کیلومتر بوده و ۴۶ ایستگاه دارد.

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

  •  خط U2 - خط قرمز از ایستگاه Niendorf Nord تا ایستگاه Mummelmannsberg طول دارد، در سال ۱۹۱۳ با طول ۲۴٫۳ کیلومتر و ۲۵ ایستگاه افتتاح شد.

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

  •  خط U3 - خط زرد، از ایستگاه بمبیک تا ایستگاه Wandsbek-Gartenstadt طول دارد، قدیمی‌ترین خط راه‌اندازی شده بوده و در سال ۱۹۱۲ با ۲۰٫۶ کیلومتر و ۲۵ ایستگاه افتتاح شد.

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

  • خط U4 - خط سبز، ایستگاه Billstedt را به HafenCity Universität متصل می‌کند و در نوامبر ۲۰۱۲ با ۱۲٫۲ کیلومتر طول و ۱۱ ایستگاه افتتاح شد.

اتوبوس

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

شبکه ریلی هامبورگ به وسیله طیف وسیعی از خدمات اتوبوس‌رانی شامل اتوبوس‌های مترو، اتوبوس‌های اکسپرس، اتوبوس‌های برقی و اتوبوس‌های منطقه‌ای (جابه‌جایی تا ایستگاه‌ها و شهرهای اطراف) تکمیل می‌شود.

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

جدول زمانبندی حمل و نقل عمومی هامبورگ

 قطارها و اتوبوس‌ها معمولا هر ۵ یا ۱۰ دقیقه در داخل شهر به ایستگاه می‌رسند. در برخی از مسیرهای پر تردد، به عنوان مثال در مسیر اتوبوس‌های منطقه‌ای، ممکن است مجبور شوید  ۲۰، ۴۰ یا ۶۰ دقیقه صبر کنید تا اتوبوس بعدی برسد. بهتر است که ایستگاه‌ها درون اطراف محل اقامت خود را بررسی کنید و با آگاهی از برنامه زمان‌بندی ایستگاه، وقت بیشتری را صرف صبحانه خوردن کنید، به جای این که عجله کنید و سپس در ایستگاه اتوبوس منتظر بمانید.

علاوه بر این، مهم است بدانید که حمل و نقل عمومی در هامبورگ فقط از جمعه تا یکشنبه و قبل از تعطیلات عمومی دارای سرویس‌های خدمات‌دهی شبانه نیز هستند. از دوشنبه تا جمعه بین ساعت‌های ۰۰:۳۰ و ۰۵:۰۰ خدمات این سیستم قطع می‌شود، در این اوقات می‌توانید از اتوبوس‌های شبانه استفاده کرده یا یک تاکسی کرایه کنید. اگر می‌خواهید با مسیرهای تحت پوشش آشنا شوید، می‌توانید نقشه اتوبوس شب HVV را از دوشنبه تا جمعه یا خدمات شبانه HVV در شب‌های آخر هفته را به شکل فایل‌های PDF دانلود کنید.

تاکسی

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

شهر هامبورگ قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با خدمات تاکسی‌رانی اتخاذ کرده تا اطمینان حاصل کند که مسافران تنها با شرکت‌های حرفه‌ای روبه‌رو هستند. شما می‌توانید تاکسی‌ها را با رنگ سفید و نشانه تاکسی بر روی سقف اتومبیل شناسایی کنید.

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

 ایستگاه‌های رسمی تاکسی در فرودگاه هامبورگ، ایستگاه‌های قطار و مکان‌های محبوب، تجاری و مکان‌های گردشگری اطراف شهر قرار گرفته‌اند. همچنین می‌توان در خیابان تاکسی کرایه کرد در صورتی که: علامت تاکسی روشن باشد. شما می‌توانید تاکسی‌ها را از طریق تماس با یکی از مراکز تاکسی رزرو کرده یا برنامه myTaxi را دانلود و استفاده کنید.

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

کرایه تاکسی

کرایه تاکسی‌های هامبورگ براساس قیمت‌های ثابت اندازه‌گیری می‌شوند و همین امر محاسبه میزان پرداختی شما را آسان می‌کند. اگر شما نیاز به یک وسیله نقلیه بزرگ‌تر دارید که بیشتر از چهار مسافر را در خود جای دهد، می توانید «Großraumtaxe» را با پرداختن ۶ یورو (۲۰۷,۰۰ تومان) کرایه کنید. تقریبا خیلی به صرفه‌تر است، به طوری که کل مبلغ (به ازای هر ۲۰ نفر ۹ تا ۱۰ یورو(۳۱,۰۰۰ تومان تا ۳۴,۰۰۰ تومان)) است. تمام رانندگان تاکسی می‌توانند کرایه را به صورت نقدی و کارت پرداخت یا از طریق کارت اعتباری دریافت کنند.

عبور با کشتی

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

 بندرگاه هامبورگ شما را به بندر هلیگولند آلمان متصل می‌کند و با پرداخت ۷ بلیط کشتی در هفته می‌توانید این مسیر را بپیمایید. مدت زمان رفتن از هامبورگ به هلگولند ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه است، در طی این مسیر از Helgoline عبور می‌کنید. ۶ خط کشتی‌رانی برای بندر و رودخانه اِلب وجود دارد. این مسیرها دارای شماره دو رقمی هستند که از ۶۱ شروع می‌شود. شما می‌توانید از بلیط HVV خود برای «انتخاب قایق» استفاده کنید و حتی در سفرهای خود به مقدار محدود به گشت و گذار در اطراف بندر بپردازید. تمام کشتی‌ها انتهای مسیر آن‌ها در Landungsbrücken است.

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

مناطق تحت پوشش

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

شبکه حمل و نقل عمومی از ۵ حلقه متصل شده در اطراف دریاچه الستر ساخته شده است. حلقه A و B (Großbereich نامیده می‌شود) محدوده شهر را پوشش می‌دهند و اگر قصد سفر به مناطق دورتر را دارید، حلقه‌های  C، D، E تا ۶۰ کیلومتری شهر را پوشش می‌دهند. برخی از قطارهای منطقه‌ای نیز در این رنج (Gesamtbereich) گنجانده شده‌اند.

تراموا هامبورگ

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

شبکه تراموا هامبورگ، آلمان (Straßenbahnnetz Hamburg) بخشی از سیستم حمل و نقل عمومی در شهر و ایالت فدرال هامبورگ آلمان بوده است. این شبکه در سال ۱۸۶۶ افتتاح شد، و تا سال ۱۹۷۸ به کار خود ادامه می‌داد.

دوچرخه‌سواری در هامبورگ

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

برنامه bikeshare StadtRAD یک راه آسان و کم‌هزینه برای یافتن دوچرخه در شهر است. پس از ثبت نام، می‌توانید برای ۳۰ دقیقه به صورت رایگان از دوچرخه استفاده کنید، و به ازای هر دقیقه پس از آن باید مقدار شارژ متوسطی را بپردازید. حدود ۷۰ ایستگاه اجاره‌ای و ۷۰۰ دوچرخه در اطراف شهر وجود دارد. برای مرور سریع خدمات مربوط به دوچرخه، به صفحه StadtRAD Hamburg - «اجاره دوچرخه» دفتر توریستی مراجعه کنید.

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

 بلیط‌ها

حمل و نقل عمومی در هامبورگ، آلمان

طیف وسیعی از بلیط‌های تک نفره، روزانه و هفتگی که برای تمام اتوبوس‌ها، قطارها و کشتی‌ها معتبر هستند، در دستگاه‌های بلیط فروشی HVV عرضه می‌شوند. برای مسافران دائمی، استفاده از بلیط‌های ماهانه یا سالانه ارزان‌ترین گزینه است. همچنین، از کارفرمای شرکت خود بپرسید که اگر با شرکت هامبورگ اساس قرارداد دارند، شما را در طرح proficard شرکت دهند.

به گردشگران توصیه می‌شود از کارت هامبورگ استفاده کنند، زیرا تخفیف‌های مختلفی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و گذراندن اوقات فراغت علاوه بر حمل و نقل رایگان برای مسافران در نظر می‌گیرد.

 توجه: مسیرهای روزانه بعد از ساعت ۹ صبح ارزان‌تر می‌شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه